Business Central er fremtiden
ERP med Business Central løfter jeres forretningsprocesser med en lang række fordele:
Det store overblik layers
- Få samlet alle finansielle informationer på tværs af systemer
- Få overblik over jeres data uanset tid og sted
- Administrere økonomien mere effektivt
Optimeret drift repeat
Lad teknologien hjælpe med at automatisere forsynings- og produktionskæden - fx med:
- Produktionsplaner
- Lagerstyring
- Overblik over kapacitet
Styr på kunderne people
Tag jeres kundeservice til næste niveau. Giv en bedre service - mere effektivt - med fuld indsigt i:
- Opgaver
- Ressourcer
- Kompetencer
Sund projektledelse bubble_chart
Effektiviser alle processer omkring projekledelse, og løft projekter ved f.eks. at kunne:
- Planlægge mere præcist
- Følge projekters performance i real-tid
- Undgå tab på kundeprojekter
Hvorfor lige Business Central?
Business Central tager over, hvor NAV slipper. Det egner sig perfekt til SMV'ere, som har behov for et system, der kan skaleres op (og ned) efter virksomhedens behov.
Det er ikke kun til tidligere NAV-brugere, men også til virksomheder, der er vokset fra systemer som Visma Dinero og e-conomic. Eller til virksomheder, der har gabt over for meget med Dynamics AX, og som ikke bør rykke videre til Dynamics F&O.
Business Central er til virksomheder, der vil mere end bare økonomistyring – I kan bruge det til styring af hele virksomhedens forsyningskæde.
Business Central - bygget til skyen
Business Central er Software-as-a-Service (SaaS). Det betyder, at alle brugerne i princippet bruger det samme produkt samtidigt, men hver virksomhed har selvfølgelig kun adgang til egne data. Alle er på samme version, og opgradering til nye versioner sker helt automatisk.
I bruger allerede SaaS-produkter, når I bruger fx Google-værktøjer, storage tools som fx Dropbox eller projektstyringssoftware og meget andet. Software-as-a-Service er typisk software, der ligger i skyen; “cloud”

Business Central - stærke priser
Business Central er abonnementsbaseret, og priserne afhænger derfor af jeres behov, men her er lidt oplysninger om priser:
- Team Member: 50 kroner/måned. Begrænset bruger, som giver adgang til at læse i systemet, slå f.eks. kunder op og køre alle rapporter.
- Essentials: 440 kroner/måned, og man betaler for navngivne brugere. Essentials-udgaven passer til de fleste.
- Premium: 630 kroner/måned. Udgaven inkluderer moduler til produktion og service.
Husk, at NORRIQ er specialister i Microsoft Dynamics 365 Business Central/NAV.

Flyt til Business Central i skyen - der er livet lettere
Vejen frem er op!
Det er snart slut med Microsoft Dynamics NAV (og AX). I skal videre med Business Central - og det kan I glæde jer til.
Læs eBogen og bliv klogere på de 10 bud om vejen til Business Central i skyen:

Få overblik og forbind jeres processer med Business Central
Business Central ERP-systemet binder virksomhedens forretningssystemer sammen med intelligente processer
Få det totale overblik ved at samle finansiel information på tværs af:
- Regnskab
- Salg
- Indkøb
- Lager
- Kundeinteraktioner.
Administrér økonomien effektivt og let regnskabs-afslutningen med:
- Strømlining af debitorer og kreditorer
- Automatisk afstemning
- Præcis rapportering.

Indsaml og visualisér data. Træf beslutninger baseret på indsigt. F.eks. ved at:
- Løfte nøjagtigheden af jeres prognoser - integreret i Excel
- Vise diagrammer med økonomiske resultater i realtid - med indbyggede Power BI-dashboards.

Automatisér forsyningskæden. Vedligehold den korrekte lagermængde med automatisk beregning af:
- Lagerbeholdning
- Genbestillingstid
- Leveringstid.
Automatisér også betalinger og indkøb. Løsningen er gearet til højeste rentabilitet og anbefaler, hvornår I betaler kreditorer, så I:
- Opnår kreditor-rabatter
- Undgår strafrenter.

Løft salg og service til et nyt niveau ved f.eks. at kunne:
- Prioritere på basis af omsætning
- Få øje på nye salgsmuligheder
- Reagere hurtigt på forespørgsler
- Levere værdi i alle kunde-interaktioner.

Undgå tab på kundeprojekter via digital opfølgning og administration. Planlæg mere præcist ved f.eks at:
- Følge projektets performance i realtid
- Løbende træffe beslutninger om rentable ressourcer
- Løbende sammenholde fakturering med omkostninger.

Sæt strøm til driften og lad teknologien hjælpe med:
- Lagerstyring
- Produktionsplaner
- Produktionskapacitet.
Brug salgsprognoser og forventede lagermankoer til automatisk at:
- Sammensætte produktionsplaner
- Oprette indkøbsordrer.
Spor alle varetransaktioner og bevægelser samtidigt med, at I opnår optimale output-niveauer.

Styr virksomheden med Microsoft Dynamics Business Central
Økonomi og bogføring credit_card
Med Business Central får I:
- Nem bogføring og bankafstemning
- Basal likviditetsstyring
- Kontrol af anlægsaktiver
- Kontrol af indbetalinger.
I håndterer nemt forskellige:
- Valutaer
- Lokationer
- Juridiske enheder.
Lager og logistik local_shipping
Business Central understøtter Supply Chain Management med:
- Redskaber til lagerstyring
- Workflow til godkendelses-procedurer
- Overblik til at forbedre leverandør-samarbejder.
Produktion repeat
Med Business Central kan I hurtigere efterkomme krav fra kunderne - fx ved at:
- Effektivisere håndtering af produktionsordrer
- Effektivisere planlægning af forsyningskæden.
Salg og markedsføring business
Business Central kan også bruges af Salg (og marketing) - fx til at:
- Organisere kunde- og salgsdata
- Styre og målrette marketingkampagner
- Organisere service-ressourcer
- Forecaste
- Holde styr på kontrakter og serviceaftaler.
Projektstyring build
Styr projekter med Business Central - for let fakturering med fx:
- Overblik over tidsforbrug
- Budget for omkostninger
- Automatiseret fakturering.
I projektplanlægningen kan I:
- Styre jeres budgetter
- Nedbryde i ressource-omkostninger og -forbrug
- Forudsige tilgængelige ressourcer.
Rapportering dashboard
Få nem rapportering med Business Central - fx kan I:
- Konsolidere rapporter
- Designe rapporter med trin-for-trin guider
- Identificere trends og relationer
- Optimere grundlaget for samarbejde og videndeling
HR people
Dynamics Business Central hjælper HR med fx at:
- Holde styr på fravær
- Holde overblik over ferier
- Huske fødselsdage og jubilæer
- Tilføje kommentarer til medarbejderfiler
- Rapportere nemt og hurtigt.
Service Management forum
Med Business Central kan support-/serviceafdelingen fx:
- Få overblik over kundehenvendelser
- Spore support tickets
- Allokere ressourcer
- Udarbejde rapporter
- Styre anlæg.
Hvad sker der, når vi opgraderer til Business Central?
Integrationer
Når I går fra NAV til Business Central, kan jeres ERP-system hurtigt integreres med de øvrige systemer på Dynamic 365-platformen, som fx:
- Office-pakken
- Teams
- CRM
- Power BI.

Tilpasninger som extentions
I siger samtidig farvel til store, dyre opgraderingsprojekter.
Virksomhedens tilpasninger kommer til at ligge som "extensions" uden for systemets kerne - og de er meget lettere at flytte fra én version til den næste.

Rabat på cloud-licenser
På licensområdet oplever I den forskel, at samtidige brugere ændres til navngivne brugere.
Det får næppe stor økonomisk betydning, da Microsoft har et attraktivt konverteringstilbud, hvor I typisk får 40-60 % rabat på cloud-licenser.
I får også delt licensbetalingen på jeres nuværende løsning ud på 12 måneder.

Fordele for brugere
På brugersiden sker der rigtig meget – fx i form af integrationen til Office 365, der gør det muligt at:
- Sammensætte tilbud
- Oprette ordrer
- Sende fakturaer.
Vel at mærke uden at skulle ind i ERP-systemet. Business Central åbner i Outlook, hvor disse opgaver udføres.
I kan også arbejde med Business Central direkte i Teams.
Overgangen til Business Central giver også mulighed for nem indsigt i KPI'er og data med Power BI.

Business Central Upgrade Service
Med Business Central i skyen vil jeres løsning opgraderes automatisk med to store releases om året - og løbende med mindre opgraderinger. Derved er det sikkert, at jeres løsning altid er opgraderet med de seneste rettelser og de nyeste funktioner. Med NORRIQs Upgrade Service hjælper vi jer igennem Microsofts opgraderingscyklus, så I nemt bliver klar til den nyeste version af Business Central, og jeres tillægsløsninger, specifikke tilpasninger og integrationer kører gnidningsfrit.

Hvad sker der så ved de større opgraderinger?
Vi går proaktivt til sagen og håndterer de kommende opgraderinger fra start til slut med minimal indsats fra jer. Dertil kan I følge med i hele processen, når vi sikrer os, at opgraderingerne fungerer helt efter hensigten.
1. Information om opgradering
Vi informerer jer om væsentlige ændringer i Business Central og apps fra AppSource (supporteret af NORRIQ)
2. Planlægning af opgradering
Vi afstemmer og administrerer opsætningen af opgraderingen i henhold til Microsofts tidsplan
3. Opgraderingstest og afrapportering
Vi udfører tests af standardløsninger og af jeres specifikke setup via sandbox-miljø. Dertil afrapporteres om eventuelle udfordringer
4. Kundetest
I tester selv den opgraderede løsning, og vi udbedrer eventuelle fejlmeldinger før den endelige opgradering
Business Central er fuldt integreret med Office 365
Tænk, hvis I kunne:
- Oprette en ordre med et enkelt klik i Outlook
- Indsætte link til en Business Central post i Teams, hvor I kan:
- redigere felter
- starte arbejdsgange
- foretage handlinger fra vinduet - uden at skifte app.
Det kan I med Business Central! For her er integration med Office-værktøjer, som fx:
- Outlook
- Word
- Excel
- Teams.
Ingen siloer og ingen vekslen mellem forskellige systemer. Kun én intelligent standard-løsning - der kan skræddersyes til alle.

Apps til Business Central
Som moderne virksomhed kan det være en stor fordel at få det bedste ud af jeres ERP-system med Microsoft Appsource. Her finder I nyttige apps og tillægsløsninger til en lang række specifikke forretningsbehov - Ligesom apps til en smartphone, kan I downloade apps til jeres løsning. Her er en række eksempler på applikationer, som har gavnet vores kunder:
Invoice Workflow fra SignUp Software repeat
Automatisér købsfaktura-processen - for overblik og overholdte bogføringsregler.
Travel & Expense Management directions_car
Effektivisér rejseafregningen - farvel til bilag og manuelle indtastninger med SignUp Software.
Online Warehouse Management business
Effektivisér lagerstyringen via jeres ERP og få enklere arbejdsgange på lageret.
Bonus & Tax Administration thumb_up
Prøv BTA - for automatisk tilføjelse af afgifter og gebyrer, bonus og rabatter m.m.
365Løn account_circle
Løft lønadministrationen - for integration til eBoks og eIndkomst, Nets og banker.
Lasernet Output Management description
Uden fakturaer – intet salg. Uden labels – ingen forsendelser. Få Lasernet til Business Central.
Atradius Flow credit_card
Digital debitorstyring med Atradius Flow. Nemmere, hurtigere og mere sikkert.
Payment Management credit_card
Send betalinger fra Dynamics NAV til banker og leverandører - for sikkerhed i betalingsprocessen.
LESSOR løn- og personalestyring people
Optimér løn- og personalestyring - slip for dobbeltregistreringer og spildtid.
Document Output description
Løft dokument-håndteringen - for automatisk forsendelse af dokumenter og rapporter.
Konsolidator public
Få et cloud add-on, der automatiserer jeres konsolidering direkte i Business Central.
Enterprise Asset Management pie_chart
Reducer nedetiden og få mere ud af alle aktiver med et stærkt EAM-system fra Dynaway.
ForNAV error_outline
ForNAV gør det nemt at designe rapporter og arbejde med print i Business Central.
NP Retail shopping_cart
Bliv gearet til vækst med én samlet platform til POS, lager, bogholderi, finans og rapportering.
TrueCommerce EDI screen_share
EDI automatiserer strømmen af data mellem jer og jeres samhandelspartnere.
nShift (tidl Consignor) local_shipping
nShift håndterer Delivery Management og integrerer til jeres webshop og Business Central.
Advanced Intercompany business
Gør det muligt at sende salgs- og købsdokumenter fra flere virksomheder i realtid.
Master Data Management cloud_done
Master Data Management System standardiserer datastyring og effektiviserer kommunikationen.
Netronic Gantt event
Agil projektstyring med visuel skedulering til fremstillingsvirksomheder.
JobManager schedule
Modul til brugervenlig optimering af hele værdikæden; fra dataopsamling til lønudbetaling.
Tag fat i en vores Business Central-konsulenter
Udfyld formularen og få en gratis, uforpligtende snak om dit Business Central-projekt
FAQ om Business Central
Hvad kan Business Central?
Dynamics 365 Business Central effektiviserer og automatiserer dine administrative forretningsprocesser. Business Central kan bruges til produktionsstyring, lagerstyring, planlægning, indkøb, salg, bogføring og meget andet. Det er cloud-baseret, så alle kører på samme version, og nye opgraderinger sker helt automatisk.
Hvorfor opgradere til Business Central?
Der er fordele ved at opgradere fra f.eks. NAV eller AX til Business Central. Den største fordel er, at Business Central ligger sikkert i skyen hos Microsoft Azure. Her kan du nemt skalere din løsning op efter behov, få adgang til de nyeste teknologier, samt downloade smarte tillægsløsninger i Microsoft AppSource.
Hvilke fordele har Business Central?
Med Business Central kan styre alle dine forretningsaktiviteter fra dit ERP-system. Da systemet er cloud-baseret, opnår du lavere driftsomkostninger sammenlignet med lokalt hostede systemer. Der er større sikkerhed og databeskyttelse med dedikerede brugerroller og ansvar i systemet. Business Central er altid opdateret.