Hvorfor har virksomheden brug for en PIM-løsning?

Vigtigheden af produktdata øges i disse år - og særligt for at leve op til generelle dokumentationskrav.

En Product Information Management-løsning styrer produktdata, fx fra producenter og leverandører. I en webshop sørger den rigtige styring af produktdata for hurtigt at få nye varer på hylden, øge salget og optage nye markeder.

PIM håndterer data hos vores kunder

Hvornår skal I overveje et PIM-system?

Ligger jeres data i forskellige systemer - fx Excel - og bruger I tid på at hente data rundt omkring? Så er det tid til PIM!

I disse situationer giver en PIM-løsning også værdi:

  • shopping_cart Flere kanaler - I markedsfører jeres produkter via forskellige kanaler, herunder en webshop.
  • language Flere sprog - I er en international virksomhed med behov for at kommunikere på flere sprog.
  • trending_up Flere aktiviteter - I er i vækst med flere marketingaktiviteter, flere kataloger og måske flere webshops.
  • description Flere produkter - I handler med produkter med et stort antal informationer og beskrivelser.
  • settings Flere systemer - I overvejer nyt eller opgraderet ERP-system – fx fra NAV til Dynamics 365 Business Central.
  • archive Flere produktdata - I øger mængden af produktdata og ønsker en struktureret data-import fra leverandører.

Sådan skaber et PIM-system værdi for jeres virksomhed

Distribuér data på tværs af kanaler og medier

Giv jeres medarbejdere, der i dag forsyner dine produkter med informationer, en bedre og mere effektiv arbejdsdag.

Hjælp til ERP-opgradering

I får mulighed for – ofte uden ekstraomkostning i tid og penge – at inkludere et nyt PIM system i jeres opgraderingsprojekt.

PIM gør det nemt

Kundespecifik kommunikation

Jeres sælgere får mulighed for at arbejde nemt med differentieret, kundespecifik information.

De rette data til forbrugeren

Forbrugeren får de rette informationer og dermed det bedste grundlag for at træffe sin købsbeslutning.

Kundespecifik kommunikation

Ensartet kundeoplevelse

Giv jeres kunder den samme oplevelse på alle jeres platforme, når al data hentes i PIM løsningen.

Flere varer på hylderne

I kan udbyde et større sortiment uden at skulle oprette varerne i jeres ERP-løsning.

Ensartet kundeoplevelse

Færre fejl i produktdata

I vil opleve langt færre fejl i jeres produktdata, når I erstatter andre systemer og Excel ark med en ”best of breed” PIM- system.

Nemmere at lave kampagner

Det bliver nemmere at skræddersy kampagner på basis af et udvalg af produkter eller produktgrupper.

Færre fejl i produktdata

Nemt af brede salget ud

Det bliver lettere at starte salg ad andre kanaler, når I har fuldstændig styr på jeres produktdata. 

Nemmere oversættelse

International vækst bliver nemmere, idet oversættelse, opdatering og publicering lægges ind i nogle faste processer.

PIM gør det nemt af brede salget ud

Se hvordan PIM skaber værdi for Illums Bolighus

Seneste artikler om PIM

chevron_right

PIMp jeres ERP

PIMp jeres ERP

Selvom ERP-løsninger kan fungere alene, er PIM ofte den brik, der mangler for, at en e-handelsløsning flytter sig fra god til verdensklasse. Vi gennemgår de 4 vigtigste fordele.

Få en snak med en PIM-ekspert

Book et uforpligtende opkald i dag

FAQ om PIM

Hvorfor bruge et PIM system?

PIM systemet har en overordnet opgave: at holde styr på dine produktdata og samle dem ét centralt sted. PIM er et dedikeret system til produktdata og integreres typisk med webshop og ERP. PIM gør det nemt at publicere produktinformationer effektivt til kanaler, som f.eks. leverandører, online markedspladser, kataloger, osv.

Hvad er fordelene ved PIM?

Der er en lang række fordele ved et PIM system. Du får færre fejl i dine produktdata. Det sænker din time-to-market. Du får færre manuelle processer med automatiske flows. Du kan lettere sælge dine produkter via andre salgskanaler. PIM giver mere konsistens i dine produktdata.

Hvilke data kan man opbevare i et PIM system?

Du kan næsten opbevare alle typer data i et PIM system. Typisk håndterer PIM systemet produktbeskrivelser, produktbilleder og stamdata, som f.eks. varianter, farver, materialer, størrelser, osv. I PIM kan du selv lave nye felter til specifikke data for dine produkter.