Dynamisk lagerstyring er nøglen til Jeanius´s succes

Jeanius er en hastigt voksende detailvirksomhed i tøjbranchen. På bare to år er antallet af butikker steget fra én til fem og omsætningen forventes at runde godt 30 mio. kroner inden for det næste år.

Den eksplosive vækst - og ønsket om at fortsætte den - stiller store krav til Jeanius' lager- og varestyring. Krav, som N-POS løsningen fra NORRIQ er skræddersyet til. Det har været to spændende og travle år for Jeanius' direktør og ejer Gary Gregg. Fra en stille start med én butik og et overskueligt varelager stod det hurtigt klart, at der i takt med at forretningens vækst, ville blive hårdt brug for et solidt og fleksibelt værktøj til optimal lagerstyring.

 

"NORRIQs N-POS løsning er en rigtig god investering for os. Løsningen fungerer upåklageligt, og vi har fået effektiviseret vores lagerstyring, hvilket tjener til at vi kan drive en succesfuld forretning"

Gary Gregg, Direktør og ejer, Jeanius

 

"I vores branche er varelageret lig med penge. Derfor er det lageret, som det gælder om at optimere. Vi skal kunne flytte varer fra lageret eller mellem butikkerne til dér, hvor efterspørgslen er netop nu. Og den operation kræver mere end bare flair for forretning og viden om trends. Det kræver et effektivt system, der gør hele processen enkel og  overskuelig for alle implicerede", siger Gary Gregg.

Bygget til vækst
Udgangspunktet for Jeanius og NORRIQ's samarbejde var at bygge et system, der kunne understøtte Jeanius forretning 100% - nu og i fremtiden. "Vi havde behov for et system, der kunne vokse og uden problemer håndtere flere butikker på én gang.

Virksomheden ønskedet system, som på én gang kunne give os et centralt overblik og detaljerede, lokale her-og-nu rapporter fra de enkelte butikker. Da vi ikke havde noget eksisterende system at bygge på, bad vi NORRIQ om at hjælpe os med en skræddersyet løsning" Gary Gregg fortsætter: "Jeg havde hørt at NORRIQ havde erfaring med detailbranchen og forståelse for de særlige udfordringer vi har. F.eks. den høje omsætningshastighed, de mange varenumre og spredte butikker. Derfor kontaktede jeg NORRIQ og jeg må sige, at jeg ikke er blevet skuffet"

Online og tilgængelig
NORRIQ's har på baggrund af et indgående kendskab til detailbranchen udviklet Npos, en detailløsning specielt til selvstændige butikker. Npos kan gnidningsløst integreres med Microsoft Dynamics C5, -NAV, -AX Microsoft XAL.

I Jeanius tilfælde, er løsningen integreret med C5 og den er hostet. Samtidig er det NORRIQ's ansvar at vedligeholde serverne og blandt andet holde hackere og virus ude. Løsningen til Jeanius er online. Det betyder at al information er non-stop tilgængelig og at lagerstyringen bliver utrolig præcis. Eksempelvis kan medarbejderne i butikkerne bestille varer direkte via en håndterminal og på den måde undgå telefonopkald og mis-forståelser ved manuelle bestillinger.

Lave omkostninger
Fordelene ved det nye system er mange. Centralt hos Jeanius er det blevet nemt at generere rapporter over salget, beregne forecasts, genbestille varer og meget mere. Også når nye butikker kommer til er administrationen enkel. "Vi har faktisk fået en "plug & play" løsning", påpeger Gary Gregg. "Så når vi åbner en ny butik, er det nu kun et spørgsmål om timer, så er butikken oprettet i systemet og kørt ind.

Vi kan endda gøre langt det meste af arbejdet selv". "Alt i alt må jeg sige, at det har været en rigtig god investering for os. Systemet fungerer upåklageligt og vi har fået den effektivitet i vores lagerstyring, som vi gerne ville have for at kunne drive en succesfuld forretning. Vi drukner heller ikke i systemadministration og teknik, som jo ikke er det,vi har mest forstand på. Vi er nu engang bedst til at drive forretning og det kan vi koncentrere os om nu".

da-DK