Ny webshop med fokus på performance

Læs om den B2B webshop, NORRIQ har leveret til Illums Bolighus:

image

Kundeudfordringer – Hvorfor havde de brug for en ny Webshop og integration til NAV? 
Illums Bolighus havde behov for at håndtere store mængder af trafik på deres webshop over en kort periode af tid. De har et koncept kaldet ”shopping nights” for deres nr. 1 loyalitetskunder. 3 til 4 gange om året kan deres nr. 1 loyalitetskunder bruge point til at shoppe gode tilbud, men kun for en dag. På denne dag er trafikken enorm både på deres webshop og deres server.

I Illums Bolighus’ gamle Dynamicweb-løsning havde de behov for at implementere et kø-system, så de kunne håndtere al trafikken. Løsningen var ikke den optimale løsning og den havde en negativ indvirkning på deres omsætning. 

Løsningen
Med Dynamicweb skabte NORRIQ en i høj grad skalerbar løsning, der kunne håndtere al den trafik og de anmodninger, der er behov for hos Illums Bolighus. Illums Bolighus håndterer alle transaktioner igennem Dynamicwebs Webshop. 

Resultat
Illums Bolighus har nu evnen og kompetencerne til at betjene alle, som besøger deres hjemmeside og resultatet er bedre end forventet. 

Hvem er Illums Bolighus egentlig? 
Illums Bolighus blev grundlagt I 1925 under navnet BO. Manden bag BO var den danske entreprenør Kaj Dessau, som havde stor sans for æstetik og flair for forretningslivet. I et samarbejde med hans kunstneriske konsulent, Brita Drewsen, skabte han et koncept, som hidtil ikke var set før: en butik med arrangeret og møbleret interiør, hvor både tekstiler, aftaler og møbler interagerede som kunst. Denne usædvanlige fremsynethed, skabt af både Drewsen og Dessau, samt deres fejlfrie og sikre fornemmelse for stil og kvalitet, spillede en vigtig rolle i deres internationale anerkendelse, som i længere tid blev tildelt dansk interiørdesign. 

I 1941 blev forretningen købt af familierne Illum, Berg og Trock-Jensen, som også ejede stormagasinet A.C. Illum A/S og omdøbt til Illums Bolighus A/S. Den nuværende bygning, som med undervurderet ekstravagance formår at skille sig ud på det ellers travle Amagertorv i hjertet af København, blev tegnet af Kay Kørbing i 1961. Kørbing var en anerkendt arkitekt og medlem af den danske Arkitektforeningen.

De trendsættende og visionære vinduer i Illums Bolighus har altid været et karakteristisk træk i forretningen, hvilket har afspejlet den sociale udvikling og forbedring lige siden åbningen af BO i 1925. Disse vinduer tjener også det formål at illustrere Illums Bolighus’ forretningskoncept ved at være et attraktivt og inspirerende shopping miljø, der altid er på forkant med både mode og samfundsformer. 

Illums Bolighus er ikke længere båndlagt Illums Stormagasin af nogen art. Illums Bolighus er i dag ejet af en dansk investor gruppe, som i spidsen har CEO Henrik Ypkebdanz. Siden hans udnævnelse til denne position i 2001 har for forretningen haft en positiv udvikling i kundevurderinger og øget profit. Illums bolighus har i dag butikker i Norge, Sverige og Tyskland.

Se videopræsentationen af den vindende webshop-løsning: