Dynamics 365 Business Central har vokseværk

Dynamics 365 Business Central, afløseren for Dynamics NAV, bliver stærkere og stærkere. Løsningen får ny hovedversion hvert halve år og ind imellem disse – hver måned – kommer de såkaldte Cumulative Updates.

Dynamics 365 Business Central har vokseværk - NORRIQ

Med sine kraftige investering i Dynamics 365 Business Central sikrer Microsoft, at afløseren for Dynamics NAV kan medvirke til at optimere og effektivisere arbejdsgange og processer i virksomhederne.  

Er man på Cloud versionen, gennemføres opgraderingerne automatisk, så man altid er på nyeste version. Samtidig vinkes farvel til tidligere tiders ofte omkostningstunge opgraderinger med nogle års mellemrum.

Fokus for Dynamics 365 Business Central’s seneste version Dynamics 365 Business Central 2020 Wave 1 (også kendt som BC 16, der kom i april 2020) var på fire områder:

1. Forbedringer af brugergrænsefladen:

Dataindtastning er er blevet nemmere, og der er mulighed for at importere (og selvfølgelig eksportere) brugerprofiler og bogmærke rapporter. Træstruktur på specifikke lister er blevet genintroduceret.

2. Forbedringer af selve applikationen:

Her kan nævnes, at man nu også kan udnytte typen ressourcer på købsdokumenter, simpelt kan udvide til flere sprog og har mulighed for nemt at modtage flere varer, end den oprindelige ordre indeholdt - uden at skulle flere besværlige processer igennem.

3. Bedre værktøjer til udviklerne:

Blandt andet integration til datamodellen, der binder applikationerne i Dynamics 365 økosystemet sammen, mulighed for at udnytte kamera og lokation fra mobile enheder og en række forbedringer til VS Code / AL.

4. Bedre migreringsværktøjer til Business Central (Cloud):

Det er nu gjort endnu nemmere at flytte fra en ”lokal” installation til en fuld Cloud/Online version. Yderligere kan det nævnes, at der stilles værktøjer til rådighed, så hvis Dynamics NAV’s amerikanske søsterprodukt Dynamics GP (- tidligere Great Plains) skal opgraderes, så er det til Dynamics 365 Business Central. Dette understreger endnu tydeligere Microsoft’s fokus på og engagement i at gøre Dynamics 365 Business Central til fremtidens ERP-produkt.

Microsoft viser også sit kundefokus ved, at flere af forbedringerne til Dynamics 365 Business Central kommer direkte fra den idéboks, hvor kunder og partnere kan foreslå ny funktionalitet. 

Læs mere om Business Central

 

Andre spændende artikler:

Alt om Business Central - hvad kan det?

NAV i kælderen vs. Business Central i skyen – forskelle og fordele

Brug Business Central til at administrere dit lager