NORRIQs guldsmedeløsning – en langtidsholdbar investering, der giver gevinst i hverdagen

Da Guldsmed Keld Olsen stod over for at skulle vælge en ny butiksløsning var et af kravene, at det skulle være en fuld integreret løsning, der var i stand til at arbejde sammen med økonomiløsningen Microsoft Dynamics C5. Valget faldt på NORRIQs butiksløsning til urmagere og guldsmede. Hos Guldsmed Keld Olsen har man nu fået en løsning, der blandt andet problemfrit håndterer lagerstyring for to butikker og som har et reparationsmodul, der har nedbragt fejlprocenten betragteligt.

 

For den moderne guldsmed er en helt ny butiksløsning en stor investering. Hos Guldsmed Keld Olsen undersøgte man derfor markedet grundigt, inden man tog beslutning om, hvilken løsning man ville satse på. Carsten Søby, indehaver af Guldsmed Keld Olsen Guldsmedebutikker, havde tre forskellige løsninger med i sine overvejelser.

 

"Vi har derfor valgt en hosting løsning hos NORRIQ, og det betyder, at vi ikke skal bruge tid og penge på at tage back-up og sørge for opdateringer. Det kører bare."

Carsten Søby, indehaver Guldsmed Keld Olsen Guldsmedebutikker

 

”I og med at jeg er tidligere it-mand gik jeg meget op i hvor lang levetid, man kunne regne med, at den nye løsning ville have. Vi taler jo let om en investering på over 100.000 kr., og så mange penge vil man gerne være sikker på ikke går tabt. Vi valgte NORRIQs løsning blandt andet fordi den var baseret på Microsoft Dynamics C5 – og det har vi ikke fortrudt. De to andre løsninger, vi havde i kikkerten er nemlig begge siden lukket”, siger Carsten Søby fra Guldsmed Keld Olsen.

Et af de andre væsentlige elementer i den nye butiksløsning var ifølge Carsten Søby, at det skulle lette hverdagen for personalet i butikkerne. Og her har NORRIQs løsning også levet op til forventningerne.

”Vi har fået fuld lagerstyring, overblik over vores indkøb og en meget lettere proces, når vi modtager nye varer. Når varerne kommer, indlæser man fakturaen med de enkelte varelinjer, og man kan derefter printe prismærkerne ud. På den måde sparer vi mange unødige arbejdsgange. Flere og flere danske leverandører leverer også elektroniske fakturer, hvilket gør at man ikke behøver oprette varer manuelt. Der sparer voldsomt meget tid”

Reparationssystem nedbringer fejlprocenten
For at lette arbejdet yderligere for personalet og for at sikre kunderne en endnu bedre service, har man hos Guldsmed Keld Olsen valgt til få tilføjet et reparationsmodul. Dette har gjort mange ting nemmere, og som sidegevinst har man fået mulighed for at styrke marketingsindsatsen.

”Den helt store fordel er, at vores reparationssystem er fuldt integreret med resten af vores butiksløsning. Når en kunde indleverer et smykke eller et ur til reparation får vi samtidigt de forskellige kontaktoplysninger indtastet direkte i vores debitor modul i it-systemet. Det betyder, at vi senere kan bruge disse oplysninger, når vi laver marketingkampagner” siger Carsten Søby og fortsætter:

”En anden stor fordel ved vores reparationsmodul er, at vi nu undgår mange misforståelser, da vi kan lave maskinskrevne noter på reparationsposer i stedet for de håndskrevne. Så slipper man for, at reparatøren ikke kan læse den håndskrevne besked, og vi kan lave rettelser og tilføjelser uden problemer. På den måde har vi fået en markant mindre fejlmargin, og det tager på ingen måde længere tid”.

Support, der virker hver gang
Mange guldsmede kender den kritiske situation, hvor butikken er fyldt med kunder, der skal købe og betale for deres varer og så svigter it-systemerne. Hos Guldsmed Keld Olsen har man derfor stor glæde af NORRIQs support-funktion.

”Support-funktionen hos NORRIQ – den fungerer bare! Man får hurtigt hjælp, der kan bringe os videre. Vi bliver altid mødt med forståelse for, at der er mange penge på spil, og supporteren som går online på vores system med det samme, finder altid en brugbar løsning på problemet, således at vi ikke går glip af et salg” understreger Caster Søby

Hosting – det eneste rigtig valg for en guldsmed
I dag er det ikke længere nødvendigt selv at stå for driften af sin it-løsning. Hosting, hvor en partner som NORRIQ står for den daglige drift med back-up og vedligeholdelse, er ifølge Carsten Søby en rigtig god løsning for en guldsmed.

”Vi er jo guldsmede og ikke it-folk, og derfor er det ikke vores kernekompetencer at sørge for, at en it-løsning fungerer. Vi har derfor valgt en hosting løsning hos NORRIQ, og det betyder, at vi ikke skal bruge tid og penge på at tage back-up og sørge for opdateringer. Det kører bare, uden at vi skænker det en tanke” siger han og afslutter:

”Vi har med NORRIQs butiksløsning fået én løsning, hvor alt er integreret, og ikke en ”gør-det-selv” løsning, der er stykket sammen af en bunke dele, der ikke taler sammen. Det har på alle måder gjort hverdagen meget lettere for os”

da-DK