E-handel er også for B2B-virksomheder

Et stigende antal B2B-virksomheder har accelereret deres forretning ved at tage e-handel til sig, så kunderne nu også kan købe varer og tjenester udenfor den traditionelle åbningstid.

B2B går e-handelsvejen
E-handel for B2C har boomet i årevis. Nu ser vi også en stigende tendens til at B2B-virksomhederne for alvor går efter e-handel. Dermed gør B2B virksomhederne op med årtiers vanetænkning omkring åbningstider. Fra kun at holde åbent fra 9 - 16, kan de nu holde åbent døgnet rundt online.

Dermed imødekommer disse B2B-virksomheder et udtalt ønske hos masser af kunder, der i dag forventer, eller ligefrem forlanger, online adgang til at købe produkter og tjenester, se tidligere ordrer og servicere sig selv, når og hvor de vil, 365 dage om året.  

Sætter fart på forretningen
Blandt de af vores B2B-kunder, der har udvidet deres forretning med e-handel, ser vi en tydelig tendens til at investeringen giver mulighed for at accelerere forretningen og optimere kundeservicen med self-service. Ved at accelerere forretningen med e-handel får B2B-virksomheder nye muligheder for at:​

  • Få flere ordrer og skabe mersalg
  • Sælge mobilt
  • Opnå ressourcebesparelser
  • Optimere kundeservicen med self-service
  • Målrette markedsføringen

Fremtidens e-handel bygger på ERP-integration 
At drive e-handel er ikke så ressourcetungt, som mange virksomheder tror. Med en integreret webshop-løsning, der arbejder smidigt sammen med virksomhedens øvrige systemer - eksempelvis Business Central - sparer du både tid og bøvl. Det gør du, fordi priser, produktbeskrivelser og lagerstatus automatisk opdateres i webshoppen, når du ændrer disse informationer i økonomisystemet.

Og jeres viden om kundernes præferencer og købsmønstre udvides og opsamles automatisk, hver gang de handler i din webshop.

Tænk standardteknologi
E-handelsløsningerne på markedet er mange, men vi ser en tydelig tendens til, at rigtig mange virksomheder går efter en standardløsning. Med en standard e-handelsløsning kan din virksomhed komme hurtigt og sikkert i gang med B2B e-handel, fordi løsningen fra starten er baseret på best practise, og indeholder al den funktionalitet, der er brug for.

Desuden er en standardløsning modulært opbygget, så din virksomhed nemt selv kan sammensætte dén løsning, der dækker jeres behov - uden at I skal bruge ressourcer på at udvikle særlig funktionalitet. Sidst, men ikke mindst, er en standardløsning nem at få support på og nem at opgradere i fremtiden.

Se mere om, hvordan I styrker B2B-forretningen med e-handel

 

Andre artikler vi tror du kan bruge

Sådan får du succes med en B2B webshop

Succesfuld e-handel – også uden medvind