CNS Group sælger på iPads i hele Europa

Med en mobil sælgerløsning til iPad harCNS Group A/S sikret sælgerne og salgsagenter over hele Europa haret brugervenligt værktøj, der øger effektiviteten og mindsker fejl. Samtidigt kan salgssledelsen følge ordreoptagelsen tæt i realtid, hvilket forbedrer virksomhedens reaktionsevne overfor ved vigende eller manglende salg.

 

”Det fungerer bare rigtigt godt – så kort kan man sige det! Hele vores europæiske salgsstyrke er blevet udstyret med iPads, og vores mobile sælger-løsning anvendes nu af 29 salgsagenter/sælgere fra Spanien til Finland” 

 Jan Hansson, IT-developing Manager, CNS Group

 

CNS Group A/S, der er en af Skandinaviens største tekstilvirksomheder. CNS Group A/S består af følgende brands: Solid, DND, Tailored by Solid, Oxmo og Peppercorn. Virksomhedens produkter distribueres gennem et netværk af salgsagenter i flere lande.

En løsning tilpasset præcist til den mobile sælger
”Fra min stol var der ét klart ønske. Det var at give vores salgsagenter et værktøj, der var tilstrækkeligt begrænset til målgruppen. Vores branche er ikke befolket med folk, der har it som deres hovedkompetence og derfor skulle løsningen være nem at anvende og nem at uddanne vores folk i – på tværs af sprog og landegrænser,” siger Jan Hansson, IT-Developing Manager.

CNS Group A/S allierede sig med NORRIQ, der har udviklet en mobil sælgerløsning, der er fuldt integreret med Microsoft Dynamics NAV. Det afgørende for CNS Group A/S var at få en løsning, hvor man kunne understøtte den samme forretningslogik omkring sortimenter og kollektioner, som allerede var implementeret i Dynamics NAV, direkte fra iPad’en. Ydermere skulle det være muligt fra back-office at styre, hvilket indhold de enkelte sælgere skulle se, direkte fra Dynamics NAV.

Nemt at opsætte adgangsrettigheder
”Med vores løsning fra NORRIQ har vi fået et værktøj, der gør det næsten umuligt for vores folk at lave fejl, da vi centralt kan begrænse det, de skal have adgang til. Vi kan begrænse på både kunder og varemærker, og på den måde præsenteres agenten kun for de mærker, han skal sælge og for de kunder, han skal sælge til. Det betyder, at vi stort set har undgået alle de fejl, vi tidligere oplevede, da sælgerne ikke længere har adgang til andre data, end dem vi stiller til rådighed”.

Ingen håndskrevne ordrer – kun løbende ordreoptagelse
”En anden klar fordel ved vores mobile sælgerløsning, er, at vi nu har løbende ordreoptagelse. Det er helt uvurderligt for os, da CNS Group A/S er ordreproducerende. Vi ved nu præcis fra dag-til-dag, hvad der sælger, og hvad der ikke sælger. Tidligere kom ordrene dryppende ind på mail og fax op til weekenden og lige før en deadline. Vi havde derfor ikke et retvisende billede af salget og kunne risikere at trække varer væk, fordi vi troede, at de ikke solgte. Den situation er vi ikke længere i, og vores grundlag for beslutninger er blevet væsentligt bedre” konstaterer han.

Tilfredse sælgere og mere tid til kvalitetsstyring
”Vi har nu været i gang med løsningen et halvt års tid og tilbagemeldingerne fra vores salgsagenter er meget fine. De er dels tilfredse med brugervenligheden, men også det, at løsningen kan afvikles på en iPad får ros. Det betyder nemlig noget for dem, at de har et lidt ”fancy” værktøj at vise frem, når de er på kundebesøg. Også salgsafdelingen i Danmark er meget tilfredse med løsningen. Det har sparet meget tid, at man nu centralt kan styre ændringer i kollektionen. Før skulle ændringer sendes ud pr. mail, hvilket medførte meget håndtering og opfølgning. Nu forsvinder de varer, vi trækker tilbage, bare fra app’en.

Slut med tastearbejde
En anden ting man heller ikke savner i salgsafdelingen er tastearbejdet i forbindelse med ordreoptagelse. Før brugte vi meget tid på at taste ordrer ind, der kom på fax. Nu får vi det ind via app’en linje for linje – lige som vi gerne vil have det ind. Intet bliver nu tastet forkert, og salgsafdelingen har fået mulighed for at bruge mere tid på kvalitetssikring fremfor manuelt tastearbejde,” slutter en tilfreds Jan Hansson.

 

da-DK