OWM er klar til Microsoft Dynamics 365 Business Central

NORRIQ’s Online Warehouse Management løsning, som digitaliserer og effektiviserer alle lageroperationer, er nu klar til den nyeste version af Microsoft Dynamics 365 Business Central. Om kort tid er OWM også at finde i Microsoft AppSource og understøtter dermed Cloud versionen af Business Central, som afløser NAV

OWM benyttes i dag af rigtig mange virksomheder, som har fokus på at udnytte ressourcerne fuldt ud på lageret og spare både tid og omkostninger. Og den udvikles løbende med fokus på ny og forbedret funktionalitet samt brugervenlighed.

Nogle af de nyeste features er:

  • Overblik over alle OWM aktiviteter direkte fra rollecentret
  • Forbedret liste over OWM aktiviteter. Listen giver nem mulighed for at se status på aktiviteter samt hvilke varer, der er scannet
  • Stærkt forbedret brugerflade på scanner. Foruden visuelle forbedringer er flowet mellem skærmbilleder optimeret, og det sparer en del klik
  • Produktinformationssiden er optimeret, så man i samme billede får nødvendige informationer som for eksempel placeringsindhold på varen
  • Understøttelse af Android scannere

Alle disse features er tilgængelige fra version 5.2.

Nyt styresystem til scannere

Det sidste punkt, understøttelse af Andriod styresystemet, giver adgang til et stort udbud af scannere fra for eksempel Honeywell og Zebra.

Hidtil har OWM kørt med scannere, der benytter Windows Mobile styresystemet, som nu udfases af Microsoft. De kan fortsat bruges i 5.2 versionen sammen med eventuelt nyindkøbte Android scannere. På længere sigt er det dog en fordel helt at gå over til Android baserede scannere, da 6.0 versionen ikke understøtter Windows Mobile.

Kører man på en ældre version af OWM, vil det være nødvendigt at opgradere til 5.2 for at kunne benytte Android scannerne.

OWM 5.2 understøttes af Microsoft Dynamics NAV og nyere versioner frem til og med Dynamics 365 Business Central.

Store besparelser med NORRIQ OWM

Står I over for at skulle opgradere jeres løsning eller investere i en ny lagerløsning, er der med NORRIQ’s løsning mulighed for at opnå en ret stor gevinst af investeringen.

En af virksomheder, der har oplevet det, er Normann Copenhagen.

Normann Copenhagens kraftige vækst var for tre år siden ved at være en ganske alvorlig udfordring. De dengang 15 ansatte gik hver især 15-20 km. om dagen for at plukke varer fra hylderne til forsendelse, og det var kun dem selv, der vidste, hvor de kunne finde tingene.

På det 7.500 kvadratmeter store hovedlager kan man i dag virkelig se virkningen af den digitale transformation på basis af NORRIQs Online Warehouse Management system (OWM).

”Vi har fået 100 procent styr på lageret og dermed også basis for mere præcise indkøb. Ved hjælp af stregkodeterminalerne tælles lagerbeholdningen op løbende, og vi kan korrigere med det samme,” siger adm. direktør Jan Normann Andersen.

”Med det nye system sparer vi op til 50 procent arbejdstid på varemodtagelserne, fordi vi kan bogføre alle pallerne på en gang,” siger lagerchef Peter Walbjørn.

Ved plukning af ordrer spares 25-30 procent arbejdstid i forhold til tidligere, fordi løsningen guider lagermedarbejderen rundt på en optimal rute gennem lageret, og varerne med den største volumen står tættest på pakkeområdet.

Efter implementeringen af løsningen har bemandingen kunnet reduceres med to medarbejdere, som er fratrådt ved naturlig afgang.

Læs mere om OWM her

 

da-DK
Kontakt os