8 IT-trends

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ERP-motoren geares til succes

Virksomhedens forretningsprocesser er en vigtig differentiator. Hvis de er effektive, integrerede og tidssvarende udgør de en vigtig faktor for vækst og produktivitet. Mange virksomheder har valgt at udskyde investeringerne i at holde deres ERP- og økonomistyringssystemer – og dermed deres processer – opdaterede. Grunden til at mange nu vælger at opgradere deres ERP-platform er, at de ønsker at beskytte sig mod farerne ved ældre, usupporterede ERP-versioner. De ønsker at gøre livet mindre risikofyldt, og arbejde endnu smartere og opnå større værdi af ERP-investeringen med f.eks. cloud og mobilitet. Mange virksomheder peger ydermere på, at det er spild af penge at investere videre i ældre systemer, der alligevel aldrig bliver optimale.

Kan du nikke genkendende til udfordringerne? Vil du gerne have afklaret din ERP-fremtid? Deltag i vores Microsoft Dynamics NAV opgraderings-seminar, hvor vi stiller skarpt på mulighederne, faldgruberne samt omkostnings- og risikoreducering ved en opgradering - ellers bestil en gratis Opgraderingskøreplan, der afdækker jeres opgraderingspotentiale.

 

TILMELD DIG OPGRADERINGSSEMINARET OG FÅ MERE UD AF NAV

eller    Bestil en gratis Opgraderingskøreplan

Mobilitet rimer på produktivitet - specielt i salg

Mobilitet er en it megatrend - og en game changer - der vil drive mange investeringer i år. I 2016 vil der globalt vil være cirka 650 millioner medarbejdere, der arbejder mobilt. (Kilde: Forrester Research). Masser af virksomheder i mange forskellige brancher er med andre ord i fuld gang med at høste forretningsfordelene ved mobilitet – herunder øget produktivitet, forbedret indtjening og bedre kundeservice.

Også blandt vores kunder ser vi, at virksomhederne er parate. De efterspørger mobile løsninger, der understøtter de dynamiske forandringer i måden, de arbejder på – og som gør alle typer af data tilgængelige overalt på alle platforme – bærbar, tablet og smartphone. Sælgerværktøjer er særligt i fokus, når vi taler mobilitet. Det handler om at kunne skrive ordrer, tjekke lagerstatus og se kundens køb ude hos kunden. Mange virksomheder har sparet både tid og administration med mobile salgsprocesser, der også åbner for nye mersalgsmuligheder. Kom til webinar, eller læs mere om dine muligheder for at skabe en mobil salgsstyrke.

 

TILMELD DIG VORES WEBINAR OM MOBILITET

eller    Se hvordan du sætter salget i bevægelse og få en demo

 

Sæt strøm til dine fakturahåndtering

Digitalisering og automatisering af virksomhederns processer har været en tendens i mange år. En ny tendens er dog at stadig flere virksomheder har fået øjnene op for at strømline et lidt overset område  – nemlig fakturahåndterings-processerne i kreditbogholderiet. Vi ser også, at disse virksomheders kreditorbogholderier opnår øget effektivitet og sænker antallet af fejl signifikant.

Automatiseringen af faktura-processerne sker typisk ud fra et ønske om at få et smartere og hurtigere alternativ til manuelle fakturerings- og godkendelsesprocesser. Langt de fleste af virksomhederne oplever, at der er et overraskende stort potentiale for at spare både tid og penge på fakturahåndteringen. Besparelserne opnår de typisk gennem: Automatisk indlæsning og validering af købsfakturaer, der minimerer tastefejl og sparer +50% tid, mobil fakturagodkendelse samt nem rettighedsstyring. Hør mere om hvordan du effektiviserer dit kreditorbogholderi med Invoice Workflow på vores webinar.

 

TILMELD DIG WEBINAR OM INVOICE WORKFLOW

eller   Få mere viden om smartere fakturaprocesser og bestil demo

CRM rykker ind i virksomhederne

CRM er mere relevant end nogensinde, og udgør i dag en hjørnesten i de bedst performende virksomheder. CRM har hidtil henvendt sig mest til store virksomheder. Det nye vi ser, er, at innovative, hurtige, nemme og økonomiske implementeringsmetoder får efterspørgslen efter CRM til at eksplodere også blandt mindre og mellemstore virksomheder.

Virksomhederne nyder godt af, at de ikke længere skal kæmpe med at få CRM-systemets processer og funktioner til at matche virksomhedens behov. De kan nu vælge køreklare CRM-pakker, der er lige til at implementere, og på forhånd er sat op til at matche en typisk dansk virksomheds behov. Et godt eksempel på denne måde at arbejde med CRM på, er NORRIQs CRM Rapid Value, der gør det nemt og økonomisk at komme i gang med styrke virksomhedens relationer, styre pipeline og få løbende information om hvorvidt salgsmålene nås. Hør mere på vores seminar, eller ved at booke et uforpligtende møde.

 

TILMELD DIG VORES WEBINAR OG BLIV KLOGERE PÅ CRM

eller Læs mere om CRM og få en demo

Cloud eksploderer - men vokser træerne ind i himlen?

Cloud er og bliver en megatrend - også i 2016. Den cloud-baserede tilgang til it-services og it-drift er under hastig udvikling og få er uenige i, at fremtiden ligger skyen. Hele 43% af de nordiske virksomheder er der allerede. Clouds succes hænger tæt sammen med de krav, som virksomhederne oplever i dag. Vi skal alle nå mere på mindre tid, vi får større mængder data og vi skal agere i 24/7-miljøer, hvor adgang til data og systemer uanset tid og sted er vitalt. Vi får også flere enheder, som skal give os adgang overalt og vi vil undgå at investere i it-udstyr, som mister værdi over tid, og er svært at skalere. Cloud tilbyder løsninger på mange af disse udfordringer ved at levere computerressourcer via internettet når og hvor som helst - fra applikationer til datacentre - og altsammen afregnet pr. bruger.

Men midt i begejstringen over, at man nu kan overlade al ansvaret for sin IT til andre, er det nødvendigt at bevare benene på jorden, og få stillet det vigtige spørgsmål: Ligger vores fremtid i skyen, og hvordan ser den i så fald ud? Vil du mere i dybden, så kom til webinar, eller book et ufopligtende møde med en cloud-specialist.

 

TILMELD DIG VORES CLOUD-WEBINAR

eller     Udforsk hvor nemt og fleksibelt du kan gå i skyen og få demo

 

Virksomhederne vil øge deres IQ

Business Intelligence buldrer af sted hos de danske virksomheder, og trenden ser ud til at accelerere yderligere i 2016. Stadig flere virksomheder erkender, at viden kan udgøre forskellen på succes eller fiasko – og at vinderne er de virksomheder, der evner at forvandle døde data til vital viden. Sådan ser det store billede ud.

Med det i tankerne er det overraskende at konstatere, at mange danske virksomheder ikke udnytter Business Intelligence. Der er intet som løbende, valid forretningsindsigt, der kan bane vejen for de rigtige beslutninger – i modsætning til vanetænkning, mavefornemmelser og forkerte oplysninger. Business Intelligence er ikke bare klogt, det er også en god forretning. Med den rette BI-løsning får ledelsen bedre indsigt i forretningen gennem løbende rapportering - også mobilt, bedre beslutningsgrundlag og mulighed for at se projekter, regnskaber, forecasting, pipeline m.v fra mange forskellige sider. Vil du vide mere om BI og hvordan BI kan gavne din virksomhed? Deltag i webinaret eller book et uforpligtende møde med en BI-specialist.

 

TILMELD DIG DET SPÆNDENDE WEBINAR OM BI

eller     Se hvordan du gør din virksomhed klogere og få demo

 

E-handel - det nye sort for B2B

E-Handel for BtC har boomet i årevis. Nu ser vi også en stigende tendens til at B2B virksomhederne for alvor går efter e-handel. Disse virksomheder oplever fordelene ved at kunne betjene kunderne gennem en webshop. Kunderne sætter pris på at få et samlet overblik over produkter, tidligere ordrer og mulighed for at købe, når og hvor de vil – også uden for kontorets åbningstid. Hos vores kunder ser vi, at det kaster flere ordrer af sig, og skaber ressourcebesparelser, der kan geninvesteres i kundeservice og mersalg.

At drive en webshop er ikke så ressourcetungt, som mange tror. Med en integreret webshop-løsning, der arbejder smidigt sammen med virksomhedens øvrige systemer, fx Microsoft Dynamics NAV, sparer du både tid og bøvl. F.eks. fordi priser, produktbeskrivelser og lagerstatus automatisk opdateres i webshoppen, når du ændrer det i økonomisystemet. Og jeres viden om kundernes præferencer og købsmønstre opsamles automatisk, hver gang de handler i din webshop. Få mere viden på vores webinar, eller book et uforpligtende møde.

 

TILMELD DIG WEBINARET OM E-HANDEL

eller    Læs mere om hvordan du accelererer din e-handel og få demo

Mere effektiv sags- og projektstyring med digitalisering

Digital sags- og projektstyring er på ingen måde en nyhed. Men digitalisering, automatisering og strømlining af samarbejdsprocesser vil stadig accelererer hurtigere end nogensinde i 2016. Mange virksomheder har nemlig fået øjnene op for, at kostbar ressourcespild og svingende kvalitet i deres sags- og projektstyring effektivt kan elimineres med det rette sagsstyringssystem. Trenden er blevet forstærket yderligere af systemernes stadigt større fleksibilitet og tilgængelighed. Bl.a. gør indbygget best practises opstarten hurtig og effektiv.

Det er vores erfaring, at den bedste metode til at optimere virksomhedens sags- og projektstyringsprocesser er at gøre det så enkelt og standardiseret som muligt. NORRIQ tilbyder en række modulopbyggede og konfigurerbare standardløsninger baseret på SharePoint, der gør implementering af sags- og projektstyringssystemer både økonomisk, hurtig og sikker. På den måde fjerner du risikoen fra projektet, og gør det overskueligt at automatisere jeres sags- og projektstyring. Vil du vide mere om digital sags- og projektstyring? Kom til webinar eller book et uforpligtende møde.

 

TILMELD DIG WEBINARET OM DIGITAL SAGS- OG PROJEKTSTYRING

eller     Gå på opdagelse i vores sags- og projektstyringsløsning og få demo

 


Del de 8 IT-trends


da-DK