Optimer værdikæden
Få overblik over produktionsbehovet og optimer lagerstyring og logistik .Sæt fart på operationstider og minimér spildprocenter. Og overhold alle gældende regler med validerede systemer.
Udvalgte funktioner i NORRIQs pharma & medico-løsning
- GAMP5-overholdelse
- Sporing
- Lot/batch
- Quality Assurance
- Shopfloor
- Logistik
- Kapacitetsstyring
- Tank/Silo-styring
- For- og efterkalkulation
- Receptstyring
- WebService/Integration/API
- PIM produktdatastyring
- B2B Webshop
- BI-overblik og rapportering
- Dokumentation og Validering
- Product Lifecycle
- Certificeringer
- Udløbsdato
- Labelstyring
- Warehouse Management
Hvorfor vælge NORRIQ
Løsningen bygger på NORRIQs mangeårige erfaring og know-how med IT-løsninger til pharma og medico.Gør som andre pharmaproducenter og -grossister - vælg NORRIQs løsning baseret på Microsoft Business Central.
Vi kender udfordringerne inden for pharma og medico
Konstant innovation stars
I en global økonomi, hvor nye aktører fortsætter med at træde ind på markedet, står virksomheder over for stigende pres for at lancere banebrydende produkter.
Frigør mere tid til forskning og udvikling med automatiserede processer, der forenkler dit arbejde.
Love og regler description
Love og regler bliver stadig mere komplekse, og GxP- og FDA-krav dominerer arbejdsdagen. Det samme gør MDR og UDI.
Vores ERP-løsning understøtter jeres arbejde med at overholde disse standarder.
Kvalitetsstandarder check
Mens kvalitetskrav, kontrol og sikkerhedsforanstaltninger øges, står virksomheder også over for udfordringer i form af leverandørvurderinger og regler.
Vores ERP-løsning til pharma-virksomheder muliggør pålidelig og kontinuerlig kvalitetsinspektion.
Omkostningspres credit_card
Efterspørgslen på medicin stiger globalt, samtidig med at budgettet skrumper. Derudover bruger medicinalindustrien betydelige summer på forskning.
Vores ERP-løsning hjælper dig med at handle beslutsomt og strategisk for at forblive omkostningseffektiv i fremtiden.
Validering check_circle
NORRIQ har leveret ERP-projekter, hvor vi i fællesskab med kunden har sikret at adskille logistik- og økonomiprocesser fra valideringsforpligtelsen.
I disse tilfælde sørger vi for, at løsningen hjælper og støtter forretningen samt ikke skal valideres. Vi tilbyder også en løsning, hvor ERP-systemet skal valideres.
Ressourcemangel people
Adgangen til råvarer er begrænset, og tilgængeligheden er til tider alvorligt begrænset. Gnidningsfri produktionsplanlægning er nødvendig for at sikre uafbrudt produktion.
Vores ERP-løsning til pharma-procesproduktion hjælper med planlægningen.
Optimér processerne i jeres virksomhed
NORRIQs løsning er baseret på Microsoft Business Central samt på relevante tillægsløsninger og apps
Kvalitet og sporbarhed
Styr udløbsdatoer, spor varer og forudsig produktionsbehov med forecast.
Der stilles stadig højere krav til sporbarhed og kvalitet, ikke mindst pga. risikoen for en tilbagekaldelse. Med NORRIQs løsning overholder i specifikationerne i GAMP 5 og opfylder kravene til implementering af et valideret ERP-system.
Sporbarheden skal være komplet – det er alle dele i forsyningskæden som skal være dækket. Gennemsigtighed er nøgleordet. Det skabes gennem registreringer af f.eks. kvalitetsmålinger, holdbarhed, opbevaring og transport.
Med NORRIQs løsning skaber I sammenhæng mellem:
- Planlægning
- Kvalitetssikring
- Produktion og dokumentation.
Med løsningen kan I automatisere:
- Registrering af laboratorie-kvalitetsmålinger
- Sporbarhed
- Holdbarhedsstyring
- Shop floor control - integreret med løn.
Planlægning og produktion
NORRIQs løsning strømliner og automatiserer indkøb og logistik hos pharmaproducenter, så I altid har rette mængder råvarer på lager og har overblik og kontrol over holdbarhed og LOT/Batch.
Forudsigelighed og forkalkulationer er vigtige parametre, når man skal sikre en effektiv og præcis planlægning af produktionen.
Med et effektivt system til håndtering af forecast af efterspørgslen kan de rigtige beslutninger tages i forhold til:
- Indkøb
- Planlægning
- Produktion
- Distribution
Med en BI-løsning fra NORRIQ, som måler de rette KPI’er og giver præcise analyser til efterkalkulation, er der stor gennemsigtighed i planlægning og produktionsprocessen.
Læs mere om vores kompetencer inden for fremstilling.
Salg og marketing
Skab varige kunderelationer. Luk aftaler. Vækst forretningen.
Hvis I arbejder med engrossalg, så kan jeres løsning integreres med PIM-system, lagerstyringsmodul og webshop, så hele værdikæden kører let med så få manuelle arbejdsgange som muligt.
Med NORRIQs løsning er det nemt at:
- Optimere salgs- og marketingprocesser
- Styre provision
- Modtage EDI-ordrer via jeres website
- Integrere og bruge løsningen sammen med jeres e-handelsplatform.
Løsningen kan også understøtte kunde-relationerne med:
- En stærk B2B-webshop eller sælgerportal
Læs mere om vores kompetencer inden for handel og engros >>.
Administration
Styr dækningsbidrag pr. produkt. Opfyld EDI-krav fra kunder. Analysér hvor værdien skabes – og styrk beslutningsprocessen.
Med NORRIQs løsning kan I:
- Budgettere og designe forecasts
- Samle og styre kontrakter for kunde- og leverandøraftaler.
- Overholde de mange krav inden for GMP/MDR i forhold til fx FDA.
Løsningen kan integreres med Business Intelligence, der sætter jer i stand til at:
- Analysere data fra mange kilder
- Se leverandørers performance
- Se optimerings-potentiale i jeres egne processer og lønsomhed – og meget andet.
PIM og lagerstyring
Sammen med en PIM-løsning (Product Information Management) understøttes processer omkring håndtering af produktoplysninger helt fra produktion og indkøb til salg og markedsføring på web.
Den understøttelse gælder også informationshåndtering til og fra dataleverandører som og mellemproduktions- og salgsenheder samt egne og kunders e-handelsløsninger. Håndtering af sortimenter og forkalkulationer er også noget, som en PIM-løsning kan tilbyde.
Sammen med en lagerstyringsløsning understøttes processerne vha. moderne scanningsteknologi til lagermodtagelse, læg på lager, pluk til produktion og optimering af afsendelseslogistikken.
Samtidig understøttes hele processen omkring batch/lot, holdbarhed og kvalitetsprocessen.
Optimér lagerværdi og lagerprocesser med værktøjer til:
- Labelstyring
- Sporbarhed
- Stregkoder
- Varemodtagelse
- Pluk og pak.
Vi bruger YAVEON ProBatch til Business Central
Alt fra kvalitetskontrol til R&D og lagerstyring, og igennem til optimerede, scannerstøttede logistikprocesser. Med YAVEON ProBatch kan I udvide jeres Business Central-funktioner, der gør hverdagen inden for pharma/medico lettere samt mere effektiv, sikker og valideret.
Det hele har kørt på skinner, og vi var meget hurtigere oppe at køre, end vi havde troet. Det er dejligt, at man kan opnå et samarbejde med en ekstern partner, der er så godt.
May Britt Dyvelkov, VP Finance Manager
ViroGates
Stærke apps til Pharma og Medico
Warehouse Management business
Effektivisér lagerstyringen via jeres ERP og få enklere arbejdsgange på lageret.
Lasernet Output Management credit_card
Uden fakturaer – intet salg. Uden labels – ingen forsendelser. Få Lasernet til Business Central.
TrueCommerce EDI screen_share
EDI automatiserer strømmen af data mellem jer og jeres samhandelspartnere.
YAVEON ProBatch pie_chart
Overhold GAMP 5 og opfyld kravene for et valideret ERP-system.
Vil I høre mere?
Book en uforpligtende snak med en IT-forretningskonsulent
FAQ om ERP i Life Sciences
1. Hvordan vælger man det rette ERP-system til life science-branchen (pharma & medico)?
Når du vælger et ERP-system til life science-branchen, skal du sikre, at det understøtter compliance med branchens regulatoriske krav, som fx GMP og ISO 13485. Det er også vigtigt at vælge et system, der kan valideres og integreres med eksisterende processer for at sikre kvalitet og sporbarhed i produktionen.
2. Hvordan understøtter ERP-systemer regulerede brancher som Pharma og Medico?
ERP-systemer til regulerede brancher hjælper virksomheder med at opfylde krav fra myndigheder som FDA og EU. Dette inkluderer funktioner til dokumentstyring, batch-tracking og validering af processer i henhold til 21 CFR Part 11. Systemet skal også være fleksibelt nok til at håndtere ændringer i regulativer og sikre kontinuerlig compliance.
3. Hvorfor er ERP til GMP-kompatibilitet vigtigt for farmaceutisk produktion?
GMP sikrer, at produkter fremstilles og kontrolleres efter kvalitetsstandarder. Et GMP-kompatibelt ERP-system automatiserer og dokumenterer produktionsprocesserne, så det bliver lettere at overholde kvalitetskravene, reducere fejl og bevare sporbarhed. Dette er afgørende for at sikre patientsikkerhed og overholde regulatoriske krav.