Hvorfor 365 Business Central ERP?

ERP, Enterprise Ressource Planning, handler om ressourceplanlægning for virksomheder. Et effektivt ERP-system er rygraden i forretningens drift.

ERP-systemet Dynamics 365 Business Central samler de vigtigste forretningsprocesser, så I kan optimere forsyningskæde, produktion, rapportering, personalestyring og økonomi.

Økonomi pie_chart

ERP forbinder data på tværs af indkøb, lager, salg og regnskab og giver et overblik i realtid.

Med ERP kan I arbejde effektivt med jeres økonomi:

  • ERP giver jer mulighed for at strømline debitorer og kreditorer
  • Med ERP kan I afstemme konti automatisk til regnskabsafslutning
  • Rapportér nøjagtigt med et ERP system
  • Arbejd med de økonomiske prognoser ved modellering i jeres ERP system og få skarpe analyser af data.

Løn og personale people

Med en ERP-løsning giver I personaleansvarlige de bedste værktøjer til at styre udbetaling af løn og strømline håndteringen af personale.

ERP giver fordele som:

  • Fejlfri udbetaling af løn
  • Professionelle ansættelses- og opsigelsesforløb
  • Sporing af medarbejdernes præstationer
  • Udvikling af medarbejdernes kompetencer
  • Inditifikation af potentielle HR-relaterede problemer inden de opstår.

Produktion business

Et effektivt ERP-system kan styrke virksomhedens evne til at optimere produktionsprocesser.

Med forbedret planlægning og automatiserede processer kan ERP hjælpe jer med at opfylde kundebehov og yde en bedre service.

Med en ERP-løsning kan I:

  • Optimere produktions planlægning
  • Optimere projekt-og omkostningsstyring
  • Få adgang til data i realtid i alle led af produktions processen.

Forsyningskæde repeat

Med et sundt ERP-system er det slut med at indtaste oplysninger manuelt og miste overblik over lagerbeholdningen.

ERP automatiserer processer og giver bedre styring.

ERP kan eksempelvis automatisere vedligeholdelsen af lagermængden - via hurtig beregning af lagerbeholdning og af genbestillings- og leveringstider.

Med en ERP-løsning kan I:

  • Undgå tabt salg
  • Reducere mankoer
  • Maksimere rentabiliteten.

 

NORRIQ har skabt et ERP-fundament med indbygget garanti for, at vi kan vokse på nye markeder med nye produkter, samtidig med at der er 100 % ro på i maskinrummet

Carsten Øvlisen, Økonomi- og produktionsdirektør
Amanda Seafoods
NORRIQ har skabt et ERP-fundament der sikrer, at Amanda Seafoods kan vokse

Den rigtige ERP-løsning starter hos NORRIQ

ERP løser mange opgaver, men...

En ERP-løsning trækker læsset som digitaliseringsmotor. Men de bedste forretningsløsninger skabes i samspil mellem ERP-software og specialiserede systemer til fx:

  • Salg og e-handel
  • Marketing Automation
  • Udlægs- og rejseafregning
  • Fakturahåndtering
  • Produktdatastyring
  • Lagerstyring
  • Business Intelligence
  • Lønudbetaling og banktransaktioner.

Lad processerne blive håndteret i integrerede systemer i skyen - og nyd godt af én samlet og integreret platform, hvor data flyder frit og er tilgængelige, når I har behov for dem.

Styrk din forretning med en ERP løsning fra NORRIQ

ERP-software på en ny måde

Forestil jer, at ERP løsningen nu er en app - som stadig løser mange af de traditionelle opgaver, som ERP software hidtil har klaret.

Og forestil jer, at ERP løsningen kun er én app ud af mange på én fælles dataplatform, der huser løsninger til alle opgaver og processer. Samt at ERP løsningen er direkte forbundet med Office 365.

Så har I Dynamics 365 universet, hvor ERP-systemet - Dynamics 365 Business Central - indgår i en stærk enhed. Alle del-løsninger gør dét, de er bedst til og er fra starten integrerede, så data kan flyde frit på tværs af alle apps i den fælles datamodel.

Dét er visionen bag Microsofts udvikling af Dynamics 365-platformen

Få det optimale ERP-system med NORRIQ

Nemmere at opdatere ERP-løsning

ERP-systemet i Dynamics 365 Business Central er bygget på en måde, der gør det nemmere og billigere at opgradere løsningen.

Alle tilretninger ligger uden for systemkernen som "extensions" eller Apps. Og her bliver de liggende, mens selve ERP-løsningen opdateres løbende.

ERP-løsningen holdes altså opdateret med nyeste funktionalitet fra Microsoft for væsentligt lavere omkostninger.

Se mere på Microsoft Appsource

Nemmere at opdatere ERP-systemet

International økonomistyring med Two-Tier og Multisite ERP

Two-Tier ERP er en tilgang til en ERP-løsning, hvor man bruger to systemer til at håndtere forretningsprocesserne hos store virksomheder med flere lokationer og/eller datterselskaber.

I forhold til en sådan ERP-strategi vil hovedkontoret bruge en Tier 1 ERP, der er særligt tilpasset og har funktionaliteten til at drive en stor, global virksomhed, mens datterselskaber eller mindre forretningsenheder bruger en mindre ressourcekrævende Tier 2 ERP, der passer bedre til deres behov.

Med Two-Tier ERP integrerer virksomheden de to ERP-systemer, så information og data automatisk flyder mellem Tier 2 og Tier 1. Dette giver mulighed for masterdatastyring eller en enkelt kilde til korrekte data for hele virksomheden.

  • Tier 1-softwaren håndterer typisk kerneforretningsfunktioner som økonomi, HR og indkøb.
  • Tier 2-systemet styrer aktiviteter som fx salgs-, marketing- eller fremstillingsprocesser, der er mere specifikke for hver dattervirksomhed eller lokation.

Læs mere om Two-Tier og Multisite ERP

image

Vi ønskede en moderne og opdateret ERP-løsning, der indeholdt nøjagtig samme funktioner og moduler som vores gamle løsning. Det klarede NORRIQs konsulenter og udviklere. Og de gjorde det inden for aftalt budget og tidsramme

Lars Møller Andersen, Director
Apex Group Denmark (tidl. Private Equity Administrators)
image

4 gode grunde til at vælge ERP fra NORRIQ:

 

  1. NORRIQ strømliner og styrker forretningen
    Vi er eksperter i at samle, understøtte og optimere alle processer på én enkel og moderne forretningsplatform (jeres ERP system). Vi kommer rundt om forretningen - og på tværs af værdikæden.
     
  2. NORRIQ har erfaring og kompetencer
    Vores ERP-konsulenter har udviklet tusinder af ERP-løsninger i Danmark og i udlandet og hjulpet kunder fra NAV til 365 Business Central. Vores egne softwareløsninger er også integrerede med 365-platformen.
     
  3. NORRIQ er Microsoft Gold Partner
    Vi er blandt Danmarks mest erfarne på Microsoft 365-platformen og er af Microsoft udnævnt som Microsoft Gold Partner - den højeste udmærkelse en ERP partner kan få.
     
  4. I kan samle jeres forretningslandskab hos NORRIQ
    Med NORRIQ har I kun brug for én partner på tværs af ERP, Business Intelligence, e-handel og PIM.
image

Øg værdien af jeres ERP system med en tillægsløsning

NORRIQ har tillægsløsninger til Dynamics 365 Business Central / NAV. Se dem her:

Automatisér købsfaktura repeat

Tillægsløsningen Invoice Workflow fra SignUp Software optimerer håndtering af købsfakturaer i Business Central ERP. Løsningen giver fx:

  • Match med indkøbsordre
  • Sikkerhed for rettidig betaling
  • Sikkerhed for overholdte bogføringsregler
  • 50 % besparelse af arbejdstid
Læs mere chevron_right

Gør rejseafregning nem directions_car

Travel & Expense Management fra SignUp Software effektiviserer jeres rejseafregning i ERP-systemet med funktioner som:

  • Tast kørsel direkte i app. Kørsel kan godkendes i online-portalen
  • Fotografér udgiftsbilag med mobilen, udfyld felter i app og upload til online -portalen
  • Besked til godkender, når nye bilag er klar i portalen
Læs mere chevron_right

Optimér løn- og personalestyring people

Med 365Løn til Dynamics Business Central / NAV ERP får I en samlet pakke med fx:

  • Design og simulering af lønsedler
  • Automatisk ferie- og fridagsstyring
  • Fuld dokumentation og integration til både interne og eksterne systemer
Læs mere chevron_right

Effektivisér lagerstyringen business

Med Tasklet Factory Warehouse Management til Business Central /NAV ERP kan I forenkle arbejdsgange på lageret og fx:

  • Registrere i ERP systemet i samme sekund, en opgave udføres på lageret
  • Skanne stregkoder og registrere varer i lageroptælling
  • Skanne varer ved afsendelse og validere varer og antal i ERP
Læs mere chevron_right

Digitalisér alle betalinger credit_card

Payment Management håndterer betaling og afstemning nemt og sikkert i jeres ERP system. I løsningen kan I fx:

  • Hente afstemning af bankkonto-filer direkte ind i Dynamics Business Central
  • Downloade gebyrer, kontoudtog m.m. og importér til Dynamics Business Central
  • Betale i forskellig valuta og fra flere bankkonti fra ét posteringssted
Læs mere chevron_right

Løft dokument-håndteringen screen_share

Med Document Output kan I sende dokumenter direkte fra Dynamics Business Central ERP - og I kan:

  • Bruge 20 mail-skabeloner (eller tilpas egne)
  • Tracke alle aktiviteter
  • Få faktabokse på kunde, tilbud og ordrer
  • Konfigurere Business Central / NAV til automatisk at sende og printe dokumenter med faste intervaller
Læs mere chevron_right

Business Central Upgrade Service

Med Business Central i skyen vil jeres løsning opgraderes automatisk med to store releases om året - og løbende med mindre opgraderinger. Derved er det sikkert, at jeres løsning altid er opgraderet med de seneste rettelser og de nyeste funktioner.

Med NORRIQs Upgrade Service hjælper vi jer igennem Microsofts opgraderingscyklus, så I nemt bliver klar til den nyeste version af Business Central, og jeres tillægsløsninger, specifikke tilpasninger og integrationer kører gnidningsfrit.

Business Central Upgrade Service

Hvad sker der så ved de større opgraderinger?

Vi går proaktivt til sagen og håndterer de kommende opgraderinger fra start til slut med minimal indsats fra jer. Dertil kan I følge med i hele processen, når vi sikrer os, at opgraderingerne fungerer helt efter hensigten.

1. Information om opgradering

Vi informerer jer om væsentlige ændringer i Business Central og apps fra AppSource (supporteret af NORRIQ)

2. Planlægning af opgradering

Vi afstemmer og administrerer opsætningen af opgraderingen i henhold til Microsofts tidsplan

3. Opgraderingstest og afrapportering

Vi udfører tests af standardløsninger og af jeres specifikke setup via sandbox-miljø. Dertil afrapporteres om eventuelle udfordringer

4. Kundetest

I tester selv den opgraderede løsning, og vi udbedrer eventuelle fejlmeldinger før den endelige opgradering

Tre gode råd til at få succes med ERP

1. Tænk iterativt

Den største fejl jeres virksomhed kan begå er at tænke på ERP-projekter som en absolut størrelse. Jeres virksomheds omgivelser ændrer sig hele tiden. Dermed kan forudsætninger og mål med projektet også nemt ændre sig. Derfor: Vær fleksibel undervejs.

2. Slank processerne

Øget konkurrenceevne skabes ikke længere med centraliserede og komplekse ERP-processer. Det skabes ved at “slanke” jeres ERP-system og flytte processer ud til brugerne via brugervenlige og fleksible systemer som f.eks. PIM, BI og eCommerce.

3. Alle bliver klogere

Deler I ERP-projektet op i nogle faser, og er åbne over for brugernes input, så øger det ejerskabet af projektet og sikrer en hurtigere produktivitet med de nye ERP-værktøjer.

Få en snak med en erfaren ERP-konsulent

Få en uforpligtende snak om et ERP-projekt til jeres virksomhed

FAQ om ERP

Hvilke fordele er der ved et ERP-system?

ERP-systemet samler og understøtter dine forretningsprocesser i ét system. Du slipper for at arbejde i mange forskellige programmer for at løse opgaver. Med ERP-systemet Business Central vil du kunne øge produktiviteten, spare tid, få et bedre overblik over dine processer, samt forbedre din konkurrenceevne.

Hvad er ERP-moduler / apps?

ERP-systemer har en række forskellige moduler. Modulerne understøtter hver for sig specifikke forretningsprocesser – f.eks. finans, produktion, fremstilling, lønadministration, logistik og lager. Hvis du bruger 365 Business Central har du adgang til deres mange ekstra apps/tillægsmoduler i Microsoft AppSource.

Hvorfor opgradere ERP-system?

Hvis du ønsker at din virksomhed er fremtidssikret, så kræver det at dit ERP-system er fleksibel og forandringsparat. Vi anbefaler mange små til mellemstore at opgradere deres nuværende ERP-løsning til 365 Business Central. Den ligger i clouden og bliver hele tiden udviklet på af Microsoft.