Vores arbejde med at vedligeholde stamdata er blevet betydeligt nemmere. I stedet for at rette tingene i flere systemer, retter vi nu kun tingene ét sted, og så bliver de ændret fem forskellige steder

Anton Danielsen
E-commerce Manager hos Illums Bolighus
image

Se hvordan PIM skaber værdi for Illums Bolighus

PIM blev vejen frem

Hos Illums Bolighus tror de på, at e-handel og fysiske butikker ikke er et enten-eller, men et både-og. Derfor er der en tæt forbindelse mellem deres fysiske tilstedeværelse og deres digitale univers. En så ambitiøs omnichannel-strategi stiller store krav til håndteringen af produktdata, for hvordan distribuerer man nemt et hav af produktdata på flere kanaler og medier – og så på tværs af fire lande?

Vejen frem blev en PIM-løsning fra NORRIQ. Anton Danielsen, der er E-commerce Manager hos Illums Bolighus, fortæller: ”Tidligere brugte vi meget tid på at opdatere forskellige systemer, når et produkt eller en produktlinje blev ændret. Hver gang vi skulle ændre noget, skulle vi gøre det både på websites, i kataloger og diverse systemer, og så selvfølgelig på alle fire sprog. Det tog enormt meget tid, og det var svært at undgå fejl. Derfor kom PIM ind i billedet”.

image

Skal kun rette data ét sted

I dag har Bolighuset en opgraderet PIM-løsning, der er fuldt integreret med deres ERP-system og som samler alle produktinformationer i ét system. Det vil sige, at de kun skal opdatere data ét sted og så kan eksportere ændringerne til alle de steder, de skal bruges, f.eks. fysiske kataloger, webshops, ERP-systemet osv.

På den måde er alle produktdata på tværs af systemer og lande samlet i én løsning, og forbundet med både ERP-systemet og alle de kanaler, der rummer data, og vedligehold og styring af produktinformationerne er meget lettere end før. Anton Danielsen fortæller: ”Vores arbejde med at vedligeholde stamdata er blevet betydeligt nemmere. I stedet for at rette tingene i flere systemer, retter vi nu kun tingene ét sted, og så bliver de ændret fem forskellige steder”. 

image

En strategisk fordel – for hele virksomheden

Ud over lettere arbejdsgange betyder løsningen også, at Bolighuset har en langt hurtigere time-to-market, Anton Danielsen fortsætter: ”Vi har også alle sproglagene liggende, i og med at vi er på fire markeder med fire forskellige sprog, har alle vores produktdata fire sproglag, og de ligger nu alle i vores PIM-løsning fra NORRIQ. Det gør det nemt via kanalerne at skubbe nye ting ud på de forskellige webshops.”

Fordelene for de kommercielle afdelinger er indlysende, men løsningen giver faktisk værdi på tværs af hele virksomheden. Datakvaliteten er løftet markant, og integrationen til webshoppen betyder, at kunderne ser direkte ind i live-opdaterede data, når de handler online. Og jo bedre en virksomheds produktdata er, jo lettere er det for kunderne at handle med virksomheden online. Det er med til at reducere antallet af kundehenvendelser og øge konverteringen. Og så letter PIM også arbejdet med produkttekster, der i sidste ende afgør, hvilke produkter Google finder først.

Anton Danielsen slutter: ”Opgraderingen af vores PIM-løsningen har gjort en kæmpe forskel. Med den har vi på en simpel og effektiv måde samlet alle vores produktdata, og det har givet et flot afkast hele vejen igennem vores værdikæde”.

image

"Opgraderingen af vores PIM-løsningen har gjort en kæmpe forskel. Med den har vi på en simpel og effektiv måde samlet alle vores produktdata, og det har givet et flot afkast hele vejen igennem vores værdikæde."

Anton Danielsen
E-commerce Manager, Illums Bolighus

Interesseret i, hvad PIM kan gøre for jer?

Jeres produktdata skal være ens overalt. Med en PIM-løsning fra NORRIQ får du en overlegen og intelligent løsning til at distribuere produktdata på tværs af mange forskellige kanaler..

Læs mere om PIM