Business Central er fremtiden

Med en Business Central-opgradering kan du forbedre datahåndteringen på tværs af alle din virksomheds forretningssystemer.

Vores Business Central-konsulenter hjælper dagligt virksomheder med at opgradere fra forældede systemer til Microsoft Dynamics 365 Business Central - og de står selvfølgelig også klar til at hjælpe dig.

ERP med Business Central kan løfte jeres forretningsprocesser med en lang række fordele:

Det store overblik layers

  • Få samlet alle finansielle informationer på tværs af systemer
  • Få overblik over din data uanset tid og sted
  • Administrere økonomien mere effektivt

 

Optimeret drift repeat

Lad teknologien hjælpe med at automatisere forsynings- og produktionskæden - fx med:

  • Produktionsplaner
  • Lagerstyring
  • Overblik over kapacitet

Styr på kunderne people

Tag jeres kundeservice til næste niveau. Lever en bedre service - mere effektivt - med fuld indsigt i:

  • Opgaver
  • Ressourcer
  • Kompetencer     

Sund projektledelse bubble_chart

Effektiviser alle processer omkring projekledelse, og løft projekter ved f.eks. at kunne:

  • Planlægge mere præcist
  • Følge projekters performance i real-tid
  • Undgå tab på kundeprojekter

Hvorfor lige Business Central?

Business Central - se video >>

Business Central tager over, hvor NAV slipper. Det egner sig perfekt til SMV'ere, som har behov for et system, der stadig efterlader plads til vækst, da det kan skaleres op (og ned) efter virksomhedens behov. 

Det er ikke kun til tidligere NAV-brugere, men også til virksomheder, der er vokset fra systemer som Vismas Dinero og e-conomic. Eller til virksomheder, der har gabt over for meget med Dynamics AX, og som ikke bør rykke videre til Dynamics Finance & Operations. 

Business Central er til virksomheder, der vil mere end bare økonomistyring – du kan bruge det til styring af hele virksomhedens forsyningskæde, herunder:

  • produktionsstyring
  • lagerstyring
  • planlægning
  • indkøb
  • salg
  • finans/bogholderi

Business Central - en velafprøvet Cloud-løsning

Business Central er Software-as-a-Service (SaaS). Det betyder, at alle brugerne i princippet bruger det samme produkt samtidigt, men hver virksomhed har selvfølgelig kun adgang til egne data. Alle er på samme version, og opgradering til nye versioner sker helt automatisk.

Du bruger allerede SaaS-produkter, når du bruger Google-værktøjer, storage tools som fx Dropbox, projektstyringssoftware og meget andet. Software-as-a-Service er software, der ligger i skyen; “cloud”

Business Central Cloud

Business Central - priser?

Business Central er abonnementsbaseret, og priserne afhænger derfor af jeres behov, men her er lidt oplysninger om priser:

  • Team Member: 50 kroner/måned. Begrænset bruger, som giver adgang til at læse i systemet, slå f.eks. kunder op og køre alle rapporter.
  • Essentials: 440 kroner/måned, og man betaler for navngivne brugere. Essentials-udgaven passer til de fleste.
  • Premium:  630 kroner/måned. Udgaven inkluderer moduler til produktion og service.

Husk, at NORRIQ er specialister i Microsoft Dynamics 365 Business Central/NAV.

Microsoft Dynamics 365 Business Central priser

Flyt til Business Central i skyen


Vejen frem er op!

Det er kun et spørgsmål om tid, før jeres Microsoft Dynamics NAV (og AX) lukker og slukker. I skal videre med Business Central - og det kan I glæde jer til.

Læs eBogen og bliv klogere på de 10 bud om vejen til Business Central i skyen:

Download eBook med de 10 bud

Business Central - kom fra NAV til næste niveau

Få overblik og forbind jeres processer med Business Central

Business Central ERP-systemet binder virksomhedens forretningssystemer sammen med intelligente processer

Få det totale overblik ved at samle finansiel information på tværs af:

  • Regnskab
  • Salg
  • Indkøb
  • Lager
  • Kundeinteraktioner.

Administrér økonomien effektivt og let regnskabs-afslutningen med:

  • Strømlining af debitorer og kreditorer
  • Automatisk afstemning
  • Præcis rapportering.
Effektiv økonomistyring med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Indsaml og visualisér data. Træf beslutninger baseret på indsigt. F.eks. ved at: 

  • Løfte nøjagtigheden af jeres prognoser - integreret i Excel
  • Vise diagrammer med økonomiske resultater i realtid - med indbyggede Power BI-dashboards.
Præcis rapportering og Analytics med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Automatisér forsyningskæden. Vedligehold den korrekte lagermængde med automatisk beregning af:

  • Lagerbeholdning
  • Genbestillingstid
  • Leveringstid.

Automatisér også betalinger og indkøb. Løsningen er gearet til højeste rentabilitet og anbefaler, hvornår I betaler kreditorer, så I:

  • Opnår kreditor-rabatter
  • Undgår strafrenter.
Automatiseret forsyningskæde med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Løft salg og service til et nyt niveau ved f.eks. at kunne:

  • Prioritere på basis af omsætning 
  • Få øje på nye salgsmuligheder
  • Reagere hurtigt på forespørgsler
  • Levere værdi i alle kunde-interaktioner.
Styrket salg og service med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Undgå tab på kundeprojekter via digital opfølgning og administration. Planlæg mere præcist ved f.eks at:

  • Følge projektets performance i realtid
  • Løbende træffe beslutninger om rentable ressourcer
  • Løbende sammenholde fakturering med omkostninger.
Intelligent projektstyring med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Sæt strøm til driften og lad teknologien hjælpe med:

  • Lagerstyring
  • Produktionsplaner
  • Produktionskapacitet.

Brug salgsprognoser og forventede lagermankoer til automatisk at:

  • Sammensætte produktionsplaner
  • Oprette indkøbsordrer.

Spor alle varetransaktioner og bevægelser samtidigt med, at I opnår optimale output-niveauer.

Optimeret drift med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Hvad sker der, når vi opgraderer til Business Central?

Integrationer

Når I går fra NAV til Business Central, kan jeres ERP-system hurtigt integreres med de øvrige systemer på Dynamic 365-platformen, som fx: 

  • Office-pakken
  • Teams
  • CRM
  • Power BI.
Integrationer med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Tilpasninger som extentions

I siger samtidig farvel til store, dyre opgraderingsprojekter.

Virksomhedens tilpasninger kommer til at ligge som "extensions" uden for systemets kerne - og de er meget lettere at flytte fra én version til den næste.

Tilpasninger som extentions med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Rabat på cloud-licenser

På licensområdet oplever I den forskel, at samtidige brugere ændres til navngivne brugere.

Det får næppe stor økonomisk betydning, da Microsoft har et attraktivt konverteringstilbud, hvor I typisk får 40-60 % rabat på cloud-licenser. 

I får også delt licensbetalingen på jeres nuværende løsning ud på 12 måneder.

Rabat på cloud-licenser med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Fordele for brugere

På brugersiden sker der rigtig meget – fx i form af integrationen til Office 365, der gør det muligt at:

  • Lave tilbud
  • Oprette ordrer
  • Sende fakturaer.

Vel at mærke uden at skulle ind i ERP-systemet. Business Central åbner i Outlook, hvor disse opgaver udføres.

I kan også arbejde med Business Central direkte i Teams. 

Overgangen til Business Central giver også mulighed for nem indsigt i KPI'er og data med Power BI.

Fordele for brugere med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Business Central Upgrade Service

Med Business Central i skyen vil jeres løsning opgraderes automatisk med to store releases om året - og løbende med mindre opgraderinger. Derved er det sikkert, at jeres løsning altid er opgraderet med de seneste rettelser og de nyeste funktioner.

Med NORRIQs Upgrade Service hjælper vi jer igennem Microsofts opgraderingscyklus, så I nemt bliver klar til den nyeste version af Business Central, og jeres tillægsløsninger, specifikke tilpasninger og integrationer kører gnidningsfrit.

Business Central Upgrade Service

Hvad sker der så ved de større opgraderinger?

Vi går proaktivt til sagen og håndterer de kommende opgraderinger fra start til slut med minimal indsats fra jer. Dertil kan I følge med i hele processen, når vi sikrer os, at opgraderingerne fungerer helt efter hensigten.

1. Information om opgradering

Vi informerer jer om væsentlige ændringer i Business Central og apps fra AppSource (supporteret af NORRIQ)

2. Planlægning af opgradering

Vi afstemmer og administrerer opsætningen af opgraderingen i henhold til Microsofts tidsplan

3. Opgraderingstest og afrapportering

Vi udfører tests af standardløsninger og af jeres specifikke setup via sandbox-miljø. Dertil afrapporteres om eventuelle udfordringer

4. Kundetest

I tester selv den opgraderede løsning, og vi udbedrer eventuelle fejlmeldinger før den endelige opgradering

Business Central er fuldt integreret med Office 365

Tænk, hvis I kunne:

  • Oprette en ordre med et enkelt klik i Outlook
  • Indsætte link til en Business Central post i Teams, hvor I kan:
    • redigere felter
    • starte arbejdsgange
    • foretage handlinger fra vinduet - uden at skifte app.

Det kan I med Business Central! For her er integration med Office-værktøjer, som fx:

  • Outlook
  • Word
  • Excel
  • Teams.

Ingen siloer og ingen vekslen mellem forskellige systemer. Kun én intelligent standard-løsning - der kan skræddersyes til alle.

image

Apps til Business Central

Som moderne virksomhed kan det være en stor fordel at få det bedste ud af jeres ERP-system med Microsoft Appsource. Her finder du nyttige apps og tillægsløsninger til en lang række specifikke forretningsbehov - Ligesom apps til din smartphone, kan du downloade apps til din løsning. Her er en række eksempler på applikationer, som har gavnet vores kunder:

Invoice Workflow repeat

Automatisér købsfaktura-processen - for overblik og overholdte bogføringsregler.

Læs mere chevron_right

Travel & Expense Management directions_car

Effektivisér rejseafregningen - farvel til bilag og manuelle indtastninger.

Læs mere chevron_right

Online Warehouse Management business

Effektivisér lagerstyringen via jeres ERP og få enklere arbejdsgange på lageret. 

Læs mere chevron_right

Bonus & Tax Administration thumb_up

Prøv BTA - for automatisk tilføjelse af afgifter og gebyrer, bonus og rabatter m.m.

Læs mere chevron_right

365Løn account_circle

Løft lønadministrationen - for integration til eBoks og eIndkomst, Nets og banker.

Læs mere chevron_right

Lasernet Output Management description

Uden fakturaer – intet salg. Uden labels – ingen forsendelser. Få Lasernet til Business Central.

Læs mere chevron_right

Atradius Flow credit_card

Digital debitorstyring med Atradius Flow. Nemmere, hurtigere og mere sikkert.

Læs mere chevron_right

Payment Management credit_card

Send betalinger fra Dynamics NAV til banker og leverandører - for sikkerhed i betalingsprocessen.

Læs mere chevron_right

LESSOR løn- og personalestyring people

Optimér løn- og personalestyring - slip for dobbeltregistreringer og spildtid. 

Læs mere chevron_right

Document Output description

Løft dokument-håndteringen - for automatisk forsendelse af dokumenter og rapporter.

Læs mere chevron_right

Konsolidator public

Få et cloud add-on, der automatiserer jeres konsolidering direkte i Business Central.

Læs mere chevron_right

Enterprise Asset Management pie_chart

Reducer nedetiden og få mere ud af alle aktiver med et stærkt EAM-system fra Dynaway.

Læs mere chevron_right

ForNAV error_outline

ForNAV gør det nemt at designe rapporter og arbejde med print i Business Central.

Læs mere chevron_right

NP Retail shopping_cart

Bliv gearet til vækst med én samlet platform til POS, lager, bogholderi, finans og rapportering.

Læs mere chevron_right

TrueCommerce EDI screen_share

EDI automatiserer strømmen af data mellem dig og dine samhandelspartnere.

Læs mere chevron_right

nShift (tidl Consignor) local_shipping

nShift laver Delivery Management og integrerer til din webshop og med Business Central.

Læs mere chevron_right

Tag fat i en vores Business Central-konsulenter

Indtast et par personlige oplysninger, og få en gratis, uforpligtende snak om dit Business Central-projekt