Vores nye løsning er livsnerven i vores organisation. Den sparer os ikke kun for tid og besvær, men også for en masse udgifter. Uden automatisering ville vi aldrig have opnået en stigning på 20 mio. euro på blot fem år.

Eric Maertens
CEO for B-Close
image

B-Close fik deres investering mange gange igen

Sparer tid og penge pie_chart

Efektiv planlægning af teknikernes arbejde med Field Service-appen sparer B-Close for både tid og penge - og sikrer kunderne hurtig hjælp.

Forretningen er vokset people

Siden implementeringen af Field Service er antallet af teknikere steget fra 80 til 115, og antallet af administrative medarbejdere med 10%.

Optimal styring announcement

Optimal styring af kontrakter og tidsfrister sikrer, at pris- og kvalitetskrav bliver overholdt og tilpasset specifikke behov.

Øget omsætning trending_up

Automatiseringen og Field Service har medført en væsentlig stigning i omsætning - svarende til 20 millioner euro på bare 5 år. 

Smartere processer directions_car

Eksempelvis automatisk genopfyldning af servicebiler, så teknikerne kan koncentrere sig 100 % om kunderne, når de arbejder.

Bedre beslutninger place

Information i realtid med Business Intelligence, gør det muligt at træffe hurtige og mere velinformerede beslutninger.

Servicepakke krævede automatisering

B-Close sælger, udlejer og vedligeholder gaffel- og lagertrucks, og virksomhedens 180 medarbejdere betjener mere end 1.300 kunder over hele Belgien. Direktør hos B-Close, Eric Maertens, henvendte sig til NORRIQ med ønsket om integration og automatisering af virksomhedens interne og eksterne funktioner.

B-Close har en kompliceret service-pakke, forklarer Eric Maertens: "B-Close tilbyder en totalservice, hvor kunden helt selv bestemmer indholdet af det produkt, de får. Vi sørger ikke blot for levering og konfigurering af trucken, men stiller også en komplet servicepakke til rådighed, der kan omfatte bl.a. udlejning, periodisk vedligehold og totalserviceaftaler. Med over tusind kunder, håndterer vi hver dag en stor mængde oplysninger om både maskiner og kunder, og automatisering var ikke til at komme uden om."

image

Vi ved altid, hvem der er hvor

Med 115 kørende teknikere er det afgørende at kunne planlægge ressourcerne meget nøje. "Med løsningen fra NORRIQ ved vi nu hele tiden, hvor vi har den enkelte servicetekniker. Vi praler af at kunne servicere vores kunder inden for fire timer, så deres forretning ikke skal stå stille. Field Service giver os et komplet overblik over alle opgaver og ruter på et interaktivt dashboard. Det betyder, at vi nemt og hurtigt kan koordinere vores arbejde og sætte lynhurtigt ind, hvis der sker ændringer."

Intuitiv og brugervenlig app

Når serviceteknikerne er færdige hos kunden, registrerer de antallet af arbejdstimer, de udførte opgaver og brugte materialer i Field Service-appen. Appen er brugervenlig og intuitiv ud fra devisen om, at jo mere teknikeren skal lede efter de rigtige funktioner, jo større er sandsynligheden for, at der sker fejl. "Teknikerens vigtigste opgave er at vedligeholde trucks, de skal være gode med deres hænder, men ikke eksperter i IT. Field Service-appen gør det nemt at gøre det rigtigt."

image

Hurtig fakturering

Den mobile Field Service-app synkroniseres hele tiden med kontoret. For salg og udlejning af trucks findes der forskellige serviceniveauaftaler, og betalingsfristerne er ofte lange. Når det hele synkroniseres automatisk, kan der faktureres lynhurtigt.

"Fordi vores ydelser er så unikke, er det vigtigt med en effektiv lagerstyring. F.eks. har vi ikke kun tre faste lagerlokaler, men bruger også teknikernes biler som lager. Mens teknikerne er i felten, melder de ind via Field Service-appen, hvilke materialer de har brug for, hvorefter deres bestilling behandles af logistikudbyderen. Servicebilerne bliver bogstaveligt talt fyldt op med materialer natten over," fortæller Eric Maertens.

Større indsigt 

Endelig anvender B-Close også løsningen til at trække overskuelige rapporter ud fra de store mængder data i systemet. På den måde kan de se, hvilke maskiner der oftest har defekter, hvor stort nettoafkastet er for udlejningsforretningen, hvordan man effektiviserer teknikerne tid osv. Det hjælper Business Intelligence dem med.

 

 

 

image

Pålidelig partner med branchekendskab skaber grundlag for vækst

"Løsningen fra NORRIQ er livsnerven i vores organisation. Konsulenterne hos NORRIQ omsatte hurtigt vores specifikke udfordringer til en brugbart 360 graders virksomhedsløsning. De leverede et innovativt, intuitivt og fremtidssikret system, der giver B-Close mulighed for vækst. Det sparer os ikke kun for tid og besvær, men også for en masse udgifter. Uden automatisering ville vi aldrig have opnået en stigning på 20 mio. euro på blot fem år."

image

Interesseret i, hvordan I maximerer jeres udbytte med Field Service?

Med CRM sætter du kunden i centrum og skaber den slags kunderejser, der øger salg og loyalitet, og samtidig reducerer omkostninger. Med NORRIQ er du sikker på at komme optimalt fra start og sikkert i mål – og hurtigt i gang med at skabe profitable og langvarige kundeforhold.

Læs mere om Field Service her
da-DK
Kontakt os

NORRIQ anvender egne cookies samt cookies fra tredjeparter for at få hjemmesiden til at fungere og lette brugen, vise målrettede annoncer til dig, til trafikmåling og til at tracke dit besøg på norriq.dk. Ved at klikke videre giver du samtykke til denne brug af cookies. Du kan altid tilbagekalde dit samtykke ved at blokere cookies i din browser.