Analyse: B2B-virksomhederne bruger den digitale indkøbskurv
Når B2B-indkøbere skal købe alt fra kontorartikler til maskiner og materialer, vælger de oftest at handle på nettet.
Vigtigheden af præcise produktdata øges hele tide - både for at leve op til generelle dokumentationskrav og kundernes krav om produktviden.
En Product Information Management-løsning styrer produktdata, fx fra producenter og leverandører.
I en webshop sørger den rigtige styring af produktdata for hurtigt at få nye varer på hylden, øge salget og optage nye markeder.
PIM aflaster desuden jeres ERP ved at gøre det, som løsningen er bedst til; løbende administration af produktdata.
Ligger jeres data i forskellige systemer og bruger I tid på at hente data fra og opdatere disse data i flere systemer? Så er det på tide med PIM. Og brug PIM, når...
Giv jeres medarbejdere, der i dag forsyner dine produkter med informationer, en bedre og mere effektiv arbejdsdag.
I får mulighed for – ofte uden ekstraomkostning i tid og penge – at inkludere et nyt PIM system i jeres opgraderingsprojekt.
Jeres sælgere får mulighed for at arbejde nemt med differentieret, kundespecifik information.
Forbrugeren får de rette informationer og dermed det bedste grundlag for at træffe sin købsbeslutning.
Giv jeres kunder den samme oplevelse på alle jeres platforme, når al data hentes i PIM løsningen.
I kan udbyde et større sortiment uden at skulle oprette varerne i jeres ERP-løsning.
I vil opleve langt færre fejl i jeres produktdata, når I erstatter andre systemer og Excel ark med en ”best of breed” PIM- system.
Det bliver nemmere at skræddersy kampagner på basis af et udvalg af produkter eller produktgrupper.
Det bliver lettere at starte salg ad andre kanaler, når I har fuldstændig styr på jeres produktdata.
International vækst bliver nemmere, idet oversættelse, opdatering og publicering lægges ind i nogle faste processer.
Når B2B-indkøbere skal købe alt fra kontorartikler til maskiner og materialer, vælger de oftest at handle på nettet.
Mange udfordringer, men kun én årsag? Vi kigger nærmere på fire af de mest almindelige problemer i handel og engros, som ERP kan løse.
Selvom ERP-løsninger kan fungere alene, er PIM ofte den brik, der mangler for, at en e-handelsløsning flytter sig fra god til verdensklasse. Vi gennemgår de 4 vigtigste fordele.
Book et uforpligtende opkald i dag
PIM systemet har en overordnet opgave: at holde styr på dine produktdata og samle dem ét centralt sted. PIM er et dedikeret system til produktdata og integreres typisk med webshop og ERP. PIM gør det nemt at publicere produktinformationer effektivt til kanaler, som f.eks. leverandører, online markedspladser, kataloger, osv.
Der er en lang række fordele ved et PIM system. Du får færre fejl i dine produktdata. Det sænker din time-to-market. Du får færre manuelle processer med automatiske flows. Du kan lettere sælge dine produkter via andre salgskanaler. PIM giver mere konsistens i dine produktdata.
Du kan næsten opbevare alle typer data i et PIM system. Typisk håndterer PIM systemet produktbeskrivelser, produktbilleder og stamdata, som f.eks. varianter, farver, materialer, størrelser, osv. I PIM kan du selv lave nye felter til specifikke data for dine produkter.