Webers integrerede ERP-løsning giver styr på alle detaljer og det store forretningsmæssige overblik

Weber-Stephen Nordic sælger og distribuerer de populære Weber griller i hele Norden. På det centrale lager i Nørresundby har op til 40 lagermedarbejdere i højsæsonen travlt med at pakke og sende ordrer til hele Norden.

Logistikløsningen, som er rygraden på lageret er NORRIQ Online Warehouse Management (N-owm), der er fuldt integreret med forretningssystemet Microsoft Dynamics NAV. Løsningen, som fra a-z er implementeret af NORRIQ, sikrer at alle bevægelser på lageret via trådløse håndterminaler registreres i Microsoft Dynamics NAV i samme øjeblik som en stregkode scannes.

 

Bue Aun fra Weber-Stephen Nordic fortæller: ’Ordrerne bliver sendt direkte ud til håndscannerne, så der er en stor sikkerhed for at lagermedarbejderne plukker de rigtige varer. Dermed holdes fejlregistreringer og fejlforsendelser på et absolut minimum. Samtidig sikrer scannerne os et tidstro billede af lagerbeholdningen, hvilket er en stor hjælp for salgsenhederne – internt som eksternt’. 

 

Et lager, fire regnskaber
Lageret leverer varer til EU landene Danmark, Sverige og Finland. Men også til Norge, som er udenfor EU og som derfor skal behandles som et toldregnskab. Takket være N-owm, er det nemt at holde styr på leverancerne og logistikken. Alle varer håndteres i ét regnskab, som igen er integreret i fire landespecifikke regnskaber. Forretningssystemet, som håndterer den komplekse opgave, er Microsoft Dynamics NAV med ca. 40 brugere, skræddersyet til den internationale virksomheds behov.

Fakta om løsningen 

Optimer din fødevarevirksomheds processer og indtjening

Gør sporbarhedskravene til en god forretning og øg konkurrenceevnen med digital helhedstænkning.

I denne folder får du tips til integreret varesporing samt hvordan du styrker din konkurrenceevne med digitale værktøjer.

HENT MINI-AVIS OM IT-LØSNINGER TIL FØDEVAREBRANCHEN

da-DK