Opgraderingsprojekt skabte nye lyspunkter for Nordlux

Med NORRIQs enkle foranalyse som styringsværktøj opgraderede lampefirmaet Nordlux til en rollebaseret Microsoft Dynamics NAV fra NORRIQ. Det skabte nye lyspunkter. Fakturaprocessen er blevet 50% mere effektiv, brugervenligheden er øget og medarbejderrekrutteringen lettet – og meget mere.

 

“Kompleksiteten i vores tidligere løsning er erstattet af enkelhed gennem opgradering til  standardfunktionalitet. Et godt eksempel på gevinsterne er at NORRIQs PDF- og EDI-modul har effektiviseret vores faktureringsproces med 50%” 

Niels Skov Jacobsen, økonomidirektør, Nordlux

 

Foranalyse optimerede beslutningsgrundlaget
Lampe- og belysningsfirmaet Nordlux. Nordlux stod ved en skillevej: Virksomheden har gennem årene haft forskellige versioner af Microsoft Dynamics NAV. Skulle de fortsat investere i en ældre NAV-løsning? Eller skulle de i stedet opgradere til den nyeste version af Microsoft Dynamics NAV? Svaret fik de gennem en overskuelig foranalyse, udført sammen med NORRIQ. “NORRIQs foranalyse gav os et optimalt beslutningsgrundlag – uden at vi slulle investere store ressourcer i det,” fortæller Niels Skov Jakobsen, økonomidirektør hos Nordlux.

Sammen med NORRIQ kom Nordlux hurtigt frem til en beslutning. Analysen viste, at virksomheden med fordel kunne opgradere til den rollebaserede version af Microsoft Dynamics NAV (RTC).

Kompleksitet erstattet med enkelhed
Nordlux havde fra starten gjort det klart, at man ikke længere ønskede en løsning med mange tilpasninger. Man ønskede i stedet en løsning baseret på standardfunktioner – dog uden, at gå på kompromis med den nødvendige funktionalitet. Det ønske opfyldte den rollebaserede Microsoft Dynamics NAV (RTC), der kun skulle tilpasses minimalt for at opfylde behovet hos Nordlux.

Succes med standardfunktionalitet kræver erfaren partner
Han peger på, at det dog kan være lettere sagt end gjort at satse på standardfunktionalitet. “Succesen med vores projekt skyldes NORRIQs erfarne konsulenter. De forstod hurtigt vores behov, og konsulenterne har ved en åben dialog formået at holde os fast på vores strategi om kun at anvende standard. Vi oplevede i det hele taget en stor kompetence fra NORRIQs side,” understreger Niels Skov Jakobsen, mens han glæder sig over resultatet, for som han siger: ”Som resultat fik vi en løsning, der er baseret på standardfunktionaliteter, uden at gå på kompromis med kvaliteten.” 

Halveret faktureringstid
Blandt de fordele, som Nordlux har høstet med NAV´s rollecenter, er en stor tidsbesparelse i forbindelse med fakturering. ”Den individuelle opbygning af skærmbillederne og en let tilgængelig filtrering giver os et hurtigt overblik over ordrer, der skal faktureres. Det har halveret tidsforbruget i forhold til tidligere,” fortæller Niels Skov Jakobsen.

Stor brugervenlighed letter rekruttering
Øget brugervenlighed var en af de andre ting, Nordlux tillagde stor vægt ved opgraderingen af deres Microsoft Dynamics NAV. Det har den nye løsning ifølge økonomidirektøren leveret. ”Alle medarbejderne er enige om, at den rollebaserede NAV har været meget nem at tage i brug. Og den udmelding kan jeg kun selv tilslutte mig, da jeg kan se, hvordan vores nye løsning faktisk også letter vores rekrutteringsproces.

Tidligere var det et krav i Nordlux´s jobopslag, at ansøgere skulle have NAV-erfaring. Det behøver virksomheden ikke længere. "Den rollebaserede NAV er så nem at bruge, at vi i dag kan lære en nyansat op i løsningen på kun to timer. Også selvom personen aldrig tidligere har arbejdet med NAV,” slutter Niels Skov Jakobsen.

Fordelene fremskynder udrulning i søsterselskab
Opgraderingen har skabt så mange fordele, at ledelsen har kontaktet NORRIQ for at få fremskyndet implementeringen af den nye løsning i Nordlux´s norske søsterselskab.

da-DK