Business Central er fremtiden

ERP med Business Central løfter jeres forretningsprocesser med en lang række fordele:

Det store overblik layers

  • Få samlet alle finansielle informationer på tværs af systemer
  • Få overblik over jeres data uanset tid og sted
  • Administrere økonomien mere effektivt

 

Optimeret drift repeat

Lad teknologien hjælpe med at automatisere forsynings- og produktionskæden - fx med:

  • Produktionsplaner
  • Lagerstyring
  • Overblik over kapacitet

Styr på kunderne people

Tag jeres kundeservice til næste niveau. Giv en bedre service - mere effektivt - med fuld indsigt i:

  • Opgaver
  • Ressourcer
  • Kompetencer     

Sund projektledelse bubble_chart

Effektiviser alle processer omkring projekledelse, og løft projekter ved f.eks. at kunne:

  • Planlægge mere præcist
  • Følge projekters performance i real-tid
  • Undgå tab på kundeprojekter

Hvorfor lige Business Central?

Business Central tager over, hvor NAV slipper. Det egner sig perfekt til SMV'ere, som har behov for et system, der kan skaleres op (og ned) efter virksomhedens behov. 

Det er ikke kun til tidligere NAV-brugere, men også til virksomheder, der er vokset fra systemer som Visma Dinero og e-conomic. Eller til virksomheder, der har gabt over for meget med Dynamics AX, og som ikke bør rykke videre til Dynamics F&O. 

Business Central er til virksomheder, der vil mere end bare økonomistyring – I kan bruge det til styring af hele virksomhedens forsyningskæde. 

Business Central - bygget til skyen

Business Central er Software-as-a-Service (SaaS). Det betyder, at alle brugerne i princippet bruger det samme produkt samtidigt, men hver virksomhed har selvfølgelig kun adgang til egne data. Alle er på samme version, og opgradering til nye versioner sker helt automatisk.

I bruger allerede SaaS-produkter, når I bruger fx Google-værktøjer,  storage tools som fx Dropbox eller projektstyringssoftware og meget andet. Software-as-a-Service er typisk software, der ligger i skyen; “cloud”

Business Central Cloud

Business Central - stærke priser

Business Central er abonnementsbaseret, og priserne afhænger derfor af jeres behov, men her er lidt oplysninger om priser:

  • Team Member: 50 kroner/måned. Begrænset bruger, som giver adgang til at læse i systemet, slå f.eks. kunder op og køre alle rapporter.
  • Essentials: 440 kroner/måned, og man betaler for navngivne brugere. Essentials-udgaven passer til de fleste.
  • Premium:  630 kroner/måned. Udgaven inkluderer moduler til produktion og service.

Husk, at NORRIQ er specialister i Microsoft Dynamics 365 Business Central/NAV.

Microsoft Dynamics 365 Business Central priser

Flyt til Business Central i skyen - der er livet lettere

Vejen frem er op!

Det er snart slut med Microsoft Dynamics NAV (og AX). I skal videre med Business Central - og det kan I glæde jer til.

Læs eBogen og bliv klogere på de 10 bud om vejen til Business Central i skyen:

Download eBook med de 10 bud

Business Central - kom fra NAV til næste niveau

Få overblik og forbind jeres processer med Business Central

Business Central ERP-systemet binder virksomhedens forretningssystemer sammen med intelligente processer

Få det totale overblik ved at samle finansiel information på tværs af:

  • Regnskab
  • Salg
  • Indkøb
  • Lager
  • Kundeinteraktioner.

Administrér økonomien effektivt og let regnskabs-afslutningen med:

  • Strømlining af debitorer og kreditorer
  • Automatisk afstemning
  • Præcis rapportering.
Effektiv økonomistyring med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Indsaml og visualisér data. Træf beslutninger baseret på indsigt. F.eks. ved at: 

  • Løfte nøjagtigheden af jeres prognoser - integreret i Excel
  • Vise diagrammer med økonomiske resultater i realtid - med indbyggede Power BI-dashboards.
Præcis rapportering og Analytics med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Automatisér forsyningskæden. Vedligehold den korrekte lagermængde med automatisk beregning af:

  • Lagerbeholdning
  • Genbestillingstid
  • Leveringstid.

Automatisér også betalinger og indkøb. Løsningen er gearet til højeste rentabilitet og anbefaler, hvornår I betaler kreditorer, så I:

  • Opnår kreditor-rabatter
  • Undgår strafrenter.
Automatiseret forsyningskæde med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Løft salg og service til et nyt niveau ved f.eks. at kunne:

  • Prioritere på basis af omsætning 
  • Få øje på nye salgsmuligheder
  • Reagere hurtigt på forespørgsler
  • Levere værdi i alle kunde-interaktioner.
Styrket salg og service med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Undgå tab på kundeprojekter via digital opfølgning og administration. Planlæg mere præcist ved f.eks at:

  • Følge projektets performance i realtid
  • Løbende træffe beslutninger om rentable ressourcer
  • Løbende sammenholde fakturering med omkostninger.
Intelligent projektstyring med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Sæt strøm til driften og lad teknologien hjælpe med:

  • Lagerstyring
  • Produktionsplaner
  • Produktionskapacitet.

Brug salgsprognoser og forventede lagermankoer til automatisk at:

  • Sammensætte produktionsplaner
  • Oprette indkøbsordrer.

Spor alle varetransaktioner og bevægelser samtidigt med, at I opnår optimale output-niveauer.

Optimeret drift med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Styr virksomheden med Microsoft Dynamics Business Central

Økonomi og bogføring credit_card

Med Business Central får I:

  • Nem bogføring og bankafstemning 
  • Basal likviditetsstyring
  • Kontrol af anlægsaktiver
  • Kontrol af indbetalinger. 


I håndterer nemt forskellige:

  • Valutaer
  • Lokationer
  • Juridiske enheder.

Lager og logistik local_shipping

Business Central understøtter Supply Chain Management med:

  • Redskaber til lagerstyring
  • Workflow til godkendelses-procedurer
  • Overblik til at forbedre leverandør-samarbejder
  • Integration med Tasklet Factory.

Produktion repeat

Med Business Central kan I hurtigere efterkomme krav fra kunderne - fx ved at:

  • Effektivisere håndtering af produktionsordrer
  • Effektivisere planlægning af forsyningskæden
  • Kalkulere nye emner ud fra råvarebehov, ressourcer og maskintid
  • Styre sporbarhed og kvalitetssikring.

Salg og markedsføring business

Business Central kan også bruges af Salg (og marketing) - fx til at:

  • Organisere kunde- og salgsdata
  • Styre og målrette marketingkampagner
  • Organisere service-ressourcer
  • Forecaste
  • Holde styr på kontrakter og serviceaftaler.

Projektstyring build

Styr projekter med Business Central - for let fakturering med fx:

  • Overblik over tidsforbrug
  • Budget for omkostninger
  • Automatiseret fakturering.


I projektplanlægningen kan I:

  • Styre jeres budgetter
  • Nedbryde i ressource-omkostninger og -forbrug
  • Forudsige tilgængelige ressourcer.

Rapportering dashboard

Få nem rapportering med Business Central - fx kan I:

  • Konsolidere rapporter
  • Designe rapporter med trin-for-trin guider
  • Identificere trends og relationer
  • Optimere grundlaget for samarbejde og videndeling

HR people

Dynamics Business Central hjælper HR med fx at:

  • Holde styr på fravær
  • Holde overblik over ferier
  • Huske fødselsdage og jubilæer
  • Tilføje kommentarer til medarbejderfiler
  • Rapportere nemt og hurtigt.

Service Management forum

Med Business Central kan support-/serviceafdelingen fx:

  • Få overblik over kundehenvendelser
  • Spore support tickets
  • Allokere ressourcer
  • Udarbejde rapporter
  • Styre anlæg.

ESG-håndtering business

Sustainability-modulet i Business Central giver mulighed for at rapportere på ESG-parametre. Sammen med AI-app'en BeWo kan I nemt få styr på klimaregnskabet:

  • Registrering af ESG-data i ERP
  • Avanceret AI-drevet CO2e beregning
  • Real-time dataanalyse og rapportering.

Hvad sker der, når vi opgraderer til Business Central?

Integrationer

Når I går fra NAV til Business Central, kan jeres ERP-system hurtigt integreres med de øvrige systemer på Dynamic 365-platformen, som fx: 

  • Office-pakken
  • Teams
  • CRM
  • Power BI.
Integrationer med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Tilpasninger som extentions

I siger samtidig farvel til store, dyre opgraderingsprojekter.

Virksomhedens tilpasninger kommer til at ligge som "extensions" uden for systemets kerne - og de er meget lettere at flytte fra én version til den næste.

Tilpasninger som extentions med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Rabat på cloud-licenser

På licensområdet oplever I den forskel, at samtidige brugere ændres til navngivne brugere.

Det får næppe stor økonomisk betydning, da Microsoft har et attraktivt konverteringstilbud, hvor I typisk får 40-60 % rabat på cloud-licenser. 

I får også delt licensbetalingen på jeres nuværende løsning ud på 12 måneder.

Rabat på cloud-licenser med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Fordele for brugere

På brugersiden sker der rigtig meget – fx i form af integrationen til Office 365, der gør det muligt at:

  • Sammensætte tilbud
  • Oprette ordrer
  • Sende fakturaer.

Vel at mærke uden at skulle ind i ERP-systemet. Business Central åbner i Outlook, hvor disse opgaver udføres.

I kan også arbejde med Business Central direkte i Teams. 

Overgangen til Business Central giver også mulighed for nem indsigt i KPI'er og data med Power BI.

Fordele for brugere med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Business Central Upgrade Service

Med Business Central i skyen vil jeres løsning opgraderes automatisk med to store releases om året - og løbende med mindre opgraderinger. Derved er det sikkert, at jeres løsning altid er opgraderet med de seneste rettelser og de nyeste funktioner.

Med NORRIQs Upgrade Service hjælper vi jer igennem Microsofts opgraderingscyklus, så I nemt bliver klar til den nyeste version af Business Central, og jeres tillægsløsninger, specifikke tilpasninger og integrationer kører gnidningsfrit.

Business Central Upgrade Service

Hvad sker der så ved de større opgraderinger?

Vi går proaktivt til sagen og håndterer de kommende opgraderinger fra start til slut med minimal indsats fra jer. Dertil kan I følge med i hele processen, når vi sikrer os, at opgraderingerne fungerer helt efter hensigten.

1. Information om opgradering

Vi informerer jer om væsentlige ændringer i Business Central og apps fra AppSource (supporteret af NORRIQ)

2. Planlægning af opgradering

Vi afstemmer og administrerer opsætningen af opgraderingen i henhold til Microsofts tidsplan

3. Opgraderingstest og afrapportering

Vi udfører tests af standardløsninger og af jeres specifikke setup via sandbox-miljø. Dertil afrapporteres om eventuelle udfordringer

4. Kundetest

I tester selv den opgraderede løsning, og vi udbedrer eventuelle fejlmeldinger før den endelige opgradering

Business Central er fuldt integreret med Office 365

Tænk, hvis I kunne:

  • Oprette en ordre med et enkelt klik i Outlook
  • Indsætte link til en Business Central post i Teams, hvor I kan:
    • redigere felter
    • starte arbejdsgange
    • foretage handlinger fra vinduet - uden at skifte app.

Det kan I med Business Central! For her er integration med Office-værktøjer, som fx:

  • Outlook
  • Word
  • Excel
  • Teams.

Ingen siloer og ingen vekslen mellem forskellige systemer. Kun én intelligent standard-løsning - der kan skræddersyes til alle.

image

NORRIQ som Business Central partner?

Valget af den rette Business Central partner er det første skridt imod en succesfuld implementering af jeres nye ERP-system.

I har brug for en partner, der kan forstå jeres forretning og samspillet mellem den og de nyeste digitale muligheder.

Med os, får I nogle af Danmarks skarpeste Business Central-konsulenter ombord. 

Vores store erfaring med Business Central har givet os Business Application Partner status hos Microsoft. Det betyder, at vi altid er opdaterede på de ny versioner og funktioner i Business Central, og vi står til hver en tid 100% på mål for vores vores høje faglighed, når det kommer til ERP. 

Vælg en stærk og forretningsorienteret partner til jeres næste Business Central projekt. Vælg NORRIQ.

Hør mere om hvordan vi kan hjælpe jer

Business Central - kom fra NAV til næste niveau

Apps til Business Central

Som moderne virksomhed kan det være en stor fordel at få det bedste ud af jeres ERP-system med Microsoft Appsource. Her finder I nyttige apps og tillægsløsninger til en lang række specifikke forretningsbehov - Ligesom apps til en smartphone, kan I downloade apps til jeres løsning. Her er en række eksempler på applikationer, som har gavnet vores kunder:

365Løn account_circle

Løft lønadministrationen - for integration til eBoks og eIndkomst, Nets og banker.

Læs mere chevron_right

Warehouse Management business

Effektivisér lagerstyringen via jeres ERP og få enklere arbejdsgange på lageret. 

Læs mere chevron_right

Bonus & Tax Administration thumb_up

Prøv BTA - for automatisk tilføjelse af afgifter og gebyrer, bonus og rabatter m.m.

Læs mere chevron_right

BeWo - Co2-beregner shopping_cart

Scan Business Central med AI og få et komplet klimaregnskab i løbet af få timer.

Læs mere chevron_right

Invoice Workflow / ExFlow repeat

Automatisér købsfaktura-processen - for overblik og overholdte bogføringsregler.

Læs mere chevron_right

Travel & Expense Management directions_car

Effektivisér rejseafregningen - farvel til bilag og manuelle indtastninger med SignUp Software.

Læs mere chevron_right

Lasernet Output Management description

Uden fakturaer – intet salg. Uden labels – ingen forsendelser. Få Lasernet til Business Central.

Læs mere chevron_right

JobManager schedule

Modul til brugervenlig optimering af hele værdikæden; fra dataopsamling til lønudbetaling.

Læs mere chevron_right

Atradius Flow credit_card

Digital debitorstyring med Atradius Flow. Nemmere, hurtigere og mere sikkert.

Læs mere chevron_right

Payment Management credit_card

Send betalinger fra Dynamics NAV til banker og leverandører - for sikkerhed i betalingsprocessen.

Læs mere chevron_right

Dynaway EAM people

Reducer nedetiden og få mere ud af alle aktiver med et stærkt EAM-system fra Dynaway.

Læs mere chevron_right

Document Output description

Løft dokument-håndteringen - for automatisk forsendelse af dokumenter og rapporter.

Læs mere chevron_right

Konsolidator public

Få et cloud add-on, der automatiserer jeres konsolidering direkte i Business Central.

Læs mere chevron_right

Solver Forecasting pie_chart

Financial Planning & Analytics med Solver. Cloud-baseret værktøj til budgettering.

Læs mere chevron_right

ForNAV error_outline

ForNAV gør det nemt at designe rapporter og arbejde med print i Business Central.

Læs mere chevron_right

TrueCommerce EDI screen_share

EDI automatiserer strømmen af data mellem jer og jeres samhandelspartnere.

Læs mere chevron_right

nShift (tidl Consignor) local_shipping

nShift håndterer Delivery Management og integrerer til jeres webshop og Business Central.

Læs mere chevron_right

Advanced Intercompany business

Gør det muligt at sende salgs- og købsdokumenter fra flere virksomheder i realtid. 

Læs mere chevron_right

Master Data Management cloud_done

Master Data Management System standardiserer datastyring og effektiviserer kommunikationen.

Læs mere chevron_right

Netronic Gantt event

Agil projektstyring med visuel skedulering til fremstillingsvirksomheder.

Læs mere chevron_right

Tag fat i en vores Business Central-konsulenter

Udfyld formularen og få en gratis, uforpligtende snak om dit Business Central-projekt

FAQ om Microsoft Business Central

Hvad kan Microsoft Business Central?

Dynamics 365 Business Central effektiviserer og automatiserer dine administrative forretningsprocesser. Business Central kan bruges til produktionsstyring, lagerstyring, planlægning, indkøb, salg, bogføring og meget andet. Det er cloud-baseret, så alle kører på samme version, og nye opgraderinger sker helt automatisk.

Hvorfor opgradere til Microsoft Business Central?

Der er fordele ved at opgradere fra f.eks. Dynamics NAV eller AX til Business Central. Den største fordel er, at Business Central ligger sikkert i skyen hos Microsoft Azure. Her kan du nemt skalere din løsning op efter behov, få adgang til de nyeste teknologier, samt downloade smarte tillægsløsninger i Microsoft AppSource.

Hvilke fordele har Microsoft Business Central?

Med Business Central kan styre alle dine forretningsaktiviteter fra dit ERP-system. Da systemet er cloud-baseret, opnår du lavere driftsomkostninger sammenlignet med lokalt hostede systemer. Der er større sikkerhed og databeskyttelse med dedikerede brugerroller og ansvar i systemet. Business Central er altid opdateret.