DCC sparer 400 telefonopkald om ugen

Ved at gøre det nemt for kunderne at betjene sig selv 24/7, sparer DCC Energi 400 telefon-opfølgningskald om ugen. Det letter hverdagen markant for både kunderne og ordremodtagerne.

24/7 self-service med stor effekt

DCC Energi – et af Danmarks førende energiselskaber – forsyner 60.000 kunder med energiprodukter som fyringsolie, diesel, naturgas, el, kul og træpiller. For at servicere fyringsoliekunderne på den mest professionelle måde 24 timer i døgnet, 365 dage om året, har energiselskabet sammen med NORRIQ gjort B2B e-handelsplatformen DCC Online til en hjørnesten i deres B2B fyringsolieforretning.

Optimeret bestillingsflow sparer 400 telefonopkald om ugen

DCC Online gør det ikke alene meget nemmere for kunderne at bestille fyringsolie, se fakturaer, se priser og kontooplysninger, og oprette nye leveringsadresser – e-handelsplatformen sparer også energiselskabet for 400 opfølgnings-telefonopkald om ugen. 

Fakta om løsningen 
DCC Online bygger på NORRIQ e-Commerce Accelerator, som er baseret på webplatformen Dynamicweb, og er fuldt integreret til DCC Energi´s ERP-system ved hjælp af NORRIQs integrationsmotor Live Web Integration.

Kunderne giver info online

De mange telefonopkald spares, fordi kunderne som en del af deres online bestilling kan oplyse bl.a. placeringen af deres olietanke. Dette krævede tidligere at DCC Energi ringede til kunden. Ved at gøre tankoplysningerne til en del af online bestillingsprocessen, får DCC Energi sammen med ordren alle de vigtige oplysninger, de skal bruge. Dermed kan ordren færdigbehandles straks.

Forhandlerne ser alt ét sted

DCC Energi leverer fyringsolie til slutkunder gennem forhandlere med egne tankbiler. DCC Online sikrer, at forhandlerne får samlet alle oplysninger ét sted, fra priser, bestillinger til tankplaceringen hos slutkunden.  

LÆS OM NORRIQ E-COMMERCE ACCELERATOR

da-DK