Tunstall henter stor tidsbesparelse

Hurtig fejlfinding. Hurtige bud på reperationsmuligheder. Automatiseret serviceworkflow. Det var dét, der skulle til for hjælpe både Tunstall´s kunder og servicecenter på tunstall.dk.

Tunstall fik dynamisk e-handelsplatform

Tunstall, der har 1.800 medarbejdere, er blandt markedets førende udbydere af tryghedsløsninger og telemedicin til ældre. Produkterne omfatter alt fra alarmsystemer, personsikring i hjemmeplejen, telemedicin og overfaldsalarmer. 

Så nye muligheder for at optimere servicen og spare tid

Virksomheden så nye muligheder for at optimere og effektivisere deres serviceprocesser ved at udvide deres webshop med en enkel og brugervenlig service- og reparationsportal (RMA funktionalitet). NORRIQ, der også har leveret Tunstall´s eksisterende webshop på tunstall.dk, blev valgt til at udvikle serviceportalen med RMA funktionalitet. 

Serviceportalen, der er en central del af webshoppen på tunstall.dk, har sparet betydelige ressourcer i Tunstall´s service- og reparationscenter.

Fakta om løsningen 
Tunstall har udvidet deres NORRIQ e-Commerce Accelerator løsning med en service- og reparationsportal, som er baseret på webplatformen Dynamicweb, og integreret med servicemodulet i Microsoft Dynamics NAV med NORRIQs webintegrationsmotor Live Web Integration. Alle processer mellem tunstall.dk og virksomhedens Dynamics NAV er fuldt automatiseret.

99,9% automatisering af RMA-processen

Serviceportalen, der er baseret på NORRIQ e-Commerce Accelerator, og en central del af webshoppen på tunstall.dk, har sparet betydelige ressourcer i Tunstall´s service- og reparationscenter.

Service- og reparationsportalen indeholder et tidsbesparende workflow, der optimerer og automatiserer en række manuelle serviceprocesser, lige fra kundens fejlmelding til oprettelse af servicenumre. En smart fejlfindingsguide gør det hele enkelt for kunden. Ud over typiske fejl angiver den reparationsmulighederne, således at kunden selv - uden involvering fra servicecenteret – nemt selv kan identificere fejlen og oprette serviceordren på serviceportalen. 

Serviceværkstedet behøver kun registrere én gang

Serviceordren opsamles automatisk i Tunstall´s ERP-system, Microsoft Dynamics NAV, der bekræfter modtagelsen ved at sende en email til kunden indeholdende et unikt servicenummer og Tunstall´s adresse – lige til at sætte på en pakkelabel. Automatiseringen betyder, at Tunstall´s serviceværksted ikke skal gøre andet i hele processen end at registrere i ERP-systemet, at produktet, der skal have service, er modtaget.

LÆS OM NORRIQ E-COMMERCE ACCELERATOR

da-DK