Cafax vækster forretningen med B2B e-handel

Cafax bringer sit brand ud til kunderne med en topmoderne e-handelsplatform, der er med til at sikre kunderne den optimale købsoplevelse.

Fik en salgsmotiverende webshop

Cafax Gruppen er Danmarks ældste kaffevirksomhed, og består af 14 selvstændige kaffegrossister. Cafax Gruppen erkendte, at man skal være tæt på sine B2B kunder, for at sælge kaffe i et af verdens mest kaffedrikkende lande. Derfor gik virksomheden efter en lettilgængelig og brugervenlig e-handelsplatform, som kunne give kunderne oplevelsen af én webshop, og som samtidig gjorde det nemt at styre priser, kunder og indhold. 

Sammen med NORRIQ fik de 14 selvstændige Cafax kaffegrossister skabt et fælles ansigt på nettet med B2B E-handelsplatformen cafax.dk.

Individuelle forhandler-webshops, styret centralt 

Cafax Gruppens 14 selvstændige kaffegrossister er spredt rundt om i landet, og kunderne er tilknyttet til dem efter postnummer. Med cafax.dk har kaffevirksomheden fået en E-handelsplatform, der sikrer, at B2B kunderne automatisk kommer ind på den rette forhandlers webshop – og bliver præsenteret for de aftalte priser og rabatter i shoppen – blot ved at logge på med sit brugernavn og password. 

Fakta om løsningen 
Webshoppen cafax.dk bygger på NORRIQ e-Commerce Accelerator platformen, bestående af webplatformen Dynamicweb, Microsoft Dynamics NAV, og NORRIQs integrationsmotor Live Web Integration, der effektivt integrerer den enkelte Cafax forhandlers webshop med regnskabdelen i forhandlerens Microsoft Dynamics NAV. 

Effektiv styring

Priser, rabatter og kunder styres af den enkelte Cafax-forhandler. Det øvrige indhold på cafax.dk  – nyheder, produktbilleder, tekster og andet styres effektivt og resourcebesparende fra Cafax Gruppens kædekontor, hvilket gør det nemt og tidsbesparende at vedligeholde cafax.dk.  

Effektiviseret ordreproces

Ordrer fra webshoppen overføres automatisk til regnskabsdelen i den enkelte forhandlers ERP-system, Microsoft Dynamics NAV. Dermed sparer forhandlerne resourcer og effektiviserer ordreprocessen, da de ikke skal bruge tid på telefonbestillinger og indtastning af ordrer. 

LÆS OM NORRIQ E-COMMERCE ACCELERATOR

da-DK