Én integreret butiksløsning hos Guldsmed Guldsteen

Guldsmed Guldsteen har fået en nutidig og smidig standardløsning, som på nogle punkter er blevet tilpasset både butikkens og branchens særlige behov.

Det er for eksempel let at håndtere sommerfugleetiketter, der hænger sammen med registreringen på lageret og byttemærker, som hænger sammen med kassesystemet.

 

 

"Guldsmed Guldsteen valgte N-POS fra NORRIQ i stedet for Guldsmede-systemet fordi vi fandt, at N-POS er bedre integreret system med en branchespecifik guldsmede og urmagerfunktionalitet"

Ingelise Guldsteen og Steen Thistrup systemansvarlige og diretø-rer i Guldsmed Guldsteen.

 

"Tidligere havde vi et udmærket system som kørte i DOS-version, men det var efterhånden forældet og utidssvarede", siger de systemansvarlige i Guldsmed Guldsteen.

Salg, lager- og økonomistyring er tre sider af samme sag
"Der er nok af data at holde styr på i en moderne detailforretning, men med Npos er mange funktioner automatisk dannet f.eks. den daglige kasserapport. Kassefunktionen er koblet sammen med lagerfunktionen, finanssystem og debitorkartoteket og alle data opdateres hurtigt og i realtid og dermed kan vi trække friske oplysninger med det samme" siger Ingelise Guldsteen.

"Vi har også investeret i NORRIQ's lageroptællingsmodul som med nogle få justeringer er meget tidsbesparende i forbindelse med lageroptælling, det kræver naturligvis en vis datadisiplin."

Leverandørvalget var let
Ingelise Guldsteen fortsætter: "Så vidt jeg ved, er det kun NORRIQ, som kan levere en branchespecifik helhedsløning, hvor alting er integreret og systemets data opdateres hele tiden. Det gjorde egentlig vores valg af leverandør ret let".

Test gav sikkerhed
"Inden vi tog Npos i brug havde jeg mulighed for i en periode at lære systemet at kende og teste det godt og grudigt i en demoversion. Selvfølgelig med vores egne tal og data, som vi havde importeret fra det gamle system. Testen gav mig et godt indtryk af systemet og alle de muligheder, som det indeholder.

Man kan eksempel trække alle de nøgletal og statistikker, som man har lyst til. Det er nærmest kun fantasien, der sætter grænser i den retning", siger Ingelise Guldsteen.

En ny chip-dankortteminal fulgte med
Forretningens kunder kan uden problemer betale med de nye chipdankort hos os. En helt ny dankortterminal fra Sagem er en del af den samlede løsning fra NORRIQ. "Vi har dankortterminalen til at kører via en ADSL linje og de udfordringer, som andre har haft med chip-dankort kender vi ikke til, kunderne skal bare lade dankortet sidde i til det er læst, så går det hele af sig selv", siger Steen Thistrup.

Unik løsning og rigtig god support
"Da vi valgte Npos fra NORRIQ var det selvfølgelig fordi vi havde brug for en unik, stabil og fremtidssikret løsning. Men det var bestemt også meget vigtigt, at vi havde tillid til de mennesker, som stod bag systemet og, som vi skulle have en tæt kontakt med.

NORRIQ giver os en god service og vi har aldrig fornemmet at være "bare" en ud af mange. Hos NORRIQ føler vi, at vi er kunden. I ental. Det er en rar fornemmelse", slutter Ingelise Guldsteen.

da-DK