Langt mere effektive arbejdsgange
Behovet for at strømline arbejdsgange og minimere omfanget af manuelle opgaver var nogle af CAMROs helt store ønsker i forbindelse med implementeringen af en ny Business Central-løsning.
Tidligere havde CAMRO en on premise-løsning, hvor lagerstyringen blev håndteret manuelt. Det betød, at CAMRO ikke havde overblik over lageret og varers placering. Produktionen brugte håndskrevne jobkort til tidsregistrering, hvilket var både tidskrævende og fejlbehæftet, og det var svært at fastsætte de rigtige salgspriser, da deres præcise kostpriser ikke var tilgængelige.
Alt i alt så CAMRO ind i mange fordele ved at standardisere deres processer og implementere en digital løsning, der i langt højere grad kunne understøtte deres arbejdsgange. Det blev startskuddet til deres nye ERP-løsning - Business Central Online.
Se video om Camros løsning
Standard var vejen frem
Standard. Standard. Standard.
Det var CAMROs vigtigste pejlemærke til det nye ERP-system. De ville omfavne så mange standardfunktioner i Business Central, som muligt. Og med NORRIQs hjælp, blev ønsket en realitet, og den nye løsning krævede ingen komplekse og tidskrævende udviklingstilpasninger.
CAMRO har nu med Business Central Online opnået en mere effektiv og standardiseret drift, der i langt højere grad understøtter virksomhedens vækstambitioner, uden at kræve tilsvarende flere administrative ressourcer.
Og så har implementeringen ikke kun forbedret de interne processer, men også styrket kundetilfredsheden ved at sikre præcise leveringstider og de rigtige salgspriser.

Strømlinet lagerstyring med Tasklet Factory
Med integrationen af Tasklet Factory har CAMRO nu præcis lagerstyring, hvor flytningen af en fysisk vare også registreres systemmæssigt direkte i Business Central i sammen sekund, medarbejderen udfører opgaven på lageret.
Lageret kan også modtage købsordrer på håndterminaler, hvorefter labels hurtigt kan printes ud og sættes på varerne. Hurtigt, effektivt og strømlinet.
Medarbejderne kan også tilføje ekstra varer via håndterminalerne i forbindelse med pluk af ordrer. De skal ikke over til computeren og tilføje de varer, der skal plukkes. Udskrift af følgeseddel foregår automatisk, ligesom der også automatisk dannes en salgsfaktura i forbindelse med leveringen af varen.
Lagerarbejdet har aldrig været mere effektivt.

Automatisk tidsregistrering med JobManager
CAMRO er afhængig af korrekte tidsregistreringer for at kunne beregne kostpriser på deres ordrer.
Med JobManager registreres produktionstiden i realtid, hvilket sikrer præcise kostpriser fra starten. Tidsforbruget fra medarbejderen registreres og kobles direkte på produktionsordren.
JobManager er det ultimative modul til brugervenlig optimering af hele værdikæden i produktionen; fra dataopsamling til lønudbetaling. Dermed blev løsningen et farvel til tidsregistrering med pen og papir - det hele foregår i Business Central, og CAMRO sparer tid og minimerer fejl.

Stamdata i høj kvalitet
I forbindelse med implementeringen af den nye Business Central-løsning valgte CAMRO også at gå deres stamdata igennem og få ryddet op.
CAMRO er afhængig af at data og informationer om f.eks. produktionsplanlægning, styklister og genbestillingsparametre er korrekte, og med oprydningen har CAMRO øget deres datakvalitet og fjernet fejl og mangler. Det betyder, at den nye løsning er baseret på data i højeste kvalitet, og det har også været med til at styrke det digitale løft af processerne hos CAMRO.

Bedre planlægning og kapacitetsstyring
Planlægning af kapacitet er ikke længere en udfordring for CAMRO.
Med deres nye løsning har de adgang til en kapacitetsrapport med overblik over produktionskapaciteten, så de kan overholde leveringstider og informere kunder om eventuelle forsinkelser.
I stedet for at ”gætte” en leveringstid, kan de på baggrund af deres data fastsætte en leveringsdato, der holder. Det har forbedret kundeoplevelsen markant.

Indsigt med Power BI
Data er nøglen til succes. Derfor valgte CAMRO også at bygge en Business Intelligence-løsning i form af Power BI ovenpå deres Business Central.
Med Power BI-løsningen kan CAMRO nu nemt få adgang til salgshistorik, varehistorik, produktionsomkostninger og kundehistorik, hvilket gør salgsopfølgning og planlægning mere dynamisk.
Rapporteringer sker i realtid, og det har gjort det lettere for CAMRO at reagere på nye forretningsmuligheder.

Et samarbejde, der går begge veje
Samarbejde har været et centralt element i hele projektet. CAMRO ønskede en samarbejdspartner, de kunne snakke processer, forretning og udvikling med. Sammen med NORRIQ har de udfordret deres egne arbejdsgange og processer og på den måde skabt et stærkt grundlag til at bygge den nye løsning på. I forbindelse med projektet er NORRIQ også blevet klogere og har udbygget vores værktøjskasse til Business Central-løsninger i fremtiden. Et samarbejde går begge veje.
Med den nye løsning er CAMROs forretning klar til fremtiden.

Jeg vil helt klart anbefale, at man bruger NORRIQ. NORRIQ er et større IT-hus med mange specialister, som har hjulpet os rigtig godt igennem den her proces. Vi er blevet meget klogere hen ad vejen med sparring fra dem.
Paw Kiel
Fabriksdirektør / COO hos CAMRO A/S

CAMRO kort fortalt
CAMRO er en dansk virksomhed, der har specialiseret sig i løsninger til skadedyrsbekæmpelse og produktion af plast- og metalemner. Med base i Nørager og fokus på miljøvenlige metoder leverer CAMRO produkter, der sikrer effektiv, human bekæmpelse med minimalt brug af gift.
Virksomheden er opdelt i to områder: CAMRO SAFE Pest Defence, der tilbyder løsninger til skadedyrsbranchen, og CAMRO Innovative Plastic and Steel Designs, som leverer komponenter til forskellige industrier.