Udforsk mulighederne

En effektiv logistikfunktion handler om at holde antallet af fejlregistreringer og fejlforsendelser på et absolut minimum. Jo færre led en registrering skal igennem, desto mindre er risikoen for fejl. Med NORRIQ Online Warehouse Management foretages registreringerne direkte i Dynamics 365 Business Central / NAV i samme sekund, som lagermedarbejderen udfører opgaven på lageret.

Øget bevægelighed for brugeren screen_share

Forbindelsen mellem Dynamics 365 Business Central / NAV og håndterminalerne er trådløs. Det betyder at varer, plukninger, forsendelser m.v. registreres her-og-nu, uanset hvor på lageret det foregår.

Dækker alle logistikniveauer layers

NORRIQ Online Warehouse Management findes i 3 varianter, Basis, Udvidet og Avanceret, der bygger på logistikmodulerne i Dynamics 365 Business Central / NAV. Basisudgaven fokuserer på købs- og salgsordrer. Med Udvidet og Avanceret kan du også styre placeringen af dine varer.

Understøtter alle logistikprocesser business

NORRIQ Online Warehouse Management indeholder en lang række af funktioner, der effektiviserer og forenkler lagermedarbejdernes arbejdsgange. Ud over at øge præcisionen i registreringerne, er mange funktioner også markant enklere at arbejde med i forhold til logistikværktøjerne i Dynamics 365 Business Central / NAV.

Håndter stregkoder check

Løsningen understøtter alle gængse stregkodeformater, herunder også EAN 128, der gør det muligt at registrere flere informationer i én scanning.

Modtagelse af varer check_circle

Under ordrehåndteringen ser brugeren vigtig information, der letter og effektiviserer varemodtagelsen samt sikrer, at varen placeres korrekt på lageret.

Afsendelse af varer arrow_forward_ios

Når du scanner varer ved afsendelse, validerer systemet automatisk varer og antal i Dynamics 365 Business Central / NAV, så du sender de rette typer og antal af varer og derved undgår fejl.

Overblik place

Ved at scanne stregkoden på en given placering, typisk på hyldeforkanten, ser du en liste over indholdet på den pågældende placering.

Vareinfo bubble_chart

Når du scanner et varenummer, eller et serienummer fra en vare, viser systemet automatisk en infoside med oplysninger om varen.

Flytning af varer directions_car

I oversigten over placeringsindhold kan du flytte en vare til en anden placering ved blot at markere varen, indtaste antallet, og scanne en ny placering.

Bruger- og jobstyring people

I jobmodulet kan du angive, hvilke personer eller grupper der skal håndtere bestemte ordrer, og hvordan de skal prioriteres.

Flere regnskaber credit_card

Når du starter NORRIQ Online Warehouse Management, vælger du blot hvilket regnskab du ønsker at arbejde i.

Lageroptælling pie_chart

Lageroptælling benytter Dynamics 365 Business Central / NAV´s standard optællingskladder. Du registrerer varer ved blot at scanne stregkoden på varen.

 

Normann Copenhagen opnår tidsbesparelse på op til 50 procent på lager

image

Designvirksomheden Normann Copenhagens kraftige vækst var for tre år siden ved at være en ganske alvorlig udfordring for kollegerne på virksomhedens lager i Nakskov. De dengang 15 ansatte gik hver især 15-20 km. om dagen for at plukke varer fra hylderne til forsendelse, og det var kun dem selv, der vidste, hvor de kunne finde tingene.

På det 7.500 kvadratmeter store hovedlager kan man i dag virkelig se virkningen af den digitale transformation på basis af NORRIQs Online Warehouse Management system (OWM).

”Vi har fået 100 procent styr på lageret og dermed også basis for mere præcise indkøb. Ved hjælp af stregkodeterminalerne tælles lagerbeholdningen op løbende, og vi kan korrigere med det samme,” siger CEO Jan Normann Andersen.

”Med OWM sparer vi op til 50 procent arbejdstid på varemodtagelserne, fordi vi kan bogføre alle pallerne på en gang,” siger lagerchef Peter Walbjørn.

Ved plukning spares en tredjedel af tiden

Ved plukning af ordrer spares 25-30 procent arbejdstid i forhold til tidligere. Fordi løsningen guider lagermedarbejderen rundt på en optimal rute gennem lageret, og varerne med den største volumen står tættest på pakkeområdet.

”Min vurdering er, at alle arbejdsprocesser går hurtigere,” siger souschef på lageret Tim Shala.

Efter implementeringen af løsningen har bemandingen kunnet reduceres med to medarbejdere, som er fratrådt ved naturlig afgang.

OWM er integreret med BI løsningen Power BI. Det er derfor muligt på alle tidspunkter af døgnet at tjekke fremdriften på lageret på for eksempel mobilen. Noget som Jan Normann Andersen gør flittigt brug af for hele tiden at være ajour med fremdriften.

Hvorfor vælge NORRIQ?

NORRIQ har mange års erfaring med at sikre værdi med it i logistikkrævende virksomheder.

Få en demo

da-DK
Kontakt os

NORRIQ anvender egne cookies samt cookies fra tredjeparter for at få hjemmesiden til at fungere og lette brugen, vise målrettede annoncer til dig, til trafikmåling og til at tracke dit besøg på norriq.dk. Ved at klikke videre giver du samtykke til denne brug af cookies. Du kan altid tilbagekalde dit samtykke ved at blokere cookies i din browser.