Hvad er CRM?

CRM står for Customer Relationship Management, og handler om at maximere udbyttet af alle de kontaktpunkter, du har med dine kunder. Virksomheder, der arbejder strategisk med kundeoplevelsen som den samlende ramme om virksomhedens drift, opnår bedre resultater og skaber større værdi. NORRIQ hjælper jer med at designe kunderejser, der øger salg og loyalitet, men samtidigt reducerer jeres omkostninger.

Hvad kan CRM gøre for dig?

Vejen til profitable og loyale kunder går gennem god og individualiseret markedsføring, salg og service. CRM hjælper med at styre og opbygge relationer, der skaber og udvikler loyale og langvarige kundeforhold. Med NORRIQ er du sikker på at komme optimalt fra start og sikkert i mål - og med resultater, der hurtigt kan aflæses på bundlinjen.

Få større marketing-muskler announcement

Styrk jeres marketing-muskler markant. Bygget rigtigt, giver løsningen dig nem segmentering og effektiv kampagnestyring. Og så selvfølgelig let dataopsamling, sporing og rapportering. Med den integrerede Marketing Automation-løsning ClickDimensions kan du bygge intelligente professionelle og målrettede kampagner og rapportere på dem dirkte i CRM-løsningen.

Læs mere om Marketing Automation med ClickDimensions

Få bedre salgsresultater credit_card

Med en CRM-løsning fra NORRIQ øger I effektiviteten af jeres måde at bearbejde markedet på. Løsningen understøtter alle de processer, der leder frem til et salg – og fra salg til genkøb. Integreret indsigt giver dig problemfri lead-mangement, effektiv styring af din salgstragt og pipeline og nem opfølgning på salgsaktiviteter. Med løsningen får I et effektivt og frugtbart samarbejde mellem marketing og salg. 

Læs mere om Dynamics 365 for Sales

Tilbyd den bedste kundeservice people

Tag virksomhedens kundeservice til nye højder og fasthold jeres kunder. Løsningen gør jer i stand til levere hurtig og tilpasset kundeservice, som giver høj kundetilfredshed. Hold nemt styr på alle henvendelser, uanset hvilken kanal de kommer fra, og besvar dem med korret information. Automatiser jeres bekræftelsesflow og definer automatiske rutiner og eskaleringsregler. 

Læs mere om Dynamics 365 for Customer Service

Effektiviser jeres kørende service directions_car

Har I kørende serviceteknikere kan I nu få en komplet og effektiv løsning, der optimerer alle processer i jeres serviceforretning. Planlæg bedre, og få flere kundeaftaler pr. dag. Gør jeres teknikere mere effektive og kompetente med adgang til alle relevante kunde- og produkt-data via mobilitet. Og få et mere proaktivt servicekoncept der løser serviceproblemer, før de opstår.

Læs mere om Dynamics 365 for Field Service

Vi er stolte af alle vores referencer

- se nogle af dem her

image

Hvordan kan en CRM-løsning styrke salg, salgsproces og kundeoplevelse?

Er en mere segmenteret bearbejdelse af kunder og emner på jeres dagsorden - måske sammen med avanceret account management, pipelinestyring og stærkere samarbejde mellem salg og marketing? Så lad dig inspirere her.

CRM sales

Forestil dig din virksomhed uden ERP-system… Utænkeligt. Forestil dig en salgsafdeling og marketingfunktion uden CRM-system… Det kunne måske godt fungere. Eller hvad..? Nogle steder går det da meget godt, ser det ud til - i en kombination af Outlook, Excel, dokumenter og et system til at udsende nyhedsmails til kunderne. Eller hvad..?

Virksomheder, som er gået fra at have ”ingen CRM” til at have et system som Microsoft Dynamics 365 for Sales er ikke i tvivl. De oplever dagligt de store fordele, der kan opnås ved at styre kunderelationer, salgsproces og marketing lige så struktureret som indkøb, lager, produktion og økonomi styres i et ERP-system.

Og ikke mindst at have et system, der faciliterer langt bedre samarbejde om de fælles mål!

En CRM-løsning som Dynamics 365 for Sales kan have en ret dramatisk indvirkning på resultaterne, fordi hele salgsprocessen bliver langt mere styret, salgsledelse og sælgere får værktøjer, så de kan arbejde mere effektivt, og marketing og salg spiller bedre sammen. Det betyder, at I kan gribe markedsmulighederne og mulighederne hos den enkelte kunde eller det enkelte kundeemne langt mere proaktivt og bearbejde dem mere effektivt.

Men hvad er det da, som gør løsningen så effektiv?

Struktureret bearbejdelse af kunder og emner

Først og fremmest er det registrering af kunder og kundeemner i en samlet database, der giver grundlaget. Ved at strukturere data, opnår I for det første, at data kan deles af alle. Det i sig selv giver basis for en mere proaktiv bearbejdelse. Registreringen betyder også, at der opstår muligheder for at segmentere med udgangspunkt i de produkter eller ydelser, som kunden aftager. I en integreret løsning med Marketing Automation sætter det jer i stand til at sende mails til en gruppe af kunder, der har købt et bestemt produkt af en given årgang med nogle bestemte specifikationer eller konfigurationer – og give dem et tilbud for eksempel.

Gennem registreringen får marketing nu også adgang til al data om kunderne. Det betyder, at adfærd på jeres hjemmeside kan kobles med viden om de salgsaktiviteter, der måtte være i gang. Altså: Hvis der har været en dialog med en virksomhed om at udskifte en løsning, som afventer beslutning, og denne kunde så pludseligt interesserer sig meget for produktet på hjemmesiden, ja så kunne øjeblikket være ind til at kald fra salgsafdelingen.

 

Basis for avanceret account management

Gennem registreringen af alle kunder skabes der også basis for det, man kunne kalde avanceret account management. Altså at lave individuelle planer for kunder og emner, der strukturerer og målretter salgsindsatsen for at opnå den største effekt.

I kan eksempelvis inddele jeres kunder i forskellige grupperinger og afgøre, hvor tit I skal tage kontakt eller holde accountmøder med virksomhederne i den enkelte gruppering. Det gør det muligt, at føre salgsstrategien helt ud til kontakten til den enkelte kunde og sikre, at I planlægger den optimale indsats i forhold til potentiale.

Når et møde er afholdt, vil alle have adgang til noter eller en egentlig kontaktrapport, hvis I vælger at arbejde med en sådan.

 

Mål-, pipelinestyring og kvalificeret opfølgning

CRM-løsningen giver generelt meget større gennemsigtighed på alle områder i salgsarbejdet, og det er en fordel for både virksomheden, salgsledelsen og den enkelte sælger.   

Virksomheden får som helhed langt større føling med de muligheder, salg arbejder med, og hvordan det ser ud med ordrebeholdningen. Ikke blot salgsmuligheder, der ligger helt nede i salgstragten og næsten er blevet til en ordre. Men ved hjælp af pipelinestyringen også øvrige muligheder på vej gennem tragten, og hvordan disse muligheder vægter - med eksempelvis 25 eller 50 procent.

Salgsledelsen får værktøjer til at opstille mål i samarbejde med den enkelte sælger, og det giver et godt grundlag for løbende opfølgning og kvalificerede samtaler om, hvordan det går, og om der er noget i bearbejdelsen, der eventuelt skal justeres.

Den enkelte salgsmedarbejder får værktøjer til at booke møder med kunder, forberede sig og afrapportere.  

 

Markedspotentiale-, udvikling og bearbejdelse

Registreringen af kunder og emner gør det også muligt at opgøre markedsandele og skabe langt større klarhed over potentialet, end hvis data ikke var tilgængelig ét sted. Et mere kvalificeret billede af mulighederne sætter salgsledelsen bedre i stand til at tage dialogen med salgsselskaber og forhandlere om, hvordan salg og markedsandel kan øges.

Informationerne går også den anden vej, hvor registrering af tilbagemeldinger fra eksempelvis forhandlerne i et segment eller et land giver viden om kundernes reaktion. Hvor står I for eksempel i priskonkurrencen, og hvordan opfatter markedet jeres produkter eller ydelser i forhold til konkurrenternes?

Det kan give basis for en tilrettelæggelse af jeres bearbejdelse af det enkelte marked, og den viden, I registrerer, er værdifuld i forhold til kampagners budskaber og timing.

 

Salg og marketing i stærkt samarbejde

Microsoft Dynamics 365 for Sales er en del af Dynamics 365 Customer Engagement, der også omfatter løsninger til marketing og forskellige former for service.

Endvidere kan Marketing Automation løsningerne Dynamics Marketing eller ClickDimensions kobles på, facilitere og forstærke det afgørende vigtige samarbejde mellem marketing og salg om kvalificering og overlevering af leads.

Du kan læse mere om Marketing Automation i dette blogindlæg:

Hvilket Marketing Automation system skal man vælge

Gør som nogle af Danmarks stærkeste brands - vælg NORRIQ og indfri jeres fulde CRM-potentiale.

Med en CRM-platform fra NORRIQ giver Weber kunderne de bedste oplevelser

Weber giver kunderne de bedste oplevelser

Weber bringer sit brand helt ud i kundecenteret med en CRM-platform fra NORRIQ, der er med til at understøtte strategien om at sikre kunderne den optimale oplevelse – både omkring grillen, og hvis kunden har spørgsmål om sin grill.

Se hvordan Weber nåede deres mål  

Den rigtige CRM-løsning var med til at accelerere Ejendomsforeningen Danmark

Ejendomsforeningen Danmark accelererede med stærk digital platform

Ejendomsforeningen Danmark har taget digitalisering helt ind i hjertet af organisationen, og skabt en effektiv 360° digital platform, der udgør hjørnestenen i foreningens vision om at ligge forrest i ejendomsbranchen. 

Se hvordan Ejendomsforeningen Danmark høstede gevinsterne

Innovativ CRM-løsning bragte Klokkerholm tættere på kunderne

Innovativ CRM-løsning bragte Klokkerholm tættere på kunderne

Klokkerholm Karosseridele er historien om et lille Nordjysk værksted, der i dag er vokset til en succesfuld international reservedelsvirksomhed. Med Microsoft Dynamics 365 (CRM), har de skabt effektive digitale processer, der giver dem overblikket til at komme tættere på deres kunder, og tilbyde endnu mere værdiskabende service.

Se hvordan Klokkerholm kom tættere på kunderne

NORRIQ har skabt en CRM-løsning, der sikrer kunderne den optimale oplevelse af Weber-brandet, hele vejen fra produkt til kundeservice

Jacob Thomassen, Digital Manager
Weber-Stephen Nordic
NORRIQ har skabt en CRM-løsning, der sikrer kunderne den optimale oplevelse  af Weber-brandet.

Kør projekter sikkert i mål med Project Service Automation

Jo mere effektivt I kan styre jeres projekter, desto bedre kan I udnytte ressourcerne, og levere til tiden på budget. Med Dynamics 365 Project Service Automation og NORRIQ kan du automatisere og optimere alle projektstyringsprocesserne. 

Læs mere om Project Service Automation

Kør projekter sikkert i mål med Project Service Automation

Berig jeres CRM med værdifulde markedsdata

Bisnode modulet til Microsofts 365-aplikationer giver dig direkte og hurtig adgang til opdaterede informationer om alle danske virksomheder. Modulet sikrer, at du altid har de nyeste firma-stamoplysninger, regnskabsoplysninger, faggrupper og vigtige kontaktpersoner i din løsning. Samtidig får du klar besked om kreditvurdering og økonomiske nøgletal.

Læs mere om hvad data kan gøre for jer

Berig jeres CRM løsning med værdifulde markedsdata

Få en overlegen og intelligent CRM løsning

Få adgang til CRM-data - uanset hvor du er

En CRM-løsning fra NORRIQ er mobil og giver derfor dig og dit team den ultimative fleksibilitet. Få adgang til dine CRM-data, uanset hvor du er via din smartphone, tablet eller PC, og opdater aktiviteter, kontakter og muligheder, så snart du modtager nye informationer. 

Få adgang til CRM-data med en CRM-løsning fra NORRIQ

Frit og sikkert data-flow

Gør CRM social med Yammer. Få sikkerhed for at data og informationer flyder hurtigt, frit og sikkert på tværs af din organisation. Og organisér kunder og muligheder mere effektivt. 

Få frit og sikkert data-flow med en CRM-løsning fra NORRIQ

Al vigtig data samlet i ét system

Med Microsoft Dynamics 365 (CRM) får du samlet al vigtig viden og data i et stærkt, kundefokuseret system, der kan integreres med dine øvrige Microsoft-løsninger. Løsningen integrerer f.eks. med Outlook, hvorfra du har adgang til CRM-data. Eller integrer din CRM-løsning med din ERP-løsning, og øg din produktivitet i hele værdikæden. 

Få al data samlet i ét system med en CRM-løsning fra NORRIQ

Vi arbejder ud fra dine behov

En Microsoft Dynamics 365 (CRM) løsning fra NORRIQ er brugervenlig og passer altid til dine behov. 

Få en CRM-løsning, der passer til dig

Vil du vide mere om CRM? Få et uforpligtende møde med en ekspert.

da-DK
Kontakt os