Business Central – nu også med Shopify-connector

Et partnerskab imellem Microsoft og Shopify betyder, at integreret e-handel er nemmere end nogensinde før. Vi har samlet de vigtigste nye muligheder her.

Et af de områder inden for e-commerce, der har det største potentiale lige nu, er integreret e-handel. En reel integration mellem webshoppen og ERP-systemet betyder, at billeder, tekster, lagerstatus og priser altid opdaterede og korrekte, og når der f.eks. lægges en ordre på webshoppen, trækkes varen automatisk ud af lagerbeholdningen, samtidig med at både kundedata og finansielle data opdateres.  

Integreret e-handel er afgjort den mest effektive måde at drive sin webshop på, men desværre ikke altid hverken den billigste eller nemmeste løsning. Særligt ikke, hvis en virksomhed opererer med forskellige webshops eller i flere lande. Heldigvis betyder et relativt nyt partnerskab imellem Microsoft og Shopify, at integreret e-handel er blevet både nemmere og billigere. Sammen har de nemlig lanceret en ”Shopify-connector”, der bygger bro imellem virksomhedsstyringsfunktionerne i Microsofts Business Central og den brugervenlige webshop-løsning Shopify, der er en af de mest populærere platforme på markedet lige nu.  

Den korte version:  

De fem vigtigste fordele  

Shopify-connectoren betyder, at mange virksomheder får helt nye muligheder for at etablere en e-handelsplatform, hvor webshoppen og ERP-systemet er to sider af samme sag, og hvor de deler de samme data. Og det vel at mærke helt uden kodning eller omfattende integrationsprojekter. De fem vigtigste fordele er:  
 

  • Spring de dyre og komplekse integrationsprojekter over og gå direkte til reel integration 
  • I forening kan Shopify og Business Central meget mere end hver for sig 
  • Undgå fejl og dobbeltarbejde - håndter data ét sted 
  • Realtidsindsigt fra forbundne data 
  • En altid opdateret webshop sikrer den bedst mulige kundeoplevelse 
     

Den længere version:  

Hvordan løfter Shopify-connectoren jeres e-handel? 

Shopify-connectoren eliminerer manuelle processer og tilbyder jer et knivskarpt fokus på kundeoplevelsen ved at:   

  • Gøre det nemt at supportere flere webshops 

Hver shop har sin egen opsætning, herunder en samling af produkter og lokationer, der bruges til at beregne lagerbeholdning og prislister. 

  • Synkronisere data to veje 

Shopify-connectoren vil synkronisere billeder, varevarianter, stregkoder, leverandørvarenumre, tekster og tags mellem systemer. Samtidigt bliver det nemt at eksportere vareattributter til Shopify og bruge udvalgte kundeprisgrupper og rabatter til at definere, hvordan priserne eksporteres til Shopify. Og I kan selv vælge, om varer skal oprettes automatisk, eller om det kun er de eksisterende produkter, der skal opdateres.  

  • Synkronisere lagerniveauer og kundedata 

Vælg hvilke lagre/placeringer i Business Central, der skal overføre data til webshoppen og få adgang til opdaterede data for lagrene. Systemerne kan automatisk genkende kunder på baggrund af telefonnumre og e-mails, og tilbyder landespecifikke skabeloner til momsopsætningen, hvis I har webshops i flere lande.  

  • Importere ordrer fra Shopify 

Når du importerer ordrer, kan du automatisk oprette kunder i Business Central eller beslutte at administrere kunderne i Shopify. Du kan også medtage ordrer oprettet i andre kanaler, som f.eks. Shopify POS eller Amazon og nemt håndtere forsendelsesomkostninger, gavekort, tips, forsendelses- og betalingsmetoder, transaktioner og sikkerhed. Sidst men ikke mindst kan du modtage udbetalingsoplysninger fra Shopify Payments. 

  • Sporer vare nemt 

Vælg om I vil bruge varesporingsoplysninger fra Business Central i Shopify. 
 

Få fingre i fordelene – også hvis I bruger andre CMS-systemer 

Realtidsindsigt i forbundne data hjælpe jer med at skabe de bedste købsoplevelser for jeres kunder, mens I strømliner driften og styrer forretningen og økonomien. Og det gælder i øvrigt også hvis I bruger et andet CMS-system, som f.eks. Umbraco eller Dynamicweb, hvor NORRIQ har udviklet en “Webshop Accelerator”, der kan integreres med alle afkroge af jeres ERP-system, lagersystem, PIM-system m.m. Ved at forene jeres webshop og ERP-system får I den fleksibilitet og kontrol, der er nødvendig for at drive vækst. Det er svært at finde gode grunde til at vente, så tag fat i din lokale rådgiver – allerede i dag. NORRIQ hjælper selvfølgelig også gerne.  

Shopify-connectoren er kun tilgængelig til onlineversionen af Business Central. 
 

Mere om integreret e-handel