Business Central er fremtiden
Med en Business Central-opgradering kan du forbedre datahåndteringen på tværs af alle din virksomheds forretningssystemer.
Vores Business Central-konsulenter hjælper dagligt virksomheder med at opgradere fra forældede systemer til Microsoft Dynamics 365 Business Central - og de står selvfølgelig også klar til at hjælpe dig.
ERP med Microsoft Dynamics 365 Business Central kan løfte jeres forretningsprocesser med en lang række fordele:
Det store overblik layers
- Få samlet alle finansielle informationer på tværs af systemer
- Få overblik over din data uanset tid og sted
- Administrere økonomien mere effektivt
Optimeret drift repeat
Lad teknologien hjælpe med at automatisere forsynings- og produktionskæden - fx med:
- Produktionsplaner
- Lagerstyring
- Overblik over kapacitet
Styr på kunderne people
Tag jeres kundeservice til næste niveau. Lever en bedre service - mere effektivt - med fuld indsigt i:
- Opgaver
- Ressourcer
- Kompetencer
Sund projektledelse bubble_chart
Effektiviser alle processer omkring projekledelse, og løft projekter ved f.eks. at kunne:
- Planlægge mere præcist
- Følge projekters performance i real-tid
- Undgå tab på kundeprojekter
Hvorfor lige Business Central?
Business Central vs NAV
Microsoft Dynamics 365 Business Central tager over, hvor NAV slipper. Microsoft Dynamics 365 Business Central er et ERP-system, der er udviklet til mindre og mellemstore virksomheder. Det egner sig perfekt til SMV'ere, som har behov for et system, der stadig efterlader plads til vækst, da det kan skaleres op og ned efter virksomhedens behov.
Det er ikke kun til tidligere NAV-brugere, men også til virksomheder, der er vokset fra systemer som Vismas Dinero og e-conomic. Eller til virksomheder, der har gabt over for meget med Dynamics AX, og som ikke bør rykke videre til Dynamics Finance & Operations.
Microsoft Dynamics 365 Business Central er til virksomheder, der vil mere end bare økonomistyring – du kan bruge det til styring af hele virksomhedens forsyningskæde, herunder:
- produktionsstyring
- lagerstyring
- planlægning
- indkøb
- salg
- finans/bogholderi

Business Central - en velafprøvet Cloud-løsning
Microsoft Dynamics 365 Business Central er Software-as-a-Service (SaaS). Det betyder, at alle brugerne i princippet bruger det samme produkt samtidigt, men hver virksomhed har selvfølgelig kun adgang til egne data. Alle er på samme version, og opgradering til nye versioner sker helt automatisk.
Du bruger allerede SaaS-produkter, når du bruger Google-værktøjer, storage tools som fx Dropbox, projektstyringssoftware og meget andet. Software-as-a-Service er software, der ligger i skyen; “cloud”

Business Central - priser?
Microsoft Dynamics 365 Business Central er abonnementsbaseret, og priserne afhænger derfor af jeres behov, men her er lidt oplysninger om priser:
- Team Member: 50 kroner/måned. Begrænset bruger, som giver adgang til at læse i systemet, slå f.eks. kunder op og køre alle rapporter.
- Essentials: 440 kroner/måned, og man betaler for navngivne brugere. Essentials-udgaven passer til de fleste.
- Premium: 630 kroner/måned. Udgaven inkluderer moduler til produktion og service.
Husk, at NORRIQ er specialister i Microsoft Dynamics 365 Business Central/NAV.

Flyt til Business Central i skyen
Vejen frem er op!
Det er kun et spørgsmål om tid, før jeres Microsoft Dynamics NAV (og AX) lukker og slukker. I skal videre med Microsoft Dynamics 365 Business Central - og det kan I glæde jer til.
Læs eBogen og bliv klogere på de 10 bud om vejen til Microsoft Dynamics 365 Business Central i skyen:

Få overblik og forbind jeres processer med Business Central
Microsoft Dynamics 365 Business Central ERP-systemet binder virksomhedens forretningssystemer sammen med intelligente processer
Få det totale overblik ved at samle finansiel information på tværs af:
- Regnskab
- Salg
- Indkøb
- Lager
- Kundeinteraktioner.
Administrér økonomien effektivt og let regnskabs-afslutningen med:
- Strømlining af debitorer og kreditorer
- Automatisk afstemning
- Præcis rapportering.

Indsaml og visualisér data. Træf beslutninger baseret på indsigt. F.eks. ved at:
- Løfte nøjagtigheden af jeres prognoser - integreret i Excel
- Vise diagrammer med økonomiske resultater i realtid - med indbyggede Power BI-dashboards.

Automatisér forsyningskæden. Vedligehold den korrekte lagermængde med automatisk beregning af:
- Lagerbeholdning
- Genbestillingstid
- Leveringstid.
Automatisér også betalinger og indkøb. Løsningen er gearet til højeste rentabilitet og anbefaler, hvornår I betaler kreditorer, så I:
- Opnår kreditor-rabatter
- Undgår strafrenter.

Løft salg og service til et nyt niveau ved f.eks. at kunne:
- Prioritere på basis af omsætning
- Få øje på nye salgsmuligheder
- Reagere hurtigt på forespørgsler
- Levere værdi i alle kunde-interaktioner.

Undgå tab på kundeprojekter via digital opfølgning og administration. Planlæg mere præcist ved f.eks at:
- Følge projektets performance i realtid
- Løbende træffe beslutninger om rentable ressourcer
- Løbende sammenholde fakturering med omkostninger.

Sæt strøm til driften og lad teknologien hjælpe med:
- Lagerstyring
- Produktionsplaner
- Produktionskapacitet.
Brug salgsprognoser og forventede lagermankoer til automatisk at:
- Sammensætte produktionsplaner
- Oprette indkøbsordrer.
Spor alle varetransaktioner og bevægelser samtidigt med, at I opnår optimale output-niveauer.

Hvad sker der, når vi opgraderer til Business Central?
Integrationer
Når I går fra NAV til Microsoft Dynamics 365 Business Central, kan jeres ERP-system hurtigt integreres med de øvrige systemer på Dynamic 365-platformen, som fx:
- Office-pakken
- Teams
- CRM
- Power BI.

Tilpasninger som extentions
I siger samtidig farvel til store, dyre opgraderingsprojekter.
Virksomhedens tilpasninger kommer til at ligge som "extensions" uden for systemets kerne - og de er meget lettere at flytte fra én version til den næste.

Rabat på cloud-licenser
På licensområdet oplever I den forskel, at samtidige brugere ændres til navngivne brugere.
Det får næppe stor økonomisk betydning, da Microsoft har et attraktivt konverteringstilbud, hvor I typisk får 40-60 % rabat på cloud-licenser.
I får også delt licensbetalingen på jeres nuværende løsning ud på 12 måneder.

Fordele for brugere
På brugersiden sker der rigtig meget – fx i form af integrationen til Office 365, der gør det muligt at:
- Lave tilbud
- Oprette ordrer
- Sende fakturaer.
Vel at mærke uden at skulle ind i ERP-systemet. Microsoft Dynamics 365 Business Central åbner i Outlook, hvor disse opgaver udføres.
I kan også arbejde med Business Central direkte i Teams.
Overgangen tilMicrosoft Dynamics 365 Business Central giver også mulighed for nem indsigt i KPI'er og data med Power BI.

Business Central er fuldt integreret med Office 365
Tænk, hvis I kunne:
- Oprette en ordre med et enkelt klik i Outlook
- Indsætte link til en Business Central post i Teams, hvor I kan:
- redigere felter
- starte arbejdsgange
- foretage handlinger fra vinduet - uden at skifte app.
Det kan I med Microsoft Dynamics 365 Business Central! For her er integration med Office-værktøjer, som fx:
- Outlook
- Word
- Excel
- Teams.
Ingen siloer og ingen vekslen mellem forskellige systemer. Kun én intelligent standard-løsning - der kan skræddersyes til alle.

Apps til Business Central
Som moderne virksomhed kan det være en stor fordel at få det bedste ud af jeres ERP-system med Microsoft Appsource. Her finder du nyttige apps og tillægsløsninger til en lang række specifikke forretningsbehov - Ligesom apps til din smartphone, kan du downloade apps til din løsning. Her er en række eksempler på applikationer, som har gavnet vores kunder:
Invoice Workflow repeat
Automatisér købsfaktura-processen - for overblik og overholdte bogføringsregler.
Travel & Expense Management directions_car
Effektivisér rejseafregningen - farvel til bilag og manuelle indtastninger.
Online Warehouse Management business
Effektivisér lagerstyringen - for enklere arbejdsgange på lageret.
Bonus & Tax Administration thumb_up
Prøv BTA - for automatisk tilføjelse af afgifter og gebyrer, bonus og rabatter m.m.
365Løn account_circle
Løft lønadministrationen - for integration til eBoks og eIndkomst, Nets og banker.
Lasernet Output Management description
Uden fakturaer – intet salg. Uden labels – ingen forsendelser. Få Lasernet til Business Central.
Atradius Flow credit_card
Digital debitorstyring med Atradius Flow. Nemmere, hurtigere og mere sikkert.
Payment Management credit_card
Send betalinger fra Dynamics NAV til banker og leverandører - for sikkerhed i betalingsprocessen.
Document Output screen_share
Løft dokument-håndteringen - for automatisk forsendelse af dokumenter og rapporter.
LESSOR løn- og personalestyring people
Optimér løn- og personalestyring - slip for dobbeltregistreringer og spildtid.
Konsolidator public
Få et cloud add-on, der automatiserer jeres konsolidering direkte i Business Central.
Enterprise Asset Management pie_chart
Reducer nedetiden og få mere ud af alle aktiver med et stærkt EAM-system fra Dynaway.
Tag fat i en vores Business Central-konsulenter
Indtast et par personlige oplysninger, og få en gratis, uforpligtende snak om dit Business Central-projekt