Hvorfor PIM (måske) er blevet vigtigere end ERP
I dag får PIM mange steder en mere og mere central plads i it-infrastrukturen. Men hvad betyder det egentlig? Og hvorfor er det vigtigt?
Vigtigheden af præcise produktdata øges hele tiden - både for at leve op til generelle dokumentationskrav og kundernes krav om produktviden.
En Product Information Management-løsning styrer produktdata, fx fra producenter og leverandører.
I en webshop sørger den rigtige styring af produktdata for hurtigt at få nye varer på hylden, øge salget og optage nye markeder.
PIM aflaster desuden jeres ERP ved at gøre det, som løsningen er bedst til; løbende administration af produktdata.
Ligger jeres data i forskellige systemer og bruger I tid på at hente data fra og opdatere disse data i flere systemer? Så er det på tide med PIM. Og brug PIM, når...
Et PIM-system automatiserer mange manuelle opgaver, såsom indsamling, validering og berigelse af produktdata, og det sparer jer både tid og ressourcer.
Et PIM-system samler al produktinformation på ét sted, hvilket gør det nemt for jer at søge og opdatere data, når det er nødvendigt.
I får mulighed for – ofte uden ekstraomkostning i tid og penge – at inkludere et nyt PIM-system i jeres opgraderingsprojekt.
Jeres sælgere får mulighed for at arbejde nemt med differentieret, kundespecifik information.
PIM gør det nemmere for forskellige afdelinger og teams at samarbejde om produktinformation, og det fører til bedre kommunikation og hurtigere beslutningstagning.
Forbrugeren får de rette informationer og dermed det bedste grundlag for at træffe sin købsbeslutning.
Giv jeres kunder den samme oplevelse på alle jeres platforme, når al data hentes i PIM løsningen.
Konsistent og nøjagtig produktinformation styrker jeres brandidentitet og skaber øget troværdighed hos kunderne.
I kan udbyde et større sortiment uden at skulle oprette varerne i jeres ERP-løsning.
I vil opleve langt færre fejl i jeres produktdata, når I erstatter andre systemer og Excel ark med en ”best of breed” PIM-system.
Det bliver nemmere at skræddersy kampagner på basis af et udvalg af produkter eller produktgrupper.
Med et PIM-system kan I hurtigere få jeres produkter ud på markedet. I nedsætter den tid, det tager at samle, organisere og distribuere produktinformation.
Det bliver lettere at starte salg ad andre kanaler, når I har fuldstændig styr på jeres produktdata.
Et PIM-system hjælper med at forbedre produkters synlighed online ved at optimere produktinformation for søgemaskiner og andre digitale platforme.
International vækst bliver nemmere, idet oversættelse, opdatering og publicering lægges ind i nogle faste processer.
Jamen, vi stødte ikke på udfordringer undervejs. Jeg vil gerne fortælle hele historien, men det har faktisk bare kørt på skinner.
Mads Nobel Danborg, Digital Transformation Manager
Wexøe A/S
PIM-systemer kan integreres med f.eks. Adobe InDesign og give adgang til produkttekster, data, og billeder.
Det giver jer mulighed for hurtigt at tilføje, redigere og slette produkter, hvorefter opdateringerne sker automatisk i katalogerne og holder dem ajour og præcise. Det eliminerer fejlkilder og forbedrer datakvaliteten i jeres produktkataloger.
Fjern de tunge og mauelle processer ved at producere og opdatere jeres produktkataloger. Automatiser processerne og spar tid med PIM-systemet.
Perfion er en de mest populære udbydere af PIM-systemer, og deres løsning indeholder mange forretningsfordele. Her er nogle af de vigtigste:
I dag får PIM mange steder en mere og mere central plads i it-infrastrukturen. Men hvad betyder det egentlig? Og hvorfor er det vigtigt?
Har I brug for en PIM-integration til jeres B2B-webshop? Det mener vi. I denne artikel har vi samlet 10 gode grunde til hvorfor.
En PIM-løsning kan styrke både salg og kundetilfredshed samt effektivisere interne processer og aflaste systemer. Men hvad skal der til for, at et PIM-projekt bliver en succes? Vi har samlet 9 gode råd.
Book et uforpligtende opkald i dag
PIM systemet har en overordnet opgave: at holde styr på jeres produktdata og samle dem ét centralt sted. PIM er et dedikeret system til produktdata og integreres typisk med webshop og ERP. PIM gør det nemt at publicere produktinformationer effektivt til kanaler, som f.eks. leverandører, online markedspladser, kataloger, osv.
Der er en lang række fordele ved et PIM system. I får færre fejl i jeres produktdata. Det sænker jeres time-to-market. I får færre manuelle processer med automatiske flows. I kan lettere sælge jeres produkter via andre salgskanaler. PIM giver mere konsistens i jeres produktdata.
I kan næsten opbevare alle typer data i et PIM system. Typisk håndterer PIM systemet produktbeskrivelser, produktbilleder og stamdata, som f.eks. varianter, farver, materialer, størrelser, osv. I PIM kan I selv oprette nye felter til specifikke data for jeres produkter.