Oplev NAV 2016 live på vores seminar. Læs mere her
 

Skal din virksomhed forblive konkurrencedygtig, må den konstant udvikle sig. Det samme gælder din Microsoft Dynamics NAV. Skal du have det fulde udbytte af ERP-fordelene, og undgå at din NAV-investering bliver udhulet, er det nu, du bør træde lidt tilbage, og se på fødselsattesten på den NAV-version, du understøtter din virksomhed med. For meget er sket siden du implementerede din NAV-løsning.

Med lanceringen af den nye Microsoft Dynamics NAV 2016 er gabet mellem ældre og nye Microsoft Dynamics NAV-versioner nemlig blevet endnu tydeligere. Med NAV 2016 får du ikke alene masser af ny værdifuld funktionalitet og muligheder, men for virksomheder med ældre versioner, er Microsoft Dynamics NAV 2016 også en oplagt mulighed for at tage et udviklingsmæssigt tigerspring fremad, fordi du høster den akkumulerede værdi af den lange, fantastiske rejse, som Microsoft Dynamics NAV har været på.  


Rejsen fra ukendt til verdenskendt fænomen

Microsoft Dynamics NAV har taget rejsen i lige linje helt fra en ukendt løsning til et verdensfænomen, der anvendes af over 100.000 virksomheder over hele verden. I starten hed løsningen Navision, den var DOS-baseret og tilbød grundlæggende funktioner til styring af finans, salg, indkøb og fakturering, lager og opgaver. I 1995 skete spring nummer et: Navision Financials bliver det første økonomistyringsprogram, der er certificeret til Windows (95). Den næste milepæl er, at Navision Financials lanceres som en fuldt integreret, tilpasningsvenlig 32-bit multi-bruger økonomi- og forretningsstyringssystem. Navision har nu over 25.000 installationer i 75 lande og på 15 sprog. Fra version 3.01 skiftede løsningen navn til Navision Attain, og fra 4.0 hed løsningen Microsoft Business Solutions Navision. Det var også fra denne version at man begyndte at tilnærme sig den kendte Microsoft Office brugergrænseflade. Fra version 4.0 og 5.0 havde løsningen stærkt forbedret SQL-integration, slutbruger funktioner som ”send fra Excel” eller ”send til Word”, hvilket gjorde det nemt at overføre data til Excel- og Word-ark. Dette var endnu et vigtigt skridt på rejsen mod en forbedret helhedsoplevelse af en integreret Microsoft-platform.
 

Navneskifte til Microsoft Dynamics NAV

I 2002 blev Navision købt af Microsoft, og løsningen blev en del af Microsoft’s Business Solutions division. Microsoft gjorde desuden Navisions hovedkvarter i Vedbæk EMEA til udviklingscenter for Microsoft Business Solutions. I 2005 blev løsningen rebrandet under navnet Microsoft Dynamics NAV. Springer vi frem til NAV 2009, er det her, det efterhånden velkendte NAV-rollecenter introduceres – hvilket var en markant designændring. Det nye, grafiske og rolleorienterede fokus gav nyt liv til NAV, samtidig med at den rige, underliggende funktionalitet blev stadigt bedre fra version til version. Det var også med Dynamics NAV 2009 at man introducerede tre-tier arkitekturen som blandt andet var forudsætningen for den nye rolledefinerede klient. Dynamics NAV 2009 R2 var den sidste frigivelse, der understøttede den klassiske klient-version, og med NAV 2013 skabte Microsoft intet mindre end et fyrtårn, der for alvor viste nye veje i forhold til den tidligere Navision-teknologi.
 

Klar til Office365 og cloud

Fra Microsoft Dynamics NAV 2013 og NAV 2013 R2 kørte NAV nu udelukkende på SQL-server, og blev udstyret med stærkere web-muligheder end nogle af de hidtidige versioner. Sidst, men ikke mindst, var NAV 2013 det første Dynamics ERP-produkt, der blev integreret med Office365, og det første produkt, der blev lanceret på Azure (Microsofts cloud-platform). NAV 2013 R2 og 2015 har yderligere sikret fremdrift og videreudvikling – f.eks. med NAV 2013 R2s muligheder for multitenancy og NAV 2015s out-the-box tablet-klient. Den foreløbige kulmination på denne fantastiske rejse er Microsoft Dynamics NAV 2016.
 

Fra ganske få til stort set alle forretningsprocesser i NAV 2016

Også på funktionalitetssiden har den imponerende rejse revolutioneret Microsoft Dynamics NAV – og Microsoft Dynamics NAV 2016 er resultatet af dette. Fra kun at understøtte grundlæggende processer som for eksempel finans, salg, indkøb og fakturering, lager, hjælper Microsoft Dynamics NAV i dag virksomheder med at styre, effektivisere og optimere stort set alle tænkelige forretningsprocesser, samtidig med at den kan give ledelsen indblik på tværs af alle virksomhedens afdelinger. Den sofistikerede udvikling i funktionaliteten har flyttet Microsoft Dynamics NAV fra mest at være et administrativt værktøj til en strategisk medspiller, der giver virksomheder analytisk forretningsindsigt og viden til flytte sig i den rigtige retning, og nå deres mål.

Sammenlign din NAV-version med andre versioner her
 

Microsoft Dynamics NAV 2016 står på skuldrene af det hele

Microsoft Dynamics NAV 2016 står på skuldrene af alle disse innovationer, og tager alt det bedste med – hele vejen fra Navision 1.0. Det sidste skud på NAV-familien tilbyder således bl.a.:

  • Forbedret integration til Dynamics CRM Online og Office365
  • Nye mobile muligheder
  • Endnu smartere økonomistyring
  • Intelligente automatiseringsfunktioner
  • Mulighed for e-faktura
  • Endnu mere fleksible hosting-muligheder


Tid til at udjævne gabet mellem din ældre NAV og de fantastiske nye muligheder?

Muligheden for at få ny funktionalitet er ikke det eneste, der bør få dig til at reagere. En opgradering af din NAV er også din mulighed for at udjævne gabet mellem en ældre og en ny versions stærkt forbedrede arkitektur og muligheder. Microsoft Dynamics NAV 2016 er ikke bare en opgradering, det er en ny verden. Nye måder at effektivisere og optimere forretningsprocesserne på. Nye muligheder for at skabe forretningsværdi for din virksomhed.

Kom og oplev det nyeste skud på NAV-familiestammen på vores Microsoft Dynamics NAV 2016 seminar – og vær blandt de første til at opleve de stærke nyheder, og få et overblik over hvilken værdi en opgradering kan skabe for din virksomhed.

Få muligheden for at opleve NAV 2016 live på vores seminar. Læs mere her

Microsoft Dynamics NAV ERP NAV 2016 Like

Rasmus Overbeck Christensen

Chief Marketing Officer - NORRIQ
da-DK