EL-CHEFEN SPARKER 200.000 KR. AF KASSEKREDITTEN MED NORRIQ

Da EL-chefen stod for at skulle skifte sin it-løsning ud med en mere tidssvarende, var valget ikke svært. Man ville have en løsning, der kunne sikre besparelser af både tid og penge. Valget faldt på NORRIQs håndværkerløsning, og det har man ifølge Ole Albrechtsen fra EL-chefen ikke fortrudt.

 

"NORRIQs brancheløsning til el-installatører er et genialt system. Den mindsker vores administrative arbejde og sparer masser af tid"

Ole Albrechtsen, EL-chefen

 

SKS-rapporter gjort enkelt
Et af de eksempler på tidskrævende admi­nistrativt arbejde, som Ole Albrectsen frem­hæver, er SKS-rapporter. ”Det jo sådan en af de opgaver, som vi er pålagt at lave, og netop derfor er det vigtigt, at det kan gøres så smertefrit som muligt for mine montører. Med løsningen fra NORRIQ skriver montø­ren selv SKS-rapporten som så bliver gemt i en SKS-database. Det betyder, at vi ikke længere har bunker af mapper til at stå og samle støv, samt at vi sparer en masse tid.”

Sparkede 200.000 af kassekreditten
Hvad angår de øvrige administrative opgaver erløsningen fra NORRIQ også en stor gevinst for EL-chefen. ”Med vores løsning fra NOR­RIQ undgår vi det kæmpe tastearbejde, det tidligere var at lave vores fakturaer. Nu kan vores montører selv taste alting ind, og de bestemmer selv, hvor de vil gøre det. Det er op til dem selv om de vil logge på hjemme­fra eller ude hos kunden, og det er de meget glade for. Og fordi vores løsning er tilsluttet vores grossists elektroniske prisliste, får vi al­lerede dagen efter, at montøren har været på besøg hos kunden, den eksakte pris på de ting, der er anvendt. Så skal jeg bare god­kende fakturaen og sende den af sted".

Det kan allerede ske dagen efter besøget hos kunden. Tidligere kunne der går flere dage, og med betalingsfrister og så videre kunne der let gå op til en måned, før jeg så mine penge. Nu får jeg fakturaen af sted med det samme, og det kan jeg i allerhøjeste grad se på min kassekredit. Allerede efter den første må­ned med N-work kunne jeg sparke 200.000 kr. af min kassekredit” forklarer Ole Albrectsen.

Mindsker svind med næsten 100 procent
Men det er ikke kun på den administrative side, at EL-chefen nu kan spare penge. Det svind, som virk-somheden tidligere oplevede, er i dag så godt som væk. Det skyldes ifølge Ole Albrechtsen, at alle de indkøb som mon­tørerne foretager hos grossisten, bliver regi­stret på kundens arbejdskort. ”Det betyder, at vi i dag næsten ikke oplever noget svind, og det hjælper os også til at undgå fejl, da vi hurtigt kan se, hvem der har købt hvad og til hvilken kunde” fortsætter Ole Albrechtsen.

Super brugervenligt system
Endeligt peger Ole Albrechtsen på forskellige andre fordele ved NORRIQs håndværkerløsning. ”Det er et superbruger venligt system, det kan min sekretær også skrive under på. Hun lærte systemet nemlig meget let. For mit eget vedkommende er det genialt, at jeg ikke læn­gere skal trækkes med månedsbalancer. Før var det et mareridt, nu er det hele taste ind i systemet, og så er det bare at afstemme ban­ken.

Masser af tidsbesparelser
Vi undgår også at bruge en masse unødig tid på lønudbetaling. I dag kan vi bare trække en ugeplan, så ved vi, hvor mange timer, vi skal udbetale til den pågældende montør” siger Ole Albrechtsen og anbefaler afslutningsvis, at man også husker at få adgang til NORRIQs Hotline service, ”selvom systemet bare virker, er det al­ligevel en uvurderlig hjælp, at man næsten dag og nat kan ringe til Hotlinen. De folk, der sid­der der, kan bare deres kram. De logger lige på vores system, laver den nødvendige opdatering og så kører det igen. Det er simpelthen genialt”

 

da-DK