AddErgo gik fra to private computere til total it-løsning

Når man tager skridtet fra at være en lille familievirksomhed med hovedsæde i privaten til nye kontorlokaler i byen og øget opsøgende arbejde, følger der ofte flere administrative opgaver med. Der stilles større krav til it-løsningen og til sikkerheden.

NORRIQ leverer totalløsning
Det lille firemands familiefirma AddErgo Danmark A/S, som sælger ergonomisk udstyr til computere, søgte en it-totalløsning. De gik fra et lille regnskabssystem på to computere i hjemmet i Hedehusene til en total it-løsning indeholdende hardware, firewall, trådløst netværk og "hostet" server til Microsoft Office og Microsoft Dynamics C5.

 

"For en mindre virksomhed er det en klar fordel, at NORRIQ kan levere 360 grader rundt om hardware, trådløst netværk til serverhosting. Vi ringer bare, så kører det"

Jacob Bitch, stifter, AddErgo

 

"Vi ønsker at gøre mere ud af vores firma, at udvide og styrke det aktivt opsøgende arbejde. Samtidig ønsker vi fremover at satse på det svenske marked, og vi har derfor erkendt, at det ikke længere er optimalt kun at kommunikere via telefon og enkelte mails. Vi vil gerne være lidt mere systematiske. På det administrative område søgte vi også en række nye løsninger bl.a. en server"

Det vigtigste ved serveren var sikkerheden, og at den dagligt blev overvåget, hvilket var grunden til, at AddErgo valgte en "hostet" server. "Vi har ikke tid og ressourcer til at håndtere en server, der bryder sammen. Den skal bare fungere", siger Jacob Bitsch.

 

 

Ekspertise på it-området
I forbindelse med at virksomheden er blevet mere omfattende, har de to brødre erfaret, at det er nødvendigt med ekspertise og frem for alt sikkerhed på it-området. På grund af firmaets størrelse er det ikke relevant, at ansætte en person som udelukkende tager sig af it. Det er ganske enkelt for løntungt, så derfor var en hostet løsning sagen.

Da AddErgo stod overfor at skulle udvide kundedatabasen, erfarede de, at enkelte it-virksomheder viste sig at være tunge at danse med. Jacob Bitsch søgte derfor en ny leverandør via internettet og faldt over NORRIQ.

God og specifik rådgivning
"NORRIQ´s force er, at de er gode til at håndtere såvel store som små kunder. De er gode til at aflæse, hvilke behov vi som mindre kunde helt konkret har, og de formår at opfylde vores ønsker. Desuden følger de op på aftaler og ringer hurtigt tilbage, hvilket betyder, at man i løbet af kort tid får afklaret eventuelle tvivlsspørgsmål og problemstillinger", konstaterer Jacob Bitsch.

For en mindre virksomhed som AddErgo er det en klar fordel, at NORRIQ kan levere alt lige fra hardware, trådløst netværk til den hostede server. "Vi ringer bare en enkelt gang og bestiller - så kører det".

"Det har været en tydelig fordel, at NORRIQ har sørget for alt vedrørende opstilling og funktionalitet. Da bestillingerne var på plads, stillede de alt vores hardware op og sørgede for, at det virkede. Jeg føler, at de gør, hvad de kan for at udøve en optimal service. De er opmærksomme på de behov vi har, og de lever dermed op til vores forventninger", siger Jacob Bitsch.

Det er vigtigt, når man leverer til mindre virksomheder, at leverandøren ikke skyder over målet. Leverandøren skal levere en it-løsning, som helt konkret tager udgangspunkt i de behov, kunden har, hvilket er lykkedes i forbindelse med AddErgo.

Bedre tid til at fokusere på produkter og kunder
AddErgo ønsker hovedsageligt at koncentrere sig om produkter og kunder, men samtidig er driftsikkerheden i dagligdagen vigtig. "Vores it skal fungere, og det skal være sikkert - og så er det jo et klart plus, at der kun er tale om én leverandør. Det letter administrationen", konstaterer Jacob Bitsch, der nu kan koncentrere sig om det væsentlige - nemlig kunderne og produkterne.

da-DK