Sådan får du succes med en B2B webshop
Udnyt fordelene ved en effektiv B2B webshop og få solgt mere online. Her er 7 gode råd.
Det vigtigste er alt det, som brugerne ikke ser, men mærker - og det er høj performance og en intuitiv købsoplevelse.
Med en 'headless' arkitektur kan I understøtte og styrke salget på tværs af digitale kanaler og platforme.
Skal I i gang med at sælge digitalt? Eller udvide jeres salg via nye digitale platforme? Vores løsninger er bygget til at sælge.
Øg jeres konverteringsrate med stærk e-mail marketing, der kan drive mere relevant trafik ind på webshoppen.
NORRIQ designer webshops på baggrund af analyser, data og brugertests. Vi hjælper jer med at skabe de bedste brugeroplevelser.
Vi hjælper vores kunder med at indsamle og visualisere værdifulde data fra webshoppen. Intelligens er den vigtigste ingrediens til succesfuld e-handel.
Få fingre i de mange fordele ved en effektiv Cloud-Data Hub. Integrationer er og bliver en af de vigtigste elementer i en stærk webshop-løsning.
Øg konverteringerne på jeres webshop med personalisering og knivskarpe produktanbefalinger.
Virksomheder vi har hjulpet med e-handel inden for B2B og B2C
Sæt farten op på jeres online forretning med NORRIQ eCommerce Accelerator - en state-of-the-art, køreklar, gennemprøvet og integrereret webshop med alt, hvad I skal bruge til at optimere jeres e-handel og online forretning.
I får en webshop med standardintegration til Business Central. Det betyder, at kunde- og debitordata oprettes og vedligeholdes i ERP. Derefter synkroniseres det med webshoppen, så udvalgte kundegrupper blandt andet kan se specifikke varesortimenter eller udvalgte salgspriser og rabatter.
Kunder kan selv oprette en brugerprofil via en formular på webshoppen og hurtigt komme i gang med handle hos jer. ERP-systemet vil huse al kundespecifik data, der synkroniseres med og benyttes af webshoppen.
NORRIQs eCommerce Accelerator kan udvides med flere funktioner, såsom at tilbyde jeres sælgere en sælgerløsning, hvor de let kan oprette nye kunder, tilbud samt sende ordreforslag til kunderne digitalt.
Salgspriser og rabatter i webshoppen styres direkte fra Business Central. Alle ændringer kan hurtigt opdateres og sendes til webshoppen med et enkelt klik.
Alle varer som vises i jeres webshop, vedligeholdes direkte i Business Central. Her vil I nemt kunne angive og opdatere vareattributter på produkterne, som f.eks. størrelse, indhold, materiale, farve osv.
Ønsker du flere produktinformationer i din webshop, så er integration til PIM en optimal måde at berige din B2B webshop på, og en god måde at håndtere dine produktinformationer.
Med NORRIQs e-Commerce Accelerator får I et kraftfuld og fleksibelt kundecenter i webshoppen, der henter data direkte fra Business Central. Her vil jeres kunder kunne logge ind og se alle relevante informationer uden at skulle i kontakt med en salgsmedarbejder. Kunderne vil også kunne se alle fakturaer, uanset om de er kommet ind via webshoppen, mail, via EDI osv. - alt fremgår inde i kundecenteret.
Tiltræk flere kunder med responsivt design og fleksibelt content management, der leverer effektive og professionelle kundeoplevelser på tværs af pc, tablet og mobil.
NORRIQ e-Commerce Accelerator består af skalerbare standardmoduler, der nemt kan tilpasses jeres forretningsmæssige behov. Start med en mindre løsning og udbyg senere, hvis trafikken eller vareantallet stiger – eller start stort.
Løsningen er bygget til på sigt at kunne udvides med specifikke tilpasninger – valget er jeres.
NORRIQs e-Commerce Accelerator kommer med en række standard-elementer og sider, der kan sættes op i CMS-systemer - som f.eks. Umbraco eller Dynamicweb - og få jer hurtigt op at køre. Der kan selvfølgelig også lave kundetilpassede sider og elementer i webshoppen.
Acceleratoren kommer med standardsider, som f.eks.:
Har du nogensinde prøvet at bruge en søgefunktion på en webshop og få 0 resultater?
Det er nok fordi, at du har stavet noget forkert i din søgning og webshoppen ikke bruger fonetisk søgning.
Fonetisk er et søgesystem, som ser på enslydende ord, som staves forskelligt.
Vores eCommerce Accelerator bruger fonetisk søgning på webshoppen.
Det sikrer, at jeres besøgende finder hvad de leder efter – selvom de staver forkert.
Succes med e-handel afhænger af om du forstår jeres besøgendes handlinger på din webshop.
Derfor er analyseværktøjer, som f.eks. Google Analytics essentielle i jeres værktøjskasse.
Vores eCommerce Accelerator kan nemt integreres med Google Analytics.
Det giver jer større kontrol over forretningskritisk data over jeres kunder og besøgende på webshoppen.
Vi ser i dag flere og flere systemer i virksomheders ”Tech Stack”.
Systemer, som f.eks. ERP, PIM, DAM, CRM og CMS, skal alle integreres på kryds og tværs for at kunne understøtte forretningens succes.
Men forbindes de i et spindelvæv af integrationer, kan det give problemer, når nye platforme, systemer eller apps skal udskiftes eller opgraderes.
Løsningen er Cloud Data Hub.
Heri har vi bygget et samlingspunkt for alle jeres systemintegrationer. De bindes sammen via API-kald og er baseret på Best-of-Breed-tilgangen, hvor systemer nemt kan udskiftes eller opgraderes.
I Cloud Data Hub ligger der en masse services, der sikrer en stærk og stabil IT-arkitektur. Det er services, som f.eks. micro services, master data management, monitorering og meget mere.
Cloud Data Hub er skalerbar og kan udvides i takt med, at jeres forretning vokser.
Vil I have en stærk, agil og fremtidssikret IT-arkitektur? Tag en snak med os om jeres muligheder med en Cloud Data Hub.
Download eBogen og følg de 13 trin, I skal have med i planerne for en ny webshop, fx:
Se også de 5 faldgruber, I skal undgå i jeres B2B webshop-projekt.
Få sammensat en løsning til jeres behov
EDI automatiserer strømmen af data mellem jer og jeres samhandelspartnere.
nShift håndterer Delivery Management og integrerer til jeres webshop og Business Central.
Bliv gearet til vækst med én samlet platform til POS, lager, bogholderi, finans og rapportering.
Reepay er en alt-i-én-løsning med en abonnementsplatform og betalingsgateway.
Udnyt fordelene ved en effektiv B2B webshop og få solgt mere online. Her er 7 gode råd.
Integration af webshop er helt central, når I vil bevæge virksomheden ind i webshop-verdenen eller modernisere jeres nuværende webshop, som måske har nogle år på bagen.
Et stigende antal B2B-virksomheder har accelereret deres forretning ved at tage e-handel til sig, så kunderne nu også kan købe varer og tjenester udenfor den traditionelle åbningstid.
Book et uforpligtende opkald i dag
Med en B2B webshop kan I sælge 24/7 til jeres kunder. I forlængelse af det traditionelle salg via salgsagenter kan I bruge en B2B webshop, som en ekstra salgskanal. Her kan jeres kunder se produktsortimentet og lægge en ordre direkte i webshoppen. Det gør det nemmere for jeres kunder at handle med jer.
Der findes mange muligheder, når I skal vælge en webshop-platform til B2B salg. I bør tjekke om platformen tillader brugerlogin, prisstyring ift. specifikke lande, kundecenter, integration til lager og økonomisystem. Vi anbefaler Shopify, Umbraco og Dynamicweb.
Hvis man spørger indkøbere i virksomheder, så skal en B2B webshop helst kunne følgende: opdateret lagerstatus for alle produkter, B2B rettede betalingsmuligheder, mulighed for valg af specifik leveringdato, faktura download og hurtig genbestilling af tidligere ordrer.