• PIM
  • Business Central / NAV
  • E-handel

Hvorfor kan I med fordel tage en PIM løsning med, når I opgraderer jeres ERP-system?

Med Product Information Management opnår I professionel styring af produktdata, som understøtter jeres processer og hjælper jer med al data til e-handel. Når I udskiller produktdata fra ERP-projektet, bliver udvikling og implementering af det nemmere og billigere. Læs mere her.

Blogindlæg om PIM og ERP
Blogindlæg om PIM og ERP

 

Man kan med rette spørge sig selv, hvor mange forskellige IT-systemer, der er brug for i en virksomhed. Investering i digital styrke og struktur vil altid bero på en afvejning af, hvor store fordele, man kan opnå – og hvad der betaler sig bedst. Når det gælder håndtering af virksomhedens produktdata, er der en tendens til at udskille styringen af dem i en PIM-løsning som eksempelvis Perfion.

”Best of breed” i samspil med ERP

Hvad kunne der ligge af fordele og økonomi i det?

Hvis I står over for at skulle opgradere jeres NAV til Dynamics 365 Business Central, kan der ligge en kontant gevinst i at lade et ”best of breed” værktøj som Perfion styre produktdata. Det vil efter alt at dømme betyde, at omkostningerne til at udvikle og drive ERP løsningen falder, og når der alene ligger transaktionsdata i ERP-systemet, forbedres dets ydeevne, og det bliver nemmere og sikrere at opgradere.

I mange tilfælde, vil det ikke bliver dyrere at tage PIM-løsningen med, for det, I investerer her, spares på ERP-udvikling og implementering.

Produkter frigives når de er klar til det

Der er også fordele i hverdagen. Eksempelvis ved indkøring af nye produkter. Data kan løbende opsamles i PIM-løsningen, og ved at benytte muligheden for at konfigurere en frigivelsesproces, bliver produktet først frigivet, når de definerede krav til det er opfyldt. Frigivelsen kan sættes til at ske automatisk.

Med denne fremgangsmåde undgår I, at der kommer til at ligge en masse irrelevante produktdata og produkter i jeres ERP-system.

Sikkerhed for altid friske produktdata

Samspillet mellem Business Central og Perfion betyder også, at de data, der skal anvendes til brochurer, datablade med mere først hentes fra ERP-systemet i det sekund, de skal bruges. Det giver sikkerhed for, at alle data i jeres materiale til kunder og kundeemner er dugfriske og gyldige.

Nemt at arbejde kundespecifikt

Løsningen understøtter også, at der hurtigt kan genereres kataloger, prislister og datablade med indhold og priser, der er tilpasset specifikke kunder. Her hentes både priser, sortiment, kunde- og lagerinformationer direkte fra Dynamics 365 Business Central, så risikoen for fejl minimeres.

Al produktdata håndteres og vedligeholdes et sted

Når du arbejder med Perfion systemet direkte i Dynamics 365 Business Central kan du:

- håndtere alle dine produktinformationer fra et enkelt sted. Det vil sige beskrivelser, tekniske specifikationer, billeder, videomateriale med mere,

-oprette de materialer, du skal bruge, i et trykklart PDF-format, og

- eksportere produktdata til apps, websites, webshops og online portaler.

Uundværligt hvis I har en webshop

Har I en del produkter at holde styr på, kan det derfor give god mening at kigge på en PIM-løsning. Og den er nærmest undværlig, hvis I sælger jeres produkter gennem en webshop. Og det uanset om I er på B2C eller B2B markedet.

PIM løsning skaber stor værdi Illums Bolighus

Download webshop eBook 

da-DK
Kontakt os